Dijital göç dönüşümü

Ezber bozuluyor. Şubelerden dijital kanala kayış bütün hızıyla sürüyor. Kuveyt Türk’te bireysel müşterilerin yüzde 52’si şubeyi terk etti. Garanti Bankası’nda bu oran yüzde 31, TEB’de yüzde 28 ve Finansbank’ta yüzde 27. Şubeden dijitale göç, bankaların çalışma modelini de derinden etkiliyor. Bu göçle iş yükü ortalama yüzde 20 azalan şubeler, birer danışmanlık merkezine dönüşüyor, yatırım bankacılığı hizmetleri ağırlık kazanıyor.

22 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital göç dönüşümü
Dijital bankacılık, bilinen tüm ezberleri bozuyor. Özellikle büyükşehirlerde zamanın daha değerli hale gelmesi, ister mobil ister internet olsun direkt bankacılık kanallarıyla yapılabilen işlem çeşitliliğinin artması, bireysel bankacılıkta yeni bir rekabet sahası yaratıyor. Öyle ki Türkiye Bankalar Birliği Aralık 2014 raporuna göre Türkiye’de 90’ların ortasında bankaların ciddi yatırımlarla girdiği internet bankacılığını, bugün 13 milyondan fazla müşteri tercih ediyor. 6,7 milyon banka müşterisi de mobil bankacılığı aktif olarak kullanıyor. Yıllık büyümeler de ne kadar güçlü bir trendin oluştuğunu ortaya koyuyor. İnternet bankacılığı, bir yılda yüzde 15 büyürken, mobil bankacılık yüksek bir sıçramayla yüzde 108 artış yakalıyor. Yeni kuşak müşterilerin ihtiyaçlarıyla şekillenen dijital bankacılık trendi, bankaların iş yapış modellerini radikal biçimde değiştiriyor. Economic Intelligence Unit’in 208 bankacıyla yaptığı araştırmada da yöneticilerin yüzde 46’sı, bankalarının ana önceliğinin dijital stratejileri uygulamak olduğu konusunda hemfikir.
 DİJİTALE BÜYÜK DÖNÜŞ Aslında Türk bankaları, yeni operasyon modeli, altyapı ve yatırımlar gerektiren direkt bankacılık modeline hızla adapte oldu. Bugün bireysel bankacılık tarafında sadece dijital kanalları kullanan müşteri oranları da bunu gösteriyor. Örneğin katılım bankalarından Kuveyt Türk’ün müşterilerinin yüzde 52’si şubeye gitmeden sadece dijital bankacılık kanalları kullanıyor. Bankanın genel müdür yardımcısı İrfan Yılmaz, “Müşterilerimizin yüzde 68’i, hem dijital kanalı hem şubeleri tercih ediyor” diyor. Garanti Bankası’nda bireysel müşteri tabanının yüzde 31’i, bankacılık işlemlerini gerçekleştirirken sadece internet veya mobil bankacılık kanallarını kullanıyor. CEPTETEB ile mobil bankacılığa hızlı bir giriş yapan TEB’in bireysel ve özel bankacılık kıdemli genel müdür yardımcısı Gökhan Mendi,“4,7 milyon bireysel müşterimizin yüzde 28’i, sadece internet ve mobil olarak dijital bankacılık kanallarından işlem yapıyor” diyor. Finansbank’ta da benzer bir tablo söz konusu. Bankanın genel müdür yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, “4,8 milyon müşterimizin yüzde 27’sinin internet veya mobil bankacılık kanallarımızı kullandığını görüyoruz. Kanallarımızı kullanan müşterilerin yaklaşık yüzde 25’i, şubeyi kullanmaya devam ediyor” şeklinde konuşuyor. Kamu bankalarında da dijitalleşme trendi yakından takip ediliyor. VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Saydam, “Sadece dijital kanalları kullanan müşteri oranımız yüzde 25, hem dijital hem şube kanalını kullanan müşteri oranımız da aynı seviyede” diyor. Halkbank Genel Müdür Yardımcısı Hasan Ünal, 7 milyonu aşkın bireysel müşterilerinin yüzde 15’inin sadece dijital kanallardan işlem yaptığını, artık sadece şubeyi kullanan müşteri oranlarının yüzde 18’te kaldığını aktarıyor. ING Bank ve İş Bankası, bireysel müşterileri arasında yüzde 20’lik dijital bankacılık kullanma oranlarıyla sektörde öncüler arasında geliyor. Yapı Kredi Bankası’nda da 10 milyon bireysel müşterinin yüzde 60’ı aşan kısmı, dijitalin yanında şubelerden de hizmet alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz