İnternetin en iyeleri

Alman Kalite ve Finans Enstitüsü (Deutsches Institut Für Qualität und Finanzen) 2015 yılına ilişkin internet bankacılığı raporunu yayınladı. Rapor, Türkiye’de öne çıkan 11 bankanın internet bankacılığındaki müşteri memnuniyet performanslarını ölçtü. 5 ayrı kategoride değerlendirmeye tutulan bankalar, anket yöntemiyle tüketici görüşlerine göre değerlendirildi. Yapılan değerlendirmede ise Finansbank, İş Bankası ve Yapı Kredi Bankası performansıyla öne çıktı.

7 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İnternetin en iyeleri
İnternet bankacılığı yükselişini sürdürüyor. Dijital devrim, özellikle ING Direct gibi sadece internet bankacılığı hizmeti veren oyuncuların ortaya çıkmasıyla dünyanın dört bir tarafındaki olgunlaşmış bankacılık piyasalarını adam akıllı sarstı. Bankalar da bu yeni döneme uyum sağlamak için bu yeni kanaldan 7/24 hizmet vererek müşterilerini yakalamaya çalışıyor. Bankacılık hizmetlerini küçük bir ücret karşılığı sunan, banka hesaplarının ve kredi kartlarının bilgisayar ve akıllı telefonlarla kontrol edilmesine olanak sağlayan internet bankacılığı, önümüzdeki dönemde de hızlı büyümesini sürdürecek. Alman Kalite ve Finans Enstitüsü Direktörü Christian Bieker de finans endüstrisinin en meydan okuyucu ve enteresan piyasalarından biri olan Türkiye’de de internet bankacılığı giderek önem kazanıyor. Yegane hizmet kanallarının web sitelerinden ve mobil uygulamalardan (Apps) oluştuğu internet bankacılığı modeli, bugüne kadar Türkiye’de niş bir pazar görünümü veriyordu. Aslında Türkiye’de pratikte tüm bankalar, geleneksel şubelerinin yanı sıra bankacılık işlemlerinin web siteleri veya mobil cihazlar aracılığıyla sunulduğu “tıklamalı ve harçlı” olarak bilinen yaklaşımı kullanıyor.
KULLANICI SAYISI ARTIYOR
Türkiye Bankalar Birliği’ne göre 2014 yılında Türkiye’de aktif internet bankacılığı müşteri sayısı yüzde 15’lik bir sıçrama yaparak 14,3 milyon kişiye ulaştı. Ayrıca bunların yüzde 72’sini kurumsal müşteriler oluşturuyor. 4 milyon civarındaki aktif bireysel internet bankacılığı müşterisiyle Türkiye’deki özel müşterilere yönelik online bankacılık pazarında yaşanan dijital devrim, henüz başlangıç aşamasında. Eurostat Anketi’ne göre Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 28’i, online bankacılığı kullandığını belirtiyor. Bu oran Almanya ve İngiltere gibi daha olgunlaşmış piyasalardaki oranların neredeyse yarısına denk geliyor. Almanya’da internet kullanıcılarının yüzde 57’si ve İngiltere’deyse yüzde 62’si online bankacılık hizmetlerini kullanıyor. Ancak Türkiye, bu konuda diğer ülkelerin gerisinde kalmasına rağmen aradaki farkı hızla kapatıyor. İstanbul’da internet erişiminin hızla yayılması göz önüne alındığında nüfusun çok ciddi bir kesiminin kendi bankacılık işlemlerinin çoğunu online yapacağı günlere gelinmesi sadece an meselesi.
POTANSİYEL YÜKSEK
ABD’li araştırma şirketi eMarketer’ın tahminlerine göre 2014’te Türkiye’de 41 milyon olan internet kullanıcı sayısının 2018’de 53,5 milyona çıkması bekleniyor. İnternet bankacılığını ivmelendiren bir başka önemli faktör de mobil bankacılık olacak. Avrupa’nın en genç internet kullanıcılarından biri olan Türkiye, mobil çözümleri en erken ve en hızlı benimseyen ülkelerden biri olduğunu ispatladı. Londra merkezli medya ajansı “We are social”ın yaptığı en son anket çalışmasına göre nüfusunun yüzde 15’i daha şimdiden mobil bankacılık ve finans uygulamalarını kullanıyor. Uluslararası danışmanlık ajansı A.T. Kearney gibi şirketlerde çalışan uzmanlar da avuç içi cihazların bankacılık endüstrisinde devrim yaratacağı konusunda hemfikir. Uzmanlar, “Gelecek yıllarda teknoloji geliştikçe (3G, LTE) ve akıllı telefonlarla tablet bilgisayar kullanımı daha da yaygınlaştıkça mobil cihazlar dijital bankacılığın merkez üssü haline gelecek. Bugün satılan mobil cihazların yarısından fazlası akıllı telefonlar ve bu oran 2020 yılında yüzde 80’e vuracak” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz