"Kobi odaklı şube rüzgarı"

Aslında bankacılık sektörü KOBİ’lerdeki potansiyeli uzun zaman önce keşfetti. Sistemde adeta KOBİ kapma yarışı oynanıyor. Bu rekabet, bireysel bankacılığa getirilen sınırlamalarla daha da hızlandı. Öyle ki yeni açılacak şubelerin yeri, KOBİ yoğunluğuna göre seçiliyor. Sektörün öne çıkan 6 bankasının 2015’te açacağı yeni şubelerin yüzde 100’ü de KOBİ odaklı olacak.

7 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kobi odaklı şube rüzgarı
Son 2 yılda bireysel kredi ve kredi kartlarına yönelik alınan tedbirlerle bankalar, gözünü KOBİ’lere çevirdi. Türkiye’de işletmelerin yüzde 99’unu, toplam istihdamın yüzde 75,8’ini karşılayan KOBİ’ler, pek çok banka için gözde büyüme alanı olmaya başladı. Kredilerin gelişimi de bu gerçeği ortaya koyuyor. Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, “2000’lerin başında, KOBİ kredilerinin toplam nakit krediler içindeki payı yüzde 5 seviyelerindeydi. Resmi KOBİ tanımına göre, Mart 2015’te bu pay yüzde 26’ya yükseldi” diyor. Şekerbank Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk, banka kredileride son 5 yılda en yüksek büyümenin yüzde 300 ile KOBİ kredilerinde gerçekleştiğine dikkat çekiyor. Bu segmentteki krediler, geçen yıl yüzde 23 artış kaydetti. Denizbank KOBİ Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Burak Koçak da burada farklı bir olumlu gelişmeye işaret ediyor: “2014 yılında KOBİ segmentindeki müşteri sayısı da yüzde 15 artışla 3,1 milyona çıktı. Türkiye ekonomisinin geliştiği ortamda KOBİ’lerin yatırımlarının devam etmesini bekliyoruz.” İşte bu büyüme hızı ve KOBİ’lerin potansiyeli bankaların gelecek şubeleşme stratejilerine yön veriyor. Yeni şubeler, KOBİ’lerin yoğunlaştığı bölgelerde açılıyor.
KOBİ ODAKLI ŞUBELEŞME
Bugün kitlesel bankacılık yapan büyük oyuncuların istisnasız hepsi, şubelerini KOBİ odaklı çalıştırıyor. Öyle ki sektörün 10 büyük bankasının mevcut şubelerinin yüzde 91’i, KOBİ’lere aktif olarak hizmet veriyor. KOBİ bankacılığını yıllar önce büyüme stratejisinin merkezine koyan Şekerbank’ın şubelerinin yüzde 100’ünde ve Denizbank’ta şubelerin yüzde 96’sında KOBİ’ler hedefleniyor. Sektörün yeni oyuncuları arasında yer alan Odeabank, kitlesel bankacılık yapma stratejisiyle KOBİ odaklı şubeleşmeye gidiyor. Odeabank Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Erol Sakallıoğlu, “Kuruluşumuzdan itibaren KOBİ’leri hedef segmentlerden biri olarak gördük ve buna uygun bir yapılanma içine gittik. Mevcut 53 şubemiz içinde KOBİ’lere birebir müşteri temsilcisiyle hizmet verdiğimiz toplam 28 şubemiz bulunuyor” diyor. Bankalar, mevcut şube ağlarını KOBİ’lerin coğrafi dağılımına göre konumlandırıyor. Finansbank KOBİ ve Tarım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Metin Karabiber, “KOBİ’ler yüzde 38’le Marmara ve yüzde 17’le Ege Denizi’nin kıyı kesiminde yoğunlaşıyor. İç Anadolu’da bulunan KOBİ’ler toplam sayının yüzde 16’sını, Akdeniz Bölgesi’nde yüzde 11’ini oluşturuyor. Bu doğrultuda mevcut banka şubelerinin de yaklaşık yüzde 50 oranında Marmara ve Ege bölgelerinde yoğunlaştığını görüyoruz” diyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz