Kâr haritası değişecek mi?

2013 yılında her branş için kâr analizi şöyle...

1 ŞUBAT, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Kâr haritası değişecek mi?

Yangın branşında hasar ve ilişkili teknik giderlerin kazanılmış prime oranında da bir iyileşme öngörüyor ve “2012’deki yüzde 82’lik oranın 2013 yılında yüzde 71’e düzelmesini bekliyorum” diye konuşuyor. Sigorta şirketleri de çırçır tesisleri, kimya, boya, plastik sektörlerinde çalışan şirketleri sigortalamada bu yıl temkinli davranıyor. Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi, “Sigorta şirketi asgari önlem listesi veriyor. Tesis bunları uyguluyorsa sigortalanıyor. Ayrıca riskli sektörlerde fiyat artışları da gündeme geliyor” diyor.

OTO 2014'TE TOPARLANIR
Ama tüm bu branşlardan elde edilen kâr, sektörün kanayan yarası haline gelen oto sigortalarının zararını kapatmaya yetmiyor. Öyle ki trafik branşında 2012 yılı üçüncü döneminde 651 milyon TL teknik zarar gerçekleşti. Kasko tarafında ise aynı dönemde teknik zarar 102 milyon liraya ulaştı. Uğur Gülen, yüzde 10 zarar eden kasko ve yüzde 30 zarar yazan trafik ürünlerinde başa baş noktasını yakalamanın kısa vadede mümkün olmadığını belirtiyor. Trafik sigortalarında sektörün gerek sigortalının hasarda bilinçlenmesi gerek rezervleme zafiyeti nedeniyle zarar yazdığım söyleyen Ererdi de Gülen’le aynı fikirde. 2013 yılı için trafik ve kasko sigortalarında zararın devam edeceğini ifade ediyor. Ama oto branşında yakın gelecek için umut da yok değil. Gülen, “Sektör kısa vadede kâra geçemese de yapısal düzenleme ve alınacak aksiyonlarla gelişim göstereceğini düşünüyoruz. Kârlılığı düşük oto sigortalarında, 2012’nin ikinci yarısında gerçekleşen fiyat artışı sektörün kârlılığı açısından umut verici. Yıkıcı fiyat rekabetinin azalması beklentisiyle oto branşlarındaki negatif kâr mârjının iyileşeceğini düşünüyoruz. 2013 ve sonraki yıllarda sektörü daha az zararlı bir gelecek bekliyor” diyor. Alexander Alex de trafik branşında düzeltmenin zaman alacağı görüşünde. “Trafik branşında fiyat düzeltmelerinin 2013’te devam edeceğini ve teknik performansın önemli ölçüde düzeleceğini düşünüyorum. 2013 ve 2014 yıllarında fiyatlandırma ve teknik kârlılık anlamında ilginç gelişmeler olacak. Motor branşlarında yaşanacak düzeltmeler umut veriyor” diye konuşuyor.

HER ŞİRKETİN KÂR STRATEJİSİ FARKLI
TRENDLERİ ERKEN OKUDUK

Kârlılık sorununa her sigorta şirketi kendine özgü bir stratejiyle çözüm buluyor. Allianz Türkiye CEO’su Alexander Axel, 2012’de prim ve kâr hedeflerine ulaştıklarını açıklıyor. Bunu nasıl başardıklarını ise şöyle anlatıyor: “Sektörde gelişmeleri ilk aşamalarında fark ettik. Büyümemizi ve kârlılığımızı garantiye alacak gerekli önlemleri aldık. Rekabet etmek için maraton koşucusu olmak gerekiyor. 2009’dan bu yana hasar, provizyon maliyetlerimizi etkin ve verimli yönetmek için risk seçim modelleri ve gelişmiş tarife yapılarının devreye alınmasında bir dizi proje başlattık.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.