Liderlik değil artık kâr önemli

Musa Ülken ile sigorta sektörünü ve kârsızlık sorununa karşı stratejilerini konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Liderlik değil artık kâr önemli
MUSA ÜLKEN, Anadolu Sigorta’nın yeni genel müdürü... Henüz koltuğunda 4 ayı geride bıraktı. Bu kısa süreye müşteri odaklılık, kârlılık ve acente yönetimi konusunda yeniden yapılanma projeleri sığdırdı. Kârlılığa odaklandıklarını söyleyen Ülken, “Sektörde birincilik ya da ikincilik bizim için çok önemli değil” diyor ve ekliyor: “Belirli ürün gruplarındaki pazar payımızı ve iş yapış şekillerimizi gözden geçirerek kârlılığı düzeltmeyi planlıyoruz.” Türkiye’de sigorta sektörü, elementer branşta 2012 yılının ilk 7 ayında 9,8 milyar TL prim üretimi gerçekleştirdi. Bu rakamlar yüzde 17 artışa işaret ediyor. Ancak aynı pozitif görünüm kâr tarafında kendini göstermiyor. İlk 6 ayın sonunda sektördeki 293 milyon TL’lik rekor zarar da bu tabloyu açıkça ortaya koyuyor. Anadolu Sigorta’nın yeni genel müdürü Musa Ülken’in ajandasının ilk sırasında da bu nedenle “kârlılık” sorunu var. “Ticari firmalar uzun süreli zarar yazmak gibi bir konfora sahip değil... Bu konjonktür uzun süre devam edemez” diyor. “Sektörde birincilik ya da ikincilik bizim için çok önemli değil. Biz belirli ürün gruplarında ileriye dönük pazar payımızı ve iş yapış şekillerimizi gözden geçirerek bu sonucu düzeltmeyi planlıyoruz. Temel hedefimiz, kendi fiyatlarımızı müşteri faydası doğrultusunda iyileştirmek. Bize kazandıran müşteriye biz de kazandıralım istiyoruz. Teknik kârlılık eksenli büyümeyi amaçlıyoruz.” 2023 yılı itibariyle Anadolu Sigorta’yı 8,5 milyar TL prim üretimi ve 5 milyar TL aktif büyüklüğe taşımayı hedefleyen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken ile sigorta sektörünü ve kârsızlık sorununa karşı stratejilerini konuştuk:

Capital: 2012 yılı için şirketinizin performansı nasıl gidiyor?
- 2012 yılının ilk 7 ayında 1,3 milyar TL’lik prim üretimimiz oldu. Önceki yılın aynı dönemine göre nominal yüzde 26’lık bir artış yakaladık. Reel büyümemiz ise yüzde 15,6 olarak gerçekleşti. Aslında bu yılın 6’ncı ayında sektörde yaklaşık 30 milyon TL’lik bir prim önceliği ile birinci sıradaydık. Temmuz ayı sonundaysa 9,2 milyon TL farkla bir adım geride gidiyoruz. Birincilik ya da ikincilik, bizim için çok önemli değil. Pazar payımız da yüzde 1 artışla yüzde 13,48 oldu. Şirketimizin aktif büyüklüğü 30 Haziran itibariyle 2,4 milyar TL ve sektördeki en büyük varlığa sahip sigorta şirketi olmayı amaçlıyoruz. Anadolu Sigorta olarak yaklaşık 2,5 milyon sigortalıya hizmet götürüyoruz, İlk 7 ayda en çok prim ürettiğimiz alan da yüzde 18 pazar payına sahip olduğumuz kasko sigortaları, burada yüzde 30’a yakın büyüme yakaladık. Yangında da yüzde 18 prim artışı ile yüzde 12,5 pazar payımız bulunuyor. Bunlar sektörün lokomotif alanları. Tüm sektörün büyümek istediği genel sorumluluk sigortalarında da yüzde 15’lik pazar payımız var. Bu branşta da yüzde 27 büyüme kaydettik. Tekne sigortalarında yüzde 42 payla pazarın lideriyiz. Uçak sorumluluk sigortalarında yüzde 45 payla pazarın yarısına hakimiz. Yine sektörün büyüme hedefi olan nakliyat sigortalarında payımız yüzde 9,8.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz