""Organik ve kârlı büyüme planımız var""

Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.

7 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Organik ve kârlı büyüme planımız var"
Elementer sigorta sektörünün en önemli oyuncularından Axa’da, 13 yıl boyunca Cemal Ererdi’nin yürüttüğü CEO’luk görevini mart ayında Fransız Guillaume Lejeune devraldı. Yeni CEO, yönetim takımıyla büyüme stratejisi üzerine çalışmalarının sürdüğünü söylüyor. Ancak hedefleriyle ilgili rakam açıklamaktan kaçınıyor. Şirketin hedefini ise “Şirketin toplanan primlerinden yüzde 4 civarında bir teknik kârlılık elde etmesi” olarak açıklıyor. Axa Sigorta, Türkiye Sigorta Birliği 2015 Nisan sonu verilerine göre 1 milyar TL’yi aşan prim üretimi ve yüzde 11,3 pazar payıyla elementer sigortacılıkta 3’üncü sırada yer alıyor. Şirket 2014’ü de 3 milyar TL’yi aşan prim üretimiyle ikinci sırada bitirdi. Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ürünleriyle sağlık sigortaları, eğitim sigortaları ve BES’te önemli fırsatlar olduğuna inanıyor. Ayrıca Axa Group’un uluslararası sigorta çözümleriyle de yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföylerine ekleyerek iş hacimlerini artıracakları görüşünde. Axa Holding’in yeni CEO’su Guillaume Lejeune, yönetimiyle açtığı yeni sayfada Türkiye planlarını, şirket satın almalarına yaklaşımlarını ve fırsat gördükleri branşları şöyle aktarıyor: 
* Mart ayında Axa Sigorta’nın başına geçtiniz. İlk iş olarak neler yaptınız? 
 Bu sorumluğu aldığımda ilk olarak şirketin bazı güçlü yönlerinden etkilendiğimi açıklamak istiyorum. Şirketin marka algısını, sektördeki yetkinliğini, iyi yönetim takımını ve kaliteli çalışan ekibini beğendim. Bir de acenteleriyle kurduğu güçlü dağıtım kanalı var ki bu da çok önemli bir varlık. Benim ilk işim, elimdeki bu güçlü yanları tespit etmek ve bu yanları nasıl geliştirebileceğimi, büyümek için bunlardan nasıl faydalanacağımı incelemek oldu. Ardından global ve güçlü bir grubun parçası olarak AXA Group’un kapasitesini daha fazla kullanmamız gerektiği görüşüyle bu yönde çalışmaya başladık. Bu konuda devam eden çalışmalar zaten vardı ama daha da hızlandırdık. Örneğin Axa Group’un global şirketlerinden Axa Corporate Solutions’la (ACS) uluslararası sigorta programları üzerine çalışıyoruz. ACS işbirliğiyle yurtdışında önemli faaliyeti olan Türk şirketlerine uluslararası sigorta çözümleri sunmayı amaçlıyoruz. Şimdiden bu işbirliğimiz meyvelerini vermeye başladı ve denizcilik, taahhüt sektörlerinde faaliyet gösteren Türk şirketlerinin uluslararası yatırımları için çalışmalar yaptık. Önümüzdeki günlerde bu alanda yeni şirketlere ulaşmak istiyoruz. Bunların yanı sıra Axa Group ile birlikte veri inovasyonu üzerine çalışıyoruz. Axa’nın global birikimlerinden yararlanarak Türkiye’de daha yüksek hacimli, iyi işler başaracağımızdan eminim. Bu süreçte zorunlu trafik sigortaları tarifelerimizde de düzeltmelere gittik. Pazarda fiyatlar teknik kârlılığın altında oluşmaya devam ettiği için bu branştaki fiyatlarda riske göre düzeltme yapılması kaçınılmaz görünüyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz