5 yılda payını yüzde 20'ye çıkaracak

5 yıl sonra pazar payını yüzde 20’ye çıkarmayı hdefleyen Doğan Telekom'un, 300 milyon dolarlık yatırım planı da var.

1.07.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Doğan Telekom, 10 yıldır telekomünikasyon sektöründe. İlk olarak e-kolay markasıyla çıkan şirket, 2004 yılında telefon hizmetlerinin rekabete açılmasıyla ses hizmetleri de vermeye başladı. 2007 yılından itibaren de geniş bant alanında Smile ADSL markasıyla faaliyet gösteriyor. Gelirlerinin yüzde 80’ini bireysel, yüzde 20’sini de kurumsal müşterilerden elde eden Doğan Telekom’un en güçlü olduğu alan geniş bant ağı. Burada Türk Telekom’un TT Net’inden sonra pazarda ikinci oyuncu konumunda. 250 bini aşkın aboneye hizmet veriyor. Toplam 6 oyuncunun yer aldığı ADSL pazarında, sektör lideri TT Net’in pazar payı yüzde 94. Smile ADSL’in payı ise yüzde 4. Geri kalan yüzde 2’yi de 4 oyuncu paylaşıyor. Doğan Telekom Genel Müdürü Fazıl Esen, zaman içinde pazar paylarındaki bu adaletsiz dağılımın daha makul seviyelere ulaşacağını belirtiyor. Esen, “2010 yılı sonunda TTNet’in yüzde 94 olan pazar payının yüzde 80’e geleceğini düşünüyorum. Bu da alternatif işletmecilerin hem gelişen pazarda yeni pay alması hem var olan pazarda müşteriye sundukları cazip tekliflerle mümkün olacak. Ama bunun için birtakım düzenlemeler de gerekiyor. Örneğin mobil tarafta başarıyla uygulanan numara taşınabilirliği ADSL’de de kolaylaştırılmalı” diye konuşuyor. Doğan Telekom, Smile ADSL’le birlikte cirosal anlamda da hızlı büyüyen bir şirket. 2007 yılında 30 milyon TL’lik cirosu olan şirket, son 3 yıldır büyümesini katlayarak sürdürüyor. 2008 yılında 70 milyon TL ciroya ulaşan Doğan Telekom, bu yılın sonunda 100 milyon TL’yi aşmayı hedefliyor. Şirketin uzun vadede hedefleri de iddialı. Esen, bu hedefleri şöyle paylaşıyor: “ADSL’de çok iyi ilerliyoruz. Öncelikle hedefimiz daha yüksek hız ve daha düşük maliyetlerde hizmet vermek. Geniş bant hizmetlerini çok önemsiyoruz. 5 yıl sonra pazarda yüzde 20’lik bir pay hedefimiz var. Bunun için 300 milyon doların üzerinde bir yatırım yapmamız gerekiyor.” Esen, yakın zamanda sektöre çok sayıda yabancı oyuncu girişi olacağını da düşünüyor. Bunun da sıfırdan girmek yerine ortaklıklar ya da satın almalarla gerçekleşeceğini belirtiyor.

SÜT ÜRETİCİLİĞİ YAPIYOR
Fazıl Esen, tam bir deniz tutkunu. Yelkenle ilgileniyor, hatta yarışlara katılıyor. Haftada bir gününü teknesinde geçiren Esen, “Denize çıkmasam bile teknemde olmak istiyorum. İyot kokusu mu çekiyor bilmiyorum ama denizi görmeden rahat edemiyorum” diyor. Tatillere de teknesiyle çıkan Esen’in en gözde rotası Göcek. Esen, denizin dışında hayvancılıkla da ilgileniyor. Telekomünikasyon sektöründe çok fazla teknoloji konuştukları için toprakla iç içe olma ihtiyacı duyduğunu ifade ediyor. “Bu nedenle arkadaşlarla bir araya gelip çiftlik kurma kararı aldık. Bu ilgi, hobi olarak başladı ama şimdi biraz ticari tarafa kaydı. Lüleburgaz’da bir çiftliğimiz var. Orada büyükbaş hayvan yetiştirip süt üretiyoruz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz