“BASINDA EN İYİLER” KIRMIZI’DA ORTAYA ÇIKTI

Kırmızı ödülleri, hangi şirket yeni dönemde hangi medya ajansını seçti...

1.03.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
“BASINDA EN İYİLER” KIRMIZI’DA ORTAYA ÇIKTI"

BÜYÜK ÖDÜL KİME GİTTİ?
Hürriyet’in basın reklamlarında yaratıcılığı ve etkinliği desteklemek amacıyla oluşturduğu Kırmızı ödülleri, bu yıl 7’nci kez sahiplerini buldu. En büyük ödülün sahibi Kıpkırmızı DDB&Co.’nun oldu. Basında En iyi Banka & Bankacılık Hizmeti, Sigorta & Diğer Finans Hizmetleri Reklamı kategorisinde Medina Turgul DDB; Basında En iyi Perakende Reklamı kategorisinde DDB & Co.; Basında En iyi Bilgi Teknolojisi, iletişim Ürünü ve Hizmetleri Reklamı kategorisinde Manajans Thompson; ödüle layık görüldü. Genç Kırmızı’nın sahibi ise Bilgi Üniversitesi iletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünden Ayça Girgin ve Ece Özmen oldu.
KARMA BİR DEĞERLENDİRME
Ödül töreninin hemen öncesinde Kırmızı Jüri Başkanı Engin Kafadar ile konuştum. Sadece yaratıcılığı ön plana çıkaran Kristal Elma’dan farklı olarak Kırmızı’da karma bir değerlendirme süreci olduğunu belirten Kafadar, Kırmızı’nın farklı kriterlerini şöyle özetledi:
MARKAYI BİR YERE TAŞIYANLAR “Biz sektörümüzün bir yıl boyunca basında yer almış, etkisini ispatlamış, görsel ve sosyal, iletişimde bir şekilde markayı bir yere getirmiş çalışmalarını değerlendiriyoruz.
BASIN İLANLARI NEDEN DÜŞTÜ? Bu yıl kriz nedeniyle katılım azaldı. 2009’da basın ilanlarının düşmesinin temel nedeni ürün müdürlerinin yaklaşımından kaynaklanıyor. Ürün müdürlerinin kimlerle iletişime geçeceklerini bilmeleri gerekiyor.
SENKRONİZE ÇALIŞILMALI
Bu yıl çıtasını yüksek gördüğüm 2 reklamveren Finansbank ile Beymen. Beymen, uzun yıllardır basına değer veren bir ajans. Ayrıca başarı için reklamveren ile ajans senkronize çalışmalı diye düşünüyorum.
BENCE BU BİR YARIŞMA DEĞİL
Reklamverenin bir şekilde bu işin bir parçası olduğunu görmesi lazım. Bence bu bir yarışma değil. Bu bizim kendi kendimize iç değerlendirmemiz. Bu yıl özellikle beraber karar vererek hareket ettik.”


REKLAMDA KRİZ ÖNCESİNE NE ZAMAN DÖNÜLÜR?

KÜÇÜLME MORAL BOZMADI Kriz nedeniyle reklam sektörü geçtiğimiz yıl yüzde 20’lik bir küçülme yaşadı. Ancak öngörülen bu küçülme sektörde moralleri bozmadı. MediaVest Allmedia Yönetici Direktörü Aylan Özusta, 2001 krizindeki yüzde 48’lik daralmayla kıyaslandığında sonucun olumlu karşılanabileceğini belirtiyor.
KISA SÜREDE ESKİ DÜZEYE GELİR “2009 krizindeki küçülmenin kısa sürede eski düzeyine geleceği, reklamveren beyanlarında dile getiriliyor. Bu da geçmiş dönemlerde edinilen kriz tecrübesinin uygulamalara başarılı bir şekilde yansıtılmış olduğunu düşündürüyor.
YATIRIMDA ARTIŞ BEKLENİYOR Daralmanın etkilerini azaltmak için sürdürülen ve medya satış ekiplerinin fiyata yönelik güveninin temini için yapılan çalışmalara devam edildiği sürece, yatırımların trendinde artış bekliyor. Her zaman entegre pazarlama iletişim süreçlerinin işletilmesine açık, değişime ayak uydurarak gelişen markalar liderliği alır.
DİJİTAL HIZLA YÜKSELECEK Dijital alandaki gelişim hızı ile beraber değerlendirildiğinde, önümüzdeki dönemlerin fayda solüsyonları da farklılaşmak durumunda. Yakında payını en hızlı yükseltecek mecra olarak dijitali görüyorum. TV mecrası liderliğini sürdürecek. Radyo ve açıkhava mecralarının da önümüzdeki dönemlerde toplam medya yatırımından alacağı pay da artacak.”


FİKRE HAKKINI VERECEK BİR PROJE BAŞLIYOR!


BU YIL YÜZDE 20 BÜYÜR Yiğit Şardan reklam sektörünün en önemli isimlerinden biri. Son bir yıldır da Reklamcılar Derneği Başkanlığı’nı yürütüyor. Bu nedenle Şardan’ın yorumları çok önemli. Geçtiğimiz yılın krizin etkisinde geçtiğini belirten Şardan, bu yıla ilişkin umutlu. 2010 sonunda reklamda yaklaşık yüzde 20’lik bir büyümenin olacağını tahmin ediyor. Dernek olarak da bu büyümeye aracılık edeceklerini kaydediyor. Çeşitli oluşumlar aracılığıyla reklamın gelişimi yönünde çok yönlü projeler yürüttüklerini de ifade eden Şardan, bu projeleri şöyle paylaşıyor:
İTO’DAN GELEN YAZI “İTO’dan bize bir yazı geldi. Bu yazı Türkiye’de yaratıcı endüstrilerin canlandırılmasına dair bir girişimden bahsediyor. Hep birlikte Türkiye’deki yaratıcı endüstrilerin envanterini çıkartacağız. Sektörde çalışan insanların sayısını, ekonomi içinde ne kadar büyüklüğü ifade ediyor diye üzerinde çalışacağız.
DİZİLERE ÜRÜN YERLEŞTİRME
Projenin amacı fikir ve sanat eserlerinin korunması. Fikir ve sanat eserlerinin iyi korunduğu bir ülkede fikir değer buluyor. İyi bir fikir üretmek kıymetli olunca, bunu üretmek isteyen insanların kalitesi ve sayısı artıyor. Sektörde önemli gördüğüm ikinci bir proje de Bakan Zafer Çağlayan’ın bizzat kendisinin ilgilendiği Türk dizilerine ürün yerleştirme projesi. Türkiye şu anda 40 ülkeye dizi ihraç ediyor. Dizi filmlerin içine yerleştirdiğimiz ürünlerle markalarımızı ihraç edeceğiz. İhracatın gelişmesinde ciddi bir hamle olacak.
FİYATLAR YÜZDE 35 GERİLEDİ Sektörde bir soruna da dikkat çekmek istiyorum. Kriz başında fiyatlar yüzde 35 seviyesinde geriledi. Bir sektörde herkes para kaybetmeye başlarsa o sektörün gelişmesi kolay olmaz. Herkes kendi ölçüsünde sorumluluk sahibi. Bu konuya hassasiyet gösterilmeli.”


“MOBİL MECRAYA TALEP İKİYE KATLANACAK”

ÇOK AMAÇLI KULLANILIYOR
Son yıllarda bankaların mobil mecraları kullanma sıklığında bir artış gözlemleniyor. Birçok banka sadece imaj çalışmaları için değil yeni çıkardıkları ürünleri tanıtmak ve agresif satış hedeflerini gerçekleştirmek için mobil mecrayı tercih ediyor.
BANKACILIĞIN ARTAN İLGİSİ Mobilera Genel Müdürü Zehra Öney de bu durumu doğruluyor. 2009 yılında bankacılık sektörünün dijital ve mobil mecraları kullanım oranlarının arttığını ifade ediyor. Öney’e göre bu ilginin arkasında bankaların ölçümlemeye gösterdikleri hassasiyet yatıyor:
ÖLÇÜMLEME AVANTAJI “2010 yılında bu artışın 2 katına çıkmasını bekliyoruz.Henüz ölçümleyemedikleri ve geri dönüşünü tam olarak hissedemedikleri analog mecra yerine çok daha hedef odaklı, geri dönüşü ölçümlenebilen, ucu satışa bağlanabilen dijital ve mobil mecraları kullanabiliyorlar.
DİĞER SEKTÖRLER DE HAREKETLENDİ Bankacılığın yanı sıra başka sektörlerin de mobil mecra kullanım eğilimlerinde canlanma söz konusu. Hızlı tüketim, inşaat, otomotiv, ilaç, teknoloji ve tekstil sektörlerinde mobil ve dijital platformları kullanma yönünde talebin arttığını belirten Öney, “Pazar büyümesi ve gelişmesi sonucunda bu taleplerin 2010 yılında ve sonraki 5 yılda ciddi oranda artacağını öngörmekteyiz.”

REKLAM DÜNYASINDAN...

ADINTERACTIVE'DE YENİ AJANS DİREKTÖRÜ
Adinteractive, büyüyen yapısında Ajans Direktörlüğü görevine Filiz Abdurrahmanoğlu'nu getirdi.
ALAADDİN ADWORKS’ÜN YENİ MÜŞTERİSİ KİM OLDU? Çilek, Ocak ayında gerçekleştirdiği konkur sürecini tamamladı ve yeni dönemde iletişim çalışmaları için Alaaddin Adworks'ü seçti.
MARSHALL'IN YENİ MEDYA AJANSI BELLİ OLDU
Türkiye dekoratif boya pazarında hizmet veren Marshall, medya planlama ve satın alma süreçlerinde MediaCom Türkiye'den destek alacağını açıkladı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz