Çelebi CEO koltuğunda neler yaptı?

Çok hızlı değişen ve büyüyen bir sektörde faaliyet gösterdiklerini belirten Çelebi, bu nedenle en fazla bir yıllık hedefler belirlediklerini söylüyor

1.08.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çelebi CEO koltuğunda neler yaptı?
Babür Çelebi, pazarlama dünyasının en başarılı yöneticilerinden. 17 yıl Unilever, 2,5 yıl Evyap ve 5 yıl da Ülker’de pazarlama ve satış odaklı başarılı işlere imza attı. Geçtiğimiz yılın şubat ayında ise Doğan Online’ın CEO’su olarak bambaşka bir sektöre geçiş yaptı.
Bir buçuk yıldır bu görevini sürdüren Çelebi ile yeni işini konuşmak için bir araya geldik. Hayatı boyunca hep medya ve reklam şirketleriyle çok yakın çalıştığını ve fırsat olursa masanın karşı tarafına geçmeyi istediğini belirten Çelebi, Doğan Online ile bu isteğini gerçekleştirmiş. Çelebi, yeni işine nasıl başladığını ve işinin içeriğini şöyle anlatıyor: “Ülker’den ayrıldıktan sonra Hanzade Doğan’la karşılaştık. Bana yönelik iki teklifi vardı. Biri hızlı tüketimle ilgili bir iş, diğeri de Doğan Online CEO’luğuydu. Ben Doğan Online’ı tercih ettim. Bizim burada 3 işimiz var. Bunlardan biri yayıncılık, yani E-kolay bünyesinde yapılan iş. İkincisi satış. Türkiye’nin en büyük network’üne sahip Medyanet olarak Doğan Grubu’nun Hürriyet.com.tr, Milliyet.com.tr gibi tüm com.tr’lerinin reklam satışından sorumluyuz. Üçüncü işimiz ise ticaret. Türkiye’nin en büyük internet alışveriş sitesi Hepsiburada.com, ikinci büyük bahis sitesi Nesine.com ve Türkiye’nin sadece internet üzerinden alışveriş yapılabilen gezi sitesi Gezisitesi.com gibi ticari işlerimiz var.”
Teknolojiyle her zaman çok ilgili olduğu için yeni sektöründe zorlanmadığını belirten Çelebi, yönetime geldiğinde ilk olarak bir holding yapısına sahip olan Doğan Online’ı tüm kadrolarıyla bir ekip haline getirmeye odaklandığını söylüyor. “Organizasyonda büyük bir değişiklik olmadı. Temel şirketler aynı kaldı, ama iş yapış şeklimizde sürece yönelik değişiklikler oldu. Sinerjiden maksimum fayda elde etmek için takım ruhu oluşturuldu. Farklı şirketlerin birbirlerine bağlılıklarını öne çıkaran bir süreç kurduk. Doğan Online bir kimlik kazandı. Bugün herkesin çorbada tuzu var.”
Organizasyonu tek vücut haline getirmenin yanında Çelebi, şirketin hızlı yol almasını sağlayacak uygulamalarda da bulundu. Sitelerde içerik zenginleştirildi. Ziyaretçi sayısı ve reklam gelirleri artırıldı.
Tüm bunların rakamlara yansıyan sonucu da Çelebi’nin ifadeleriyle şöyle oldu: “Siteleri ziyaret eden tekil kişi sayısı 3 kat arttı. E-kolay’ın reklam gelirleri geçtiğimiz yıla göre yüzde 50’lik artış yakaladı. Medyanet krize rağmen sektörünün üzerinde büyüdü. Ticari işlerimiz de yüzdesel olarak iyi gidiyor.”
Çok hızlı değişen ve büyüyen bir sektörde faaliyet gösterdiklerini belirten Çelebi, bu nedenle en fazla bir yıllık hedefler belirlediklerini söylüyor. Gelecek bir yılda ne yapacaklarına ilişkin olarak şöyle konuşuyor: “Hedefimiz ticari sitelerimizi maksimum şekilde büyütmek. Türkiye’nin en büyük satış network’ü olarak Medyanet’in konumunu devam ettirecek, hatta ona başka kanallar ekleyeceğiz. E-kolay’ı kesinlikle Türkiye’nin bir numaralı portali haline getireceğiz. E-kolay’ın şu anda aylık 18 milyon olan ziyaretçi sayısını bir yılın sonunda 20 milyonun üzerine çıkarmayı planlıyoruz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz