"Kriz fırsat yarattı,işlerimiz arttı"

“Kriz döneminde karşımıza 2 önemli fırsat çıktı."

1.09.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Kriz fırsat yarattı,işlerimiz arttı"
Ali Rıza Ersoy, kariyerine 1985 yılında Siemens’te başladı. O tarihten bugüne şirketin çeşitli bölümlerinde görev aldı. Son 3,5 yıldır da Siemens BT Çözümleri’nin direktörlüğünü yapıyor. Siemens, BT çözümlerini daha önce Siemens Business Solutions (SBS) adlı şirketin bünyesinde sunuyordu. O dönemde bu şirket, özellikle outsoursing (dış kaynak kullanımı) hizmetleri tarafında çok önemli işler yapmış ve adını duyurmuştu.
Ersoy, Siemens BT Çözümleri’nin iyi işler yapmaya devam ettiğini söylüyor. Özellikle geçtiğimiz yıldan bu yana yüksek bir performans yakaladıklarına, adeta krizi fırsata dönüştürdüklerine işaret ediyor. Ersoy, şöyle diyor:
“Kriz döneminde karşımıza 2 önemli fırsat çıktı. Bu fırsatlardan biri, döviz kurundaki değişim  oldu. Geçmişte TL, haddinden fazla değerliydi ve biz Romanya ya da Bulgaristan ile fiyat açısından rekabet edemiyorduk. Şimdi ise TL ucuzladı ve bize ilgi arttı. Bugün Avrupa için ‘nearshore-yakın kıyı’ olan Türkiye, BT ihracatında yepyeni fırsatlara açık. Örneğin Siemens, dünyada yürüttüğü GAIN adlı dev bir BT projesinin servis destek ayağını Türkiye’ye kaydırdı. İkincisi kriz nedeniyle BT işlerini outsource etmeyi düşünen şirketlerin sayısı arttı. Bu da bir outsourcing şirketi olarak bize hacim getirdi.”
Siemens BT Çözümleri, şu sıralar GAIN projesi ile çok meşgul. Ersoy, önümüzdeki 1,5 yılda bu proje için 150 genci istihdam edeceklerini söylüyor. Ayrıca Düzce’de yeni bir çağrı merkezi yatırımı yaptıklarının haberini veriyor.
Türkiye’de outsoursing pazarı, sadece servisler tarafında 100 milyon dolar gibi bir hacme sahip. Bu pazarda, Siemens ile birlikte Koçsistem, IBM, HP gibi şirketler aslan payını alıyor. Bu şirketlerin dışında da irili ufaklı çok sayıda şirket yer alıyor. Siemens’in pazarda en çok hacim yaratan 3’üncü büyük şirket olduğunu söyleyen Ersoy, “Krizle beraber outsoursing ile ilgilenen şirketlerin sayısında yüzde 50’ye yakın bir artış oldu” diyor ve ekliyor:
“BT servisleri, bir şirketin harcamalarının yüzde 20’sini oluşturuyor. Krizden sonra daha çok sayıda şirket, buradaki maliyeti nasıl azaltırım diye bakmaya başladı. Outsourcing projelerimizin sayısı arttı.”
Ersoy, Siemens BT Çözümleri için bir diğer önemli iş kolunun da kurumsal teknoloji olduğuna işaret ediyor. Türkiye’nin son dönemde Siemens için bir Ar-Ge merkezi olma yolunda hızlı adımlar attığını söyleyen Ersoy, şöyle devam ediyor:
“Geçmişte Siemens, pahalı olduğu için Türkiye’ye Ar-Ge yatırımı yapmadı. Ancak krizden sonra fiyatlar ucuzladı. Biz de çok anlatınca Türkiye’ye bir Ar-Ge merkezi kurma fikrini merkezden de desteklediler.”
Siemens Ar-Ge bölümü 20 kişilik bir ekiple işe başlamış. Son olarak Almanya’daki bir enerji projesinin Türkiye’deki Ar-Ge’ye yönlendirildiğini söyleyen Ersoy, “Bu proje için 15 yeni mühendis işe alacağız. Önümüzdeki birkaç yılda ise Ar-Ge ekibimizi 100 kişiye ulaştırmak hedefindeyiz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz