People sektöre hızlı bir giriş yaptı

Erkıran, büyük emek verdiği MediaCom’dan ayrılarak kendi şirketi People’ı kurdu.

1.04.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Banun Erkıran, reklam sektörünün çok yakından tanıdığı bir isim. Sektördeki kariyerine Cen Ajans Grey’de başladı. Burada çeşitli yöneticilik kademelerinde görev aldıktan sonra dünyanın en büyük medya planlama ve satın alma ajanslarından MediaCom’un Türkiye’deki kuruluşuna ön ayak oldu. 2001 yılında da ajansın MediaCom Europe sahipliğinde tekrar kuruluşunu yaptı. Tam 8 yıl şirketin CEO’luğunu üstlendi. Bu arada uluslararası arenada dikkat çeken bir isim olmayı başardı. Örneğin 2005 yılında Media&Marketing dergisi tarafından Avrupa’daki “Marketing Star Under 40-40 Yaş Altı Pazarlama Starı” seçildi. Geçtiğimiz aylarda Erkıran, uzun yıllar büyük emek verdiği MediaCom’dan ayrılarak kendi şirketi People’ı kurdu. Erkıran’la ayrılık ve profesyonel yöneticilikten patronluğa geçiş kararını nasıl aldığını konuştuk. Erkıran, MediaCom’daki misyonunu artık tamamladığını düşündüğü için ayrılığın gerçekleştiğini belirtiyor. Her profesyonel yöneticinin hayali olan kendi şirketini kurma kararını da eş zamanlı verdiğini söylüyor. “Bu kararı alırken sektörde son birkaç yıldır oluşan bir boşluğu ve ihtiyacı da görerek karar verdiğimi söyleyebilirim. People aslında yeni bir ajans değil, sadece ismimiz, ofisimiz ve vizyonumuz yeni. Bir medya ajansının en büyük sermayesi ve diğerlerinden farklılaşmasını sağlayan faktör, içinde çalışan insanların kalitesi ve deneyimi. Bunun için ismimiz People. Bu açıdan sektördeki en eski ve deneyimli ekiplerden biriyiz ama bir taraftan da her yeni doğan gibi heyecanlı, dinamik ve meraklıyız. Bugün birçok reklamverenin ajansından tam memnun olmadığını, fakat “Kaç tane denedim nereye gideceğim ki” dediğini biliyoruz. Biz bu reklamverenler için bir alternatif olmak istiyoruz” diyor. People sektöre hızlı bir giriş yaptı. Kuruluşunun üzerinden henüz birkaç ay geçmeden büyük müşterileri bünyesine kattı. Avea, TTNET, Gittigidiyor, Petlas, Genpower ve Egeyıldız gibi reklamverenlerle çalışmaya başladı. Şu ana kadar sadece 1 konkura katıldıklarını ve o konkurdan da Avea ve TTNET’i kazandıklarını belirten Erkıran, şu anda da Işık Üniversitesi ve Koç Grubu konkurlarının sonuçlanmasını beklediklerini ifade ediyor. Medya planlama ve satın alma, reklam sektörünün en önemli ayaklarından birini oluşturuyor. ~Türkiye pazarında bu alanda onlarca şirket faaliyet gösteriyor. TİAK (Televizyon İzleme ve Araştırma Komitesi) üyesi olanların sayısı ise 17. Erkıran, sektörde büyük kısmı global networklerin birer parçası olan yabancı sermayeli ajanslardan oluşan bir rekabet olduğunu anlatıyor. Hemen ardından da ekliyor: “People’ın katılımıyla artık çeşitlilik ve rekabet arttı diyebiliriz.” 2009 reklam sektörü açısından zorlu bir yıldı. Her ne kadar net rakamlar açıklanmasa da geçtiğimiz yıl sektörde yüzde 14’lük bir küçülme olduğu düşünülüyor. Bu yıla dair beklentiler ise olumlu. Erkıran, 2010 yılında yüzde 16’lık bir büyüme ile 2008 yılı büyüklüğü olan 3 milyar 250 milyon TL seviyesinin yakalanacağını tahmin ediyor. Yıl içinde mevcut reklamverenlerin bütçe artışına gideceğini ve bununla birlikte pazara yeni oyuncuların katılacağını ifade ediyor. “Eğer yeni bir ekonomik şok daha yaşamazsak reklam pazarının 2015’te rahatlıkla 5 milyar TL’nin üzerinde olmasını bekleyebiliriz” diyor.

YEMEK YAPARAK DİNLENİYOR Banun Erkıran iş dışında ailesiyle vakit geçirmeye özen gösteriyor. Tarçın adını taşıyan kedisiyle oynamak en büyük zevki. “Ayrıca vakit buldukça yemek yapmaya çalışıyorum. Yemek yapmak beni dinlendiren ve kafamı boşaltmaya yarayan bir uğraş” diyor

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz