BÜLENT KURAL / Trump Towers İstanbul Genel Müdürü
Bülent Kural perakende kökenli bir profesyonel, Sabancı Holding'de Lassa ve Temsa'da uzun yıllar yöneticilik yaptı, Ardından Reebok Türkiye'nin 10 yıl süreyle genel müdürlüğünü üstlendi. Via Port Alışveriş Merkezi'nin açılış sürecinde ve sonrasında genel müdür olarak görev aldı. Son olarak Starcity Outlet Center'ın genel müdürlüğünü yürüten Kural, 4 ay önce de Trump Towers İstanbul'un genel müdürlük koltuğuna oturdu.
Kural'ın gelişiyle Trumps Towers'ta önemli bir değişim süreci başladı. Biri rezidans diğeri ofislerden oluşan 2 kule ve bir AVM'yi kapsayan Trump Towers, faaliyete geçeli 1 yıl oldu. Bu 1 yıl içinde rezidansların yüzde 70'inin, ofislerin de yüzde 75'inin kiralaması tamamlandı. AVM tarafında ise yüzde 87 oranında bir doluluk yakalandı. Her ne kadar doluluk oranında belli bir seviye yakalansa da AVM'nin özellikle projede çok fazla ön plana çıkmaması ise Kural'ın başlattığı değişimin ana nedeni oldu.
Kural göreve gelir gelmez öncelikle Trump Towers Mall olan AVM ismi Trump Alışveriş Merkezi olarak değiştirildi. Logo yenilendi, AVM artan kültürel ve sosyal etkinliklerle daha da hareketlendi, Metronun da AVM'ye doğrudan bağlantılı hale gelmesi işleri kolaylaştırdı. Ancak AVM'de yapılacaklar bununla sınırlı değil. Kural'ın gelecek 6 aylık ajandasında yapılacaklar listesi kalabalık. Öncelikle AVM'ye yeni marka girişleri olacak, Ayrıca yılın son çeyreğinde dünyanın en heyecanlı temalı parkı 4 bin metrekare büyüklüğe sahip KidzMondo
Trump'da çocuk katındaki yerini alacak. İki kulenin arasındaki 2 bin 200 metrekarelik açık alanda dünyaca ünlü restoran zinciri D&D London, Sele İstanbul Restaurant Group ve Trump Alışveriş Merkezi işbirliğiyle iş dünyasına hitap edecek Duke Restaurant mayıs ayında hizmete girecek. AVM'deki spor merkezi Jatomi'nin yeni yapılacak düzenlemelerle var olan metrekaresini genişletmesi planlanıyor. Kural, sporla ilgili mağazaların sayısının artacağını, şu anda birkaç spor markasıyla anlaşmaların yapıldığını söylüyor. "AVM'ye 8-10 milyon dolarlık bir yatırım daha yapacağız, Tüm amacımız Trump Alışveriş Merkezi'nin sosyal yönünü öne çıkarmak. Bu nedenle markalarımızı A plus'tan B segmentine kadar yayıyoruz. Çıkış noktamız aileleri buraya çekmekti, bu hedefe de ulaştık, Sadece çocuklara 9 bin metrekarelik bir alan sunan başka bir AVM yok, Ama çocuklu ailelerin yanında gençler ve çocuksuz ailelere de ulaşarak kitleyi genişletiyoruz. Bunu da yeni markalarımız ve getireceğimiz yeni konseptlerle yapacağız. Sosyal ve renkli yanımızı daha fazla ön plana çıkaracağız” diyor.
“HEDEFİM YÜZDE 100 DOLULUK”
Toplam 42 bin metrekarelik AVM, bugün 500 bin civarında bir giriş sayısına ulaşmış durumda. Tüm bu yapılacaklar hayata geçtiğinde ise hedef AVM'de yüzde 100 doluluğa, giriş sayısında da 750 bin kişiye ulaşmak, Kural, bunun da yılın 9'uncu ayında yakalanacağını söylüyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?