Türkiye’de cep telefonu sahipliği 67 milyon, mobil internet sahipliği ise 11,2 milyon civarında. GSM sektörünün tüm oyuncuları hem pazarı hem de kendi paylarını büyütmek için kesintisiz biçimde iletişim yapıyor. Geçtiğimiz ay, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt’le Vodafone’un pazarlama çalışmaları hakkında uzun bir söyleşi yaptık. Öğüt, “Biz Türkiye’de internet ve mobil internet kullanmayan kalmasın hedefiyle çalışıyoruz” diye söze başladı ve Vodafone’un 18,7 milyon müşterisiyle nasıl iletişim kurduklarını anlattı.
Her segmente özel teklif Öğüt’ün verdiği bilgiye göre Vodafone kullanıcılarını teknolojiye olan ilgileri ve teknolojiyi kullanma istekleri bazında iki temel gruba ayırıyor. Daha sonra da çeşitli alt segmentler oluşturuyor. Her bölümün kendi ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre özel teklifler geliştiriyor. Teknolojiye uzak olan
grupların hareketlenmesinin, kullanıcı rakamlarında büyük değişiklikler yapacağı inancıyla bu gruplara yönelik çeşitli kampanyalar yürütüyor. Geçtiğimiz dönemde çiftçilere, kadınlara ve engellilere odaklanan kuruluş, önemli başarılara imza atmayı başardı. Vodafone’un, engelli vatandaşlarımız için pek çok özel programı var. Düşler Akademisi projesi bugüne kadar İstanbul’da 750 mezun verdi. Görme ve işitme engelliler için özel aplikasyonlar ve çözümler geliştiriyor. 700 bin üyeli Çiftçi Kulübü Çiftçilerin kendi aralarında haberleşmelerini sağlayan Vodafone Çiftçi Kulübü programı 700 bin üyeli dev bir platform haline geldi.
Çiftçiler, örneğin “Benim 10 ton buğdayım var telefon numaram bu, almak isteyen var mı” diye SMS atabiliyor. Vodafone bu SMS’leri seri ilan haline getiriyor, tarım dergi ve gazetesinde yayınlıyor. Ayrıca web sitesi üzerinden duyuruda bulunuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?