Yeni büyüme hamlesine geçiyoruz

"Yurtiçi ve yurtdışında satışlarımızda büyüme atağına başlıyoruz."

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni büyüme hamlesine geçiyoruz

2011 beyaz eşya sektörü açısından oldukça parlak geçti. Sektörde yüzde 7'ler civarında büyüme beklenirken yüzde 20'lik büyüme rakamına ulaşıldı. Peki sektöre bu büyümeyi ne getirdi? Hem bu soruya yanıt bulmak hem 2012 hedeflerini konuşmak için sektörün en büyük oyuncularından Vestel Şirketler Grubu CEO'su Ömer Yüngül ile bir araya geldim. Grup olarak yüzde 20'lik bir büyüme yakaladıklarını belirten Yüngül, kriz nedeniyle ertelenen talebin 2011 'de devreye alındığını söylüyor. Fiyatlarda yaşanan düşüş ile tüketici kredilerindeki hareketliliğin de tüketime destek olduğunu ve yüzde 20'lik büyümeyi getirdiğini ifade ediyor. Vestel cirosunun yüzde 75'ini ihracattan elde ediyor. 131 ülkeye satış yapıyor. Avrupa ülkeleri de şirketin cirosunda ağırlıklı paya sahip. Avrupa krizle mücadele ederken Vestel'in bu durumu nasıl hissettiğini Yüngül, şöyle anlatıyor, "Avrupa ülkeleri krizden olumsuz etkileniyor. Bizim de şansımız açılıyor. Sebebi şu; O pazarlarda iki türlü tedarikçi var, birincisi ithal edenler, ikincisi üretenler. Satışlar düştüğünde Avrupalı üreticiler rekabetçiliklerini koruyamıyor. ithalatçılar da Çin'den veya Uzakdoğu'dan çok rahat mal getiremiyor. Dolayısıyla Avrupa'da Türk şirketleri daha şanslı. Avrupa'da kriz başlamışken, ekonomik ürünlerin satışları artıyor. Önümüzdeki dönemde Türk şirketlerinin Avrupa'da daha fazla büyüyeceğini düşünüyorum." Vestel, 2012'de de hız kesmek niyetinde değil. Yüngül, sektörün yüzde 8, kendilerinin televizyonda yüzde 20, beyaz eşyada da yüzde 15-20 aralığında büyüyeceğini açıklıyor. Hemen ardından iddiasını şöyle ortaya koyuyor: "2012'de mevcut işleri daha kuvvetli hale getireceğiz. Ondan sonra yeni bir büyüme hamlesine geçiyoruz. Yurtiçi ve yurtdışında satışlarımızda büyüme atağına başlıyoruz."

"ÇİN'İN HIZI AZALDI'
Ömer Yüngül geçtiğimiz ay Çin'deydi. Ülke ile ilgili izlenimlerini ve Vestel'in Çin'de üretime bakış açısını paylaştı: "Çin'de McDonalds ve Starbucks kafelerin sayısı çok artmış. Yani refah artıyor. Çin'de bir yavaşlama var. Parası değerleniyor. Eski rekabetçiliği sağlayamıyor. Devlet de eskisi kadar destek vermiyor. Onun için bence Çin'in eski hızı yok ve olmayacak. Biz de Çin'de üretim düşünmüyoruz."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz