İNSANLAR

24.07.2015 14:56:310
Paylaş Tweet Paylaş
İNSANLAR

Halil Erdoğmuş / EBebek Genel Müdürü
Topbaş Ailesi bize yol gösterdi

Halil Erdoğmuş 2001 yılında, bebeklerle ilgili bilgi ve hizmetler konusundaki eksikliği bizzat bir baba olarak yaşayınca www.bebek.com domain’ini, 9 ay sonra da e-ticaret fikriyle birlikte www.ebebek.com domain’ini satın aldı. İnternetten alışverişin henüz çok yeni bir kavram olduğu o dönemde atılan bu adımlar, Erdoğmuş’un tam bir başarı hikayesi yazmasını sağladı. Ebebek, e-ticarette başladığı yolculuğunda fiziksel mağazacılığa geçiş yaparak önemli bir yol aldı. 2011 yılında da kritik bir ortaklığa imza attı. Topbaş Ailesi’ne çoğunluk hisselerini sattı. Bugün 20 ilde Ebebek.com dahil 47 mağazaya sahip olduklarını belirten Ebebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, “Topbaş Ailesi’nin perakendecilik deneyimleri bize çok ciddi anlamda yol gösterdi. Şimdi Ebebek olarak bu deneyimlerden yararlanıyoruz” diyor. Ebebek yeni atılımlarla büyümesine devam ediyor. Şirket son olarak bu yılın şubat ayında Hello Baby & Kids adıyla faaliyet gösteren Batı Ege Kozmetik’in yüzde 100 hissesini satın aldı. Türkiye genelinde toplamda 130 çalışanı, 4 mağazası ve online satış kanalı olan Hello Baby & Kids ile daha güçlü bir sinerji yaratacaklarını ifade eden Erdoğmuş, sektörde yatırımlarına devam edeceklerini söylüyor. Bu yılki hedeflerini de şöyle paylaşıyor: “2015 yıl sonunda Türkiye genelinde 60 mağazaya ulaşma hedefimiz var. Her ne kadar perakende sektöründe çok ciddi ve büyük yatırımlar yapsak da Ebebek.com’u da geliştirmeye yönelik çalışmalarımız 2015 yılında da devam edecek. Yıl sonuna kadar istihdam hedefimiz Ebebek olarak 1.000 kişiye ulaşmak. Ebebek’te konsept çalışmalarımızı tamamladık. Bu yıl ayrıca tüm eski mağazalarımızda yeni konseptimize geçiş yapmayı planlıyoruz. 2020 yılında 120 mağazaya ulaşma hedefimiz var.”

“YURTDIŞINA AÇILACAĞIZ” Ebebek Türkiye’nin her yerinde güçlü bir altyapı oluşturduktan sonra yurt dışına konsantre olmak niyetinde. Önümüzdeki dönemde yurt dışı yatırım hedefleri olduğunu belirten Halil Erdoğmuş, “Bazı komşu ülkelerden de sürekli talep geliyor. Türkiye’de ulaşılabilirlik noktasında ciddi yol aldıktan sonra yurt dışı açılım hedefimiz gündeme gelecek. Perakende deneyimi Türkiye’nin gerisinde olan ve katma değer oluşturabileceğimiz ülkeleri seçeceğiz” diyor.
~
Salih Fazlıoğlu / Şahin Sucukları CEO'su
Yükseklik korkusu olmayan ortak arıyor

Şahin Sucukları son dönemde reklamlarıyla adından söz ettiren, yenilikçi ürünleriyle de dikkatleri çeken bir marka. Hem iletişim hem yeni ürün konusunda oldukça aktif olan marka, bu yönüyle genç bir algıya sahip olsa da aslında Cumhuriyet’le yaşıt. Kuruluşu 1923 yılına dayanıyor. Markalaşma süreci ise 1978 yılında başlıyor. 
Bugün sucuk, pastırma, kavurma, salam, sosis, burger, füme dil ve mantı olmak üzere toplam 8 kategoride üretim yapan Şahin Sucukları, sucuk kategorisinde en büyük ilk iki oyuncudan biri. Pastırma, kavurma ve mantıda pazar lideri. Salam, sosis, burger ve füme dilde de ilk 5’te yer alıyor. Şahin Sucukları CEO’su Salih Fazlıoğlu, şimdi yeni kategorilere girmek için düğmeye bastıklarını belirtiyor. “Yeni ürünler olarak, piliç eti sucuk ve salam ürünlerini üretmeye başlıyoruz. Yakında ürün aşamasında herkesle paylaşacağız” diyor. Şirket cephesinde bir diğer önemli haber de yakında hayata geçirilecek olan ortaklık. Bir süredir ortaklık görüşmeleri yapan Şahin Sucukları, henüz bu konuda bir açıklama yapmış değil. Fazlıoğlu da bu görüşmelerin hangi aşamada olduğu konusunda şimdilik bir bilgi vermiyor. Ancak neden bir ortaklığa sıcak baktıklarını şöyle açıklıyor: “Şahin olarak marka değeri, finansman ve özkaynak yeterliliği konularında bir problemimiz yok. Hisse satışında bulunabileceğimiz gibi yeni şirket satın alımı da yapabilecek durumdayız. Hedefimiz organik veya inorganik her koşulda büyümek. Bize Şahin hisse satışı ile gelen ilgi kadar, şirket satışlarıyla ilgili de çok sayıda teklif geliyor ve hepsini titizlikle inceliyoruz. Bir kısmı ana faaliyet alanımızdan çok büyük bir kısmı da Şahin’in olmadığı gıda alanlarından...” Fazlıoğlu, nasıl bir ortaklık istediklerini de şöyle ifade ediyor: “Aradığımız, ‘1 koy 3 al tarzı’ çalışan, bize sadece sermaye verecek ve kazanacak bir şirket değil; bize yurtiçi ve yurtdışı pazar sağlayabilecek, hedeflerimize güvenen, bizim de güvenebileceğimiz, Şahin ile birlikte çok yükseklere uçmak isteyen bir grup. Dolayısıyla parası olan herkese açık değiliz. Kısacası, hızla yükselen Şahin’in yanında duracak ortağımızın ‘yükseklik korkusu olmaması lazım’.”

“HEDEFİMİZ 1 MİLYAR DOLAR” Şahin Sucukları hızlı büyüyen bir şirket. Bu yılın ilk 3 ayında yüzde 70 büyüme kaydettiklerini belirten Fazlıoğlu, önümüzdeki 5 yılda bu hızla giderek 1 milyar dolar ciroya ulaşmak istediklerini açıklıyor. 
~
Sinem Kınran Parlak / Singer Türkiye Genel Müdürü
Singer, 1904 yılında Türkiye’ye gelmiş ilk yabancı ve çok uluslu şirket. Amerikan menşeili şirket, bugün 150’nin üzerinde ülkede faaliyetlerini sürdürüyor. Dikiş makinesi sektöründe de dünyada lider konumda yer alıyor. Türkiye’de bilinirliği oldukça yüksek olan Singer’in pazar payı ise yüzde 95. Neredeyse pazarın tamamına hakim olduklarını belirten Singer Türkiye Genel Müdürü Sinem Kınran Parlak, “Bayi ve zincir mağazalarımızın toplam sayısı 1.000. Türkiye ofisimizde ise 55 kişi görev yapıyor” diyor. 
Singer’in hakim olduğu dikiş makinesi pazarı son yıllarda önemli bir değişim yaşadı. Bundan 20-30 yıl öncesine kadar her evde ihtiyaç amaçlı bulunan dikiş makineleri artık hobi pazarının bir parçası oldu. Parlak da bu duruma dikkat çekiyor. Dünyada ve Türkiye’de hedef kitlelerinin profilini değerlendirdiğinde, profilin gittikçe gençleştiğini ifade ediyor. “Artık üniversite mezunu ve çalışan kadınlar da hobi olarak dikişle uğraşıyor ve dikiş makinesi kullanıyor. İhtiyaç pazarı azalmaya başladı. Hobi kavramı, pazarda yükselen bir trend olarak öne çıkıyor” diye konuşuyor. Bu ortama uyum sağlayan Singer, hızlı bir büyüme performansına sahip. Şirket geçtiğimiz yıl yüzde 29’luk bir büyüme yakaladı. Normalde dikiş makinesi pazarının yüzde 5 büyüdüğü göz önüne alındığında bunun bir rekor olduğunu dile getiren Parlak, bu büyümeyi nasıl yakaladıklarını şöyle açıklıyor: “Pazar payımızı artırmak amacıyla yeni stratejiler geliştiriyoruz. Geçen yıl büyümemizi sağlayan en önemli gelişmelerden biri ise ürünlerimizin zincir mağazalarda satılmaya başlaması oldu. Özellikle A101 market zinciri ile büyük anlaşmalar yapıyoruz. Dikiş makinesinin marketlerde ve elektronik marketlerde satılması en büyük değişiklik oldu. Bu gelişmeyle penetrasyon çok arttı.”

“YENİ KANALLAR YARATIYORUZ” Singer bu yıl da yüksek büyüme hedeflerine sahip. Geçen yıl realize ettikleri rakamın en az yüzde 5 üzerinde büyüme planı yaptıklarını anlatan Parlak, “İlk çeyreği, hedefimizin yüzde 22 üstünde bir performansla geçtik. 2015 stratejimiz içindeki en önemli konulardan birini yeni satış kanalları yaratmak oluşturuyor. Öte yandan günümüzün en önemli satış kanallarından biri konumundaki internet üzerinden satışı geliştirmek için de çalışmalar yapacağız” diyor.
~
Ünsal Işık / Elite World Otelleri Genel Müdürü
Elite World Otelleri, önümüzdeki 4 yılda 5 yeni otel açılışı yaparak hızlı bir büyüme peşinde. Şu anda 3’ü İstanbul, 1 tanesi de Van’da olmak üzere 4 otelle faaliyetlerini sürdüren zincirin, 600 çalışanı bulunuyor. Bugüne kadar sektörde 230 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Elite World Otelleri Genel Müdürü Ünsal Şınık, 2014’ü yatırım yılı olarak geçirdiklerini söylüyor. “Yatırım süreci önümüzdeki 4 yıl da bu şekilde devam edecek” diyor. Zincir ilk resort yatırımını bu yıl haziran ayında Marmaris’te Elite World Marmaris Otel adıyla hayata geçiriyor. 25 milyon dolarlık bu yatırımın yanı sıra 2016 yılının Mart ayında da ;stanbul’da Basın Ekspres yolunda kongre oteli olarak Elite World Europe Otel’in açılışını gerçekleştirecek. Elite World Europe Otel’in 802 yataklı olacağını söyleyen Şınık, “Bu otelimizin yatırım miktarı ise 120 milyon dolar. Elite World Otelleri’nin İstanbul Anadolu Yakası’ndaki ilk oteli olacak, lokasyonu Maltepe olan Elite World Asia Otel’imizin yatırım bedeli ise 115 milyon dolar. Bu otelimizin inşaatına bu yıl başlayacağız. Bu yatırımlar tamamlanınca grubun toplamı oteli, 2 bin 482 oda sayısı olacak, yatak kapasitesi de 5 bine çıkacak” diye konuşuyor. Zincir yurt içinde büyürken yurt dışına da açılma planları yapıyor. Giriş yapılacak ilk pazar Rusya. St. Peterburg’da 2 otel açmak için çalışmalara başladıklarını açıklayan Şınık, “Açılışı 2018’in ilk yarısı olarak planlıyoruz. St. Petersburg yatırımlarımızın biri Moskovsky’de 5 yıldızlı 1.400 yataklı olacak, diğeri de 4 yıldızlı 360 yataklı olacak” diyor. Elite World Otelleri’nin yurtdışı açılımı Rusya ile sınırlı kalmayacak. Zincir, daha sonra Baltık ülkeleri ve ardından da Orta Avrupa’ya yayılmayı hedefliyor. Gelecek 10 yılda yurtdışındaki otel sayısını 8’e çıkarmayı planlıyor.
“SEKTÖRDE 41. YILI KUTLUYORUZ” Elite World Otelleri Genel Müdürü Ünsal Şınık, tam anlamıyla çekirdekten turizmci. Liseyi Amerika’da, otelcilik yüksek okulunu Almanya’da tamamladıktan sonra 1973 yılından beri çeşitli yerli ve yabancı zincirlerde üst düzey yöneticilik yapan Şınık, tam 41 yıldır sektörde. 7 yıldır Elite World Otelleri’nde genel müdürlük koltuğunda oturuyor.
~
Gökhan Toğrul / Hay Group Türkiye Genel Müdürü
Hay Group dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketlerinden biri… 1991 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlayan şirket, 20 yıla yakın bir süredir 1.200’den fazla şirkete stratejilerini gerçeğe dönüştürme konusunda hizmet vermiş durumda. Hay Group Türkiye olarak, müşterilerinin stratejilerini anlayarak, onları gerçeğe dönüştürmelerine ve sürdürülebilir kılmalarına yardımcı olduklarını belirten Hay Group Türkiye Genel Müdürü Gökhan Toğrul, “Temel yaklaşımlarımız stratejilerle uyumlu etkili organizasyonları oluşturmak, performans sistemleri ve ödüllendirme modelleri kurmak, aile şirketlerini geleceğe taşıyacak kurumsal yapıları hayata geçirmek. Bu alan neredeyse gelirlerimizin yarısından fazlasını oluşturuyor. Ayrıca tüm bu çalışmalara altyapı sağlayan araştırmalar yapıyor, oluşturduğumuz veri tabanından şirketlere destek olacak benchmark’lar üretiyoruz ki bu alan ikinci büyük gelir alanımız. Organizasyondaki liderlerin, yeteneklerin tespiti ve geliştirilmesine dönük ölçüm araçlarımız ise son yıllarda hızla büyüyen gelir alanımız” diyor. Peki iş dünyasıyla bu kadar yakın temasta çalışan Hay Group’a göre işte konuşulan en önemli konular neler? Toğrul belli başlı sorunların ön plana çıktığını söylüyor. Bu sorunları da şöyle sıralıyor: “Stratejileri hayata geçirecek olan üst yönetim takımlarının etkili çalışamaması, teknolojik gelişimlerin şirket çalışma modellerini tehdit etmesi ve organizasyonların buna uyarlanmasının gecikmesi, artan rekabetin getirdiği düşük marjları artıracak yaratıcı ve nitelikli yeteneklerin organizasyonlara kazandırılması öne çıkıyor. Ayrıca çalışanların gönülleri ve akıllarını işe vermelerini sağlayacak liderlik becerileri eksik.”
LİDERLERİN GÖZDELERİ İş dünyası ile birlikte liderlerin gözde şirketleri de dönem dönem değişiyor. Bugün liderlerin en çok çalışmak istediği şirketlerde aradığı özelliklerin neler olduğuna gelince… Toğrul, sağlam yönetim ve finansal yapı ile yenilikçiliğin aranan özellikler arasında sırada geldiğini belirtiyor. “Bu şirketlerdeki liderler, çalışanların ellerinden gelenin en iyisini ortaya koymalarına imkan tanıyan bir çalışma ortamı yaratıyor, çalışanları geliştiriyor ve koçluk yaparak kritik rolleri üstlenebilecek güçlü bir yetenek havuzu var ediyorlar. En önemlisi de liderler, gözle görülür bir biçimde daha fazla inovasyon yaratıyor” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz