Genç CEO'nun zor dönemi

Genç genel müdür olmanın zorlukları ve yapılan hatalar...

1 EYLÜL, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Genç CEO'nun zor dönemi


GÜNDEM BELİRLEMEK GEREK

Yönetici terfilerinde, sorun çözme yeteneği oldukça önemli. Ancak genel müdür seviyesinde ise organizasyonlarının çözmek zorunda olduğu sorunları bulup ortaya çıkarmak ve bunların çözülmesini sağlamak, yani delegasyon öne çıkıyor, Bu nedenle PwC İK Hizmetleri Bölüm Yöneticisi Murat Demiroğlu’na göre, daha önce belirli konularda sonuç çıkarmadan sorumluyken yeni yeni rolleri daha fazla ilişki yönetimi, sermayedar, çalışanlar, kamu dahil farklı grupların beklenti ve çıkarlarını bir arada dengelemeyi de kapsıyor, Demiroğlu, “İyi gidenlerin ve iyileştirilmesi gerekenlerin tespiti, önceliklendirilmesi ve çalışılan takımın yönetilmesi kritik önem taşıyor, Yani eskiden sorun çözücüyken artık gündemi belirleyici oluyorlar” diyor, Nexum CEO’su Emre Gürül de bu konuyu bizzat deneyimleyen bir yönetici, “En başta insanın daha önce öğrendiğini unutması gerekiyor” diye söze başlayan Gürül, genel müdür olmadan önce daha operasyonel bir insanken genel müdürlükle birlikte bu özelliğinden sıyrılmak durumunda kaldığını anlatıyor, “Genel müdürlükte karşılaştığınız her sorunu, kendiniz çözmeye kalkarsanız kesin başarısız bir genel müdür olursunuz, Ama yıllar içerisinde geliştirdiğiniz o refleksi kaybetmek gerçekten zor oluyor, Bu konu beni de çok zorladı, çünkü sorumluluk duygumun yüksek olması, genel müdür olmamda etkili oldu, Şimdi o sorumluluk duygusu ile sorunları birilerine delege etmek ve onlardan sonuç beklemek gerçekten beni de zorluyor” diye konuşuyor,

BEKLENTİLER İÇİN ÇALIŞMAK
Yeni ve tecrübesiz genel müdürlerin en çok içine düştükleri durum, beklenti girdabı, Pek çok genç genel müdür, başarısızlıkla sadece beklentileri karşılamaya çalışırken yüzleşiyor. Egon Zehnder Yönetici Ortağı Murat Yeşilde-re, genç genel müdürlerin göreve geldikleri ilk dönemlerde organizasyona kendilerini kanıtlama zorunluluğu hissettiklerini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Gereksiz, erken veya çok keskin kararlar almak, aksiyonlarla mevcudiyetlerini kanıtlamak çabasına girebiliyorlar, Bazen de organizasyon onların sağlamlığını ölçmek adına, gereğinden fazla güçlerini, yetkilerini, hatta yetkinliklerini sorgulama yoluna gidiyor.” Tanı Pazarlama ve İletişim hizmetleri Genel Müdürü Engin Oytaç da bu yöneticilerden... Çalışan beklentisini yönetmekte çok zorlandığını belirten Oytaç, “Paydaşların beklenti yönetimi halihazırda zor bir konu, Yönetim kurulu, müşteri ve çalışan gibi paydaşların beklentilerinin doğru set edilmesi ve bu doğrultuda titiz bir şekilde yönetilmesinin önemini ilk günden beri biliyordum. Aralarında en zorlandığım çalışan beklentisinin yönetilmesiydi” diyor, Çalışan beklentisini yönetmede verimli bir ekip oluşturmanın mümkün olmadığına değinen ve sürekli değişen bir yapı ile karşı karşıya kalındığını anlatan Oytaç, yaşadığı deneyimi de şöyle paylaşıyor: “Tecrübesiz genel müdür olarak hedefe memnun ederek varılabileceğini zannetmiştim, Genel müdür olduğumun ilk 6 ayında, şirketin büyük bir kısmı tarafından sorun olarak tanımlanan bir konuyu çözmek adına kolları sıvadım, Ancak problem çözüldüğünde en pozitif şekilde etkilenen kişinin bile beklentisini yönetemediğimin farkına vardım. Ben de memnuniyet girdabında kendimi bir sonraki probleme savrulurken buldum,” Oytaç, bugün bu tavrını değiştirdiğini de belirtiyor. Artık birilerini mutlu etmek yerine konu ile ilgili düşüncelerini açık bir şekilde paylaşmayı tercih ettiğini anlatıyor. “İlk başta kırıcı olarak algılanabiliyordum, Ancak bu, iletişim ortamının doğmasına neden oldu” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.