Alan müşteri hesapları!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18.08.2015 16:31:110
Paylaş Tweet Paylaş
Alan müşteri hesapları!

BAŞARANLARIN SIRRI NE? Bazı şirketler ise sektör ortalamasının da üzerinde oran yakalamış durumda. Örneğin ayakkabı sektöründeki satışa dönüştürme oranı yüzde 7-8 iken, Beta’da bu rakam yüzde 15’i buluyor. Bunu nasıl başardıklarını, Beta Shoes Genel Müdürü Barbaros Akyıldız anlatıyor: “Müşteri yapısına ve lokasyona göre, yüzde 15 oranında geri dönüş sağlayan mağazalarımızın yanı sıra sektör ortalaması olan yüzde 8-9’da kalan mağazalarımız da var. Beta’da bu değişim tek yönlü değil. Koleksiyonumuzdan vitrin tasarımlarımıza, mağaza dekorasyonumuzdan CRM kampanyalarımıza kadar birçok değişkenin olumlu etkisi oluyor.” Casper Genel Müdürü Yalçın Yıldırım, müşteri odaklı yaklaşıma vurgu yapıyor: “Müşterilerimizi merkeze yerleştirdik. Her ürünümüzde yüksek kaliteyi yakalama bilinciyle araştırma ve geliştirmelerimizi yapar, ürün gamımızı genişletiriz. 2016’da 25’inci yılımızı kutlayacağız ve sektörde bu kadar uzun ömürlü nadir firmalardan biri olacağız.” Satın alma oranını 5 yıl öncesine göre artıranlardan biri de Bimeks. Bimeks İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmed Akgiray’ın verdiği bilgiler şöyle: “5 yıl önce dönüştürme oranı daha düşüktü. Çünkü 5 yıl önce daha az mağazamız vardı. Mağaza sayımızın ve ürün çeşitliliğimizin artması hem içeri giren ziyaretçi sayımızı hem satın alma oranlarını yükseltti.” Atlas Halı ise bu oranı yenilikçi stratejisiyle yükseltenlerden. Atlas Halı Genel Müdürü Meriç Bebitoğlu, “Sektörde yüzde 30 olan oran, bizde yüzde 40’tır. 4 yıl önce ise yüzde 20’lerdeydi. Halıya ışık etkisiyle kendi kendini temizleme ve daha birçok benzersiz özellik kazandıran nano halı dünya buluşumuzla, tüm koleksiyonların nano teknolojisiyle üretilmesiyle ve özgün tasarım çalışmalarımızla bu oran yüzde 40’lara ulaştı” diyor.

DR. SELÇUK TUZCUOĞLU / BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 
GELECEKTE NASIL OLACAK
1 REKABET ARTACAK
Fiziksel satış noktalarıyla elektronik mağazaların rekabeti had safhada sürüyor ve gelecekte de acımasızlaşarak devam edecek. Bazı perakendeciler mağazaların yanı sıra ürünlerini sanal mağazalarda da satarak sinerji yarattıkları için bu rekabetten görece az etkileniyor. 
2 MAĞAZADA BAK, NETTEN AL İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla artık gittikçe fazla sayıda tüketici, fiziksel mağazaları “showroom” olarak kullanmaya başladı. Ürünü rafta inceleyip satış temsilcilerinden kapsamlı bilgi aldıktan sonra hem fiyat avantajını kullanmak hem kapıya teslim avantajından yararlanabilmek için daha mağazadan çıkmadan akıllı telefonlarıyla sipariş veren müşterilerin sayısı gittikçe artıyor. 
3 UX TRENDİ ÖNE ÇIKACAK Mağazaya ya da siteye bir kez giren ziyaretçiyi, elini cüzdanına atan müşteriye dönüştürecek önlemleri almak ise hem sanal hem fiziki mağaza yöneticilerinin en büyük önceliği. Bakıp çıkan müşteriler de sepeti yarım bırakan internet gezginleri de “kaçan satış” anlamına geliyor. Burada yepyeni bir kavram ortaya çıkıyor: UX (User Experience) yani müşteri deneyimi… Artık ziyaretçilere farklı deneyimler yaşatan bir adım öne çıkacak. 
4 YENİ BİR KAVRAM DOĞDU Bu arada pazarlamacılar için başka bir yeni kavram daha ön plana çıkıyor: Shopper Marketing, yani alışverişçi odaklı pazarlama. Pazarlamacılar yaklaşık 50 yıldır pazarlamanın odağına tüketiciyi yerleştirdi. Fakat son yıllarda anlaşıldı ki her şey rafın önünde olup bitiyor. Bu sebeple artık pazarlama aktiviteleri marketin koridorundaki ya da rafın önündeki kişiye, yani “alışverişi yapana” odaklandı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz