Önceliğimiz iklim değişikliği ve enerji

BASF’nin kurumsal marka yönetimi başkan yardımcısı Baerbel Arnold-Mauer ile sürdürülebilir yönetimi konuştu...

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önceliğimiz iklim değişikliği ve enerji

“YEŞİL ÜRÜNE TALEP ARTIYOR”
TÜKETİCİ ÇEŞİTLİLİĞİ

 Yeşil ürünlerin kullanımına yönelik talep artıyor, artmaya devam edecek. Bir yandan, sınırlı kaynakları daha etkin bir şekilde kullanmaya yönelik bir ihtiyaç bulunuyor. Diğer yandan, yaş grupları, yaşam tarzı ve aile yapıları açısından tüketici çeşitliliği artış gösteriyor. Ürünler ve bunların satış yöntemleri, demografik grupların taleplerini karşılamak üzere uygun hale getirilmeli.
ALIM GÜCÜNDEKİ DEĞİŞİM
Aynı zamanda, tüketicilerin alım gücü artıyor, sağlık ve çevre konusunda daha fazla farkındalığa sahip oluyorlar. Günümüz tüketicileri daha sağlıklı, daha doğal ve çevre üzerinde daha fazla olumlu etkiye sahip olduğuna inandıkları ürünlerle ilgileniyor.
ŞİRKETLERİN TUTUMU
Bu ihtiyaçlara hizmet ederek marka sahipleri ve perakendeciler, daha güçlü satışlar ve kazançlar elde etmeyi ve yatırımcıları çekmek için kendilerini daha sürdürülebilir bir konuma getirmeyi umut ediyor. Bu nedenle şirketler, kaynak verimliliği ve sosyal sorumluluk gibi alanlarda sürdürülebilirlik stratejileri ve ilgili hedefleri giderek daha fazla tanımlıyor.

“AR-GE’YE 1,7 MİLYAR EURO HARCADIK”
ÖNEMLİ SORUNLAR

Toplum, yaşamın her yönünde önemli sorunlarla karşılaşıyor: İklimi korumak ve kaynakları sorumlu bir şekilde kullanmak için ne yapabiliriz? Artan ve yaşlanan dünya nüfusunun ihtiyaçlarını nasıl karşılayabiliriz? Dünyanın önde gelen kimya şirketi olarak, araştırma ve geliştirme faaliyetlerimiz bu sorulara yenilikçi çözümler bulmaya odaklanıyor.
BEŞ BÜYÜME GRUBU
 Beş adet büyüme grubumuz var: Enerji yönetimi, hammadde değişikliği, nano teknoloji, fabrika biyoteknolojisi ve endüstriyel veya beyaz biyoteknoloji. BASF, 2012 yılında 1,7 milyar Euro'luk bir AR-GE harcaması yaptı. Bunun yaklaşık üçte biri, yüksek enerji maliyetleri nedeniyle Türkiye'yi çok yakından ilgilendiren iklim değişikliği ve enerji verimliliğine ilişkin projelere harcandı.
3 BİN PROJE YÜRÜTÜLDÜ
2012 yılında, dünya genelinde 10 bin 500 kişi AR-GE çalışmalarında yer aldı ve yaklaşık 3 bin araştırma projesi yürütüldü. Akıllı kimyaya dayanan yenilikçi süreçler ve ürünler, BASF'nin kârlı ve uzun vadeli büyümesinin temelini oluşturuyor.

YÖNETİMİN 3 SORUMLULUĞU
FIRSATLARDAN FAYDALANMAK

Sürdürülebilir gelişim planları içinde en önemli konu yönetim. BASF açısından sürdürülebilirlik yönetimi üç adet sorumluluk içeriyor: Ticari fırsatlardan faydalanmak, riskleri en az seviyeye indirmek ve paydaşlarımızla güçlü ilişkiler kurmak. Müşterilerimize sürdürülebilir gelişmeye katkıda bulunan yenilikçi ürünler ve çözümler sunarak ticari fırsatlardan faydalanıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz