Bütün güç müşteride

Clara Shih, şirketini, sosyal medyanın şirketlerin ticari performanslarındaki rolünü ve geleceğini şöyle anlattı...

20 TEMMUZ, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Bütün güç müşteride
Clara Shih, sosyal medya konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından biri… Oxford Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra Google’da kurumsal stratejide çalıştı. Ardından 2006’da Salesforce. com’da görev aldı. Facebook için “Faceforce” olarak bilinen iş aplikasyonunu yarattı. Aplikasyon o kadar başarılı oldu ki sınıf arkadaşı Steve Garrity’i Microsoft’tan transfer ederek Hearsay Social şirketini kurdu. 2011’de ise Starbucks’ın yönetim kurulu üyesi seçildi. Hearsay Social ile birçok kurumun sosyal medya hesaplarını yöneten ve onlara sosyal medyada kılavuzluk yapan Shih, aynı zamanda sektörde büyük yankı uyandıran “Sosyal Medya İş Zorunluluğu: İş Modelinizi Müşteri Odaklı Adapte Etmek” (The Social Business Imperative: Adapting Your Business Model to the Always Connected Customer) ve “Facebook Çağı” (The Facebook Era) adlı kitaplarının da yazarı. Shih’e göre bugün sosyal medya konusunda yapılan en temel hata bu işin sadece bir grup çalışana delege edilmesi. Özellikle şirket liderlerinin sosyal iş stratejisini kişisel olarak benimseyip yönetmesi gerektiğini savunan Shih, sosyal medyaya stratejik yaklaşanların müşteri sadakatini, çapraz satışlarını ve kârlılığını artırdıklarını söylüyor. Hearsay Social kurucu CEO’su Clara Shih, şirketini, sosyal medyanın şirketlerin ticari performanslarındaki rolünü ve geleceğini şöyle anlattı:
* Hearsay Social, nasıl bir şirket? Neler yapıyorsunuz?
 Hearsay Socail, yerel sayfalar yönetim şirketi. Franchise’ları, zincirleri olan global markaları, direkt satış organizasyonlarını ya da sigorta şirketlerini düşünün… Hem çok globaller hem yereller. Bu şirketlerin çoğu, inanılmaz sayıda yerel mağazalara sahip. Hearsay Social, bu tip şirketlerin sosyal medya sayfa içeriklerini sağlıyor. Bu sayfalardan alışveriş yapmayı mümkün kılıyoruz, videolar koyulmasını sağlıyoruz. Facebook, Twitter, LinkedIn gibi sosyal medya hesaplarını yönetiyoruz. Lokal olarak bunu yönetmek çarpan etkisiyle geri dönüyor.
* Sosyal iş nasıl gelişti? Bugün şirketler bu alanda neler yapıyor?
 Marc Adreessen’ın güzel bir lafı var: “Software, dünyayı yiyor.” 90’larda yaşadığımız dünyayla şimdiki dünyaya bakalım. Biz bir balonun içinde miyiz? Tüm bunlar abartılıyor mu? Eğer ki teknoloji şirketleri geleneksel şirketlerin payını alıyorsa evet, software dünyayı yiyor diyebiliriz. Her ama her şirketin teknoloji işinde olması gerekiyor. 2015’teki rakamlara göre milenyum jenerasyonunun yüzde 87’sinin cep telefonu var. Sosyal medya e-postayı geçerek birinci internet aktivitesi oldu. Ortalama bir Amerikalı her gün 6 saatini sosyal medya, mobil ve dijitalde geçiriyor. Müşteri tarafından bakarsak, mobil araçlarımızla dünyanın her yerinde insanlar dijitalle ilgileniyor. Şirketler de teknolojiyi kullanarak verimliliğe ulaşmak istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.