S-Ticaret dönemi

Rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketler, satış-pazarlama enerjilerinin önemli kısmını sosyal ticarete yoğunlaştırdı

19.02.2016 14:49:070
Paylaş Tweet Paylaş
S-Ticaret dönemi
“TIKLA GEL”
Türkiye’de sosyal ticaretin öncülerinden Morhipo da sosyal ticaretin tüm nimetlerinden faydalanabilmek için Twitter, Instagram, Facebook dışında yeni mecraları da hızla kullanmaya başladı. Snapchat, Periscope gibi platformları e-ticaret siteleri arasında kullanan ilk markalardan biri oldu. Morhipo her mecranın kendi kitlesi olduğuna inandığı için sosyal ticareti farklı mecralarda, farklı hedeflerle yürütüyor. Morhipo Müşteri Stratejileri Direktörü Murat Gün, “Facebook ile satışı destekleyen projeler yürütürken, Twitter ile ‘koşulsuz müşteri mutluluğu’ ilkemizi müşterilerimize yansıttık. Instagram ile moda prestiji kazanırken, Snapchat ile gençlere ulaştık, Periscope ile yeni müşteriler kazandık” diyor. Şirket son olarak “Tıkla-Gel” adlı bir uygulamayla sosyal medya hesaplarından gelen siparişlerin Boyner ve YKM Mağazaları’ndan teslim alınabilmesini sağladı. Morhipo sosyal ticarete yenilikçi yaklaşımının meyvelerini de almış görünüyor. Gün, “Sosyal medya üzerinden elde ettiğimiz gelir, 2014’e göre yüzde 100 arttı. Bu performans, bize uluslararası ölçekte bir büyüme başarısı getirdi. 2015 Europe500 raporuna göre, morhipo.com yüksek büyüme hızıyla Avrupa genelinde rakiplerini geride bırakarak, en hızlı büyüyen e-ticaret siteleri listesinde birinci sıraya yerleşti” diyor. 

“Sosyal ticaret yeni kavramlarla geldi”
DR. SELÇUK TUZCUOĞLU BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ
STRATEJİ ŞART 

Sosyal ticaret kimi zaman büyük markalar tarafından yapılsa da genellikle pazarlama bütçesi yetersiz küçük şirketler hatta bireysel girişimciler tarafından gerçekleştiriliyor. Ama gittikçe daha fazla kişi ve kurumun bu kanalı satış amacıyla kullanması, buradaki kirliliği ve mesaj yoğunluğunu artırıyor ve etkisinin azalmasına yol açıyor. Pek çok şirket bir s-commerce stratejisi olmadığı için de başarısız oluyor. 
GENÇLERİN TERCİHİ 
“Teenpreneurs” adı verilen genç girişimciler, s-commerce çılgınlığının en önemli oyuncusu. Dağıtım kanalı kuracak sermayeye sahip olmadıkları için sosyal medyayı kullanmayı tercih ediyorlar. Fakat yapılan araştırmalar gösteriyor ki tüketiciler gerçek bir siteden satış yapmayıp sadece Instagram ya da Facebook üzerinden satış yapmaya çalışan kişi ve kurumları yeterince güvenilir bulmuyor. 
İDEAL KİTLE “TRYSUMERS” 
“Trysumer” adı verilen ve yeni ürünleri ilk denemek arzusunda olan müşteri gruplarına ulaşmak için s-commerce biçilmiş kaftan. Şirketler yeni ürünü dağıtıp satacak kanal üyelerini bulamadan önce, sosyal medya üzerinden ürün satarak bu kitlelere kolaylıkla ulaşabiliyor. Ek olarak artık kişiselleştirilmiş ürünlerin satışı için de s-commerce ideal bir satış ve dağıtım kanalı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz