Şaşırtan işler dikkat çekiyor

Sosyal medyadaki yatırımlarının süreceğini söyleyen Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim,"Esprili, şaşırtan, farklı bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor"diyor.

11.05.2014 22:47:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şaşırtan işler dikkat çekiyor

Altyapımızı tamamlayıp tüketicilerimizi dinledikten sonra geçen yıl da yoğun olarak sosyal medya ve dijital alandaki projelerimizi hayata geçirdik.

Nasıl bir strateji belirlediniz?
Dijital stratejimizi “connection” (bağ) üzerine kurmaya çalışıyoruz. Bu strateji bizim için aslında tüketiciyle bir bağ kurmak ve bu bağı daha interaktif şekilde yürütmek anlamına geliyor. Özellikle gençler, sosyal medyada ve dijitalde çok aktif.

Ancak yaptığımız araştırmalar bize 40 ve 50 yaş üstü insanların da sosyal medyada yer aldığını gösterdi. Sonuçta tüketicilerin çoğu, dijital medyaya bağlanmaya ve burada iletişim kurmaya çalışıyor. Dolayısıyla bizim gibi bir teknoloji şirketi için dijital olmazsa olmaz bir iletişim platformuydu.

Sosyal medyada ilk yıl neler yaptınız?
İlk yıl olan 2012 boyunca sosyal kanallarda ana kitlemizi yaratmaya odaklandık. Sosyal medya ekibimizi oluşturduk. 2013 itibariyle de yoğun olarak projelerimizi hayata geçirdik.

Sosyal medyadaki ilk büyük projeniz hangisiydi? Kaç kişiye ulaştı?
Vestel kurutmalı çamaşır makinesinin lansmanında yaptığımız “Asmadan” viral projesi, ilk büyük sosyal medya kampanyamızdı. Bu projede amacımız, yeni ürünümüzün bilinirliğini artırmaktı. Ürünün ana faydasını, sosyal medyada paylaşımını tetikleyecek öğelerle anlatan videomuz yüzde 250 viral etki sağladı.

Video üzerinden Facebook’taki Asmadan oyununa yönlendirme yaparak kullanıcıların gözünde Vestel kurutmalı çamaşır makinesi hikayesini derinleştirdik. Sosyal ve dijital tarafta yaptığımız tüm projeler sayesinde etki süresinin kampanya süresinin üstüne çıkmasını sağladık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz