Sosyalleşme hızlanıyor

2015 yılında 3,5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sosyal medyada Türk şirketleri de daha aktif yer almak için harekete geçmiş durumda.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme hızlanıyor

YATIRIMLAR ARTACAK MI?
Son 1 yılda sayıca artan sosyal medya kampanyalarının önümüzdeki dönemde daha da ivme kazanması bekleniyor. 2012 yılı itibariyle sosyal medya platformuna büyük yatırım yaparak, resmi YouTube kanalını ve Facebook sayfasını hizmete açan Bosch Ev Aletleri, önümüzdeki dönemde sosyal medya yatırımlarını artıracak.

Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey de tüm markalarında kullanım hacminin ve yoğunluğunun düzenli olarak artış göstermeye devam edeceğini söylüyor. Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy, sosyal medya aracılığı ile tüketicileriyle etkin iletişim kurabildiklerini belirtiyor. Gürsoy, “Aynı şekilde tüketicilerimizle kurduğumuz etkin iletişimi yine sosyal medya aracılığıyla geliştiriyor ve sürdürüyoruz” diyor.

EMRE SÜVARİ /MANAJANS İNTERAKTİF İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
Sosyal medya kampanyası nasıl farklılaşıyor?
ETKİLEŞİM ÜRETME

Normal kampanyalarda önemli olan verilmek istenen mesajın dikkat çekici ve kendini öğretici şekilde verilebilmesidir. Sosyal medya kampanyalarında ise bu amaç önemli olsa da diyalog başlatabilmek, etkileşim üretmek daha fazla önem taşır.
DAHA FAZLA SAHİPLENİLİR
Her şeyden önce sosyal medya kampanyaları, tüketicinin maruz kaldığı değil, içinde yer almayı seçtiği kampanyalar. O yüzden normal kampanyalara nazaran tüketici ihtiyaçlarına/gündemine hitap ediyorsa daha fazla sahiplenebilir daha organik olarak yayılabilir.
KENDİNİ YÖNETİYOR
Örneğin Gnctrkcll'in "Senin, benim, bizim" kampanyasındaki fikrinin özünde, markayı gençlerin kendi seçtikleri temsilciler üzerinden tamamen kendilerinin yönetiyor olması var. Bu denli söz hakkı vaadedilen bir kampanyanın da yürütüldüğü ana mecranın sosyal medya olması kaçınılmazdı.
BAŞARI KARNESİ
Bu yüzden kampanya geleneksel mecrada tek yönlü olarak"gnctrkcll senin markan" mesajı veren standart bir kampanyadan çok daha başarılı oldu ve bunların da marka skorlarına doğrudan yansıdığına tanık olduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz