"Geleceğin ekonomisi e-ticaret"

Geniş Açı'nın bu sayısında, tüm yönleriyle e-ticaret konusunu masaya yatırdık.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Geleceğin ekonomisi e-ticaret
22,9 milyar TL'ye ulasan sanal ticaret, ciro olarak küçük ama büyüme hızıyla çarpıcı bir dünyayı işaret ediyor. Sektördeki oyuncular gelecekten umutlu. Pazarın, 2-3 yıl içinde 10 kat büyümesi bekleniyor. Bu potansiyel, yerli ve yabancı birçok yatırımcının da iştahını açıyor kuskusuz. Üstelik yeni dönemin "elektronik dünyası" sadece özel sektörün değil devletin de gündeminde. Kamunun yürüttüğü e-dönüşüm programları ve yapılan yasal düzenlemeler, e-perakende şirketlerinden KOBİ'lere kadar çok geniş bir kesimi yakından ilgilendiriyor.Moderatörlüğünü Capital Dergisi Yayın Yönetmeni Sedef Seçkin Büyük ile Capital Dergisi Editörü Yasemin Erdoğan'ın yaptığı etkinliğe; Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız, Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, Doğan Online CEO'su Yenal Gökyıldırım, İş Bankası Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, İş Yatırım Genel Müdür Yardımcısı Mert Erdoğmuş ve Prof. Dr. Şule Işınsu Özmen konuşmacı olarak katıldı. Toplantıda, e-ticaret pazarının gelişimi, e-işletme olmaya giden yol, pazarın potansiyeli ve beklentiler paylaşıldı.

Sedef Seçkin Büyük

Öncelikle tüm konuklarımıza hoş geldiniz diyorum. Geniş Açı toplantılarımızı üç ayda bir İş Yatırım'ın sponsorluğunda gerçekleştiriyoruz. Bu toplantımızda Türkiye'de e-ticareti masaya yatıracağız. Söze hemen Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız ile başlamak istiyorum. Türkiye son 10 yılda e-ticarette nereden nereye geldi? E-ticaretin toplam ticaretteki payı yaklaşık yüzde 2'lerde. Batı'da ise yüzde 10-15'lerde. Gelişmesi için neler yapılabilir?

Ziya Altunyaldız

Öncelikle toplantıyı tertip ettiğiniz için teşekkürler. Katılımcılara da iyi bir akşam diliyorum. Aslında belki pek çok şey söylemem lazım. Malumunuz olduğu üzere yıllar önce "neyi üretelim"i konuşuyorduk. Şimdi "neyi satabiliriz"i konuşup ona göre üretmeye başladık. Tabii bu trend her türlü şeyin ticaretinin yapılmasına ve ticaretin de üretimin lokomotifi olması haline gelmesine neden oldu. Burada eşyanın fiziken değişiminden, özellikle son yıllarda internet kullanımının artmasıyla birlikte yepyeni bir alan çıktı ve bu alan içerisinde şöyle bir baktığımız zaman ülkemizin durumu da fena değil. Sizler çok daha iyi biliyorsunuz ama yasal zeminin kullanılması bakımından 35 milyon internet kullanıcı noktasına gelmişiz ve Türkiye olarak bu noktada 12'nci sırada olduğumuza dair veriler var. B2B (business to business), B2C (business to consumer) verilerine baktığımız zaman 2011 yılında e-ticaretin toplam olarak hacminin 23 milyar TL'ye geldiğini görüyoruz. Doğrusu bu çok önemli bir hacim. Siz sorunuzda Türkiye'deki hacmin oransal olarak küçüklüğünden bahsettiniz ancak bendeki rakamlara baktığımız zaman aslında toplam perakende içinde e-ticaret hacminin Türkiye'de hem ABD'den hem AB'den yüksek olduğunu görüyoruz. 2011 yılı itibarıyla 13, 7 milyar dolarlık bir hacim ve toplam 215 milyar dolarlık perakende hacmi içinde yüzde 6,3'e denk gelen bir oran var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz