Bugüne kadar kurumsal poliçelerle hacim yaratan sigorta sektörü, yeni dönemde artık bireysele daha çok odaklanıyor.
REKABETİN YÖNÜ Tüm sigorta sektöründe yaşandığı gibi sağlık sigortaları branşında da fiyatlandırma, kârlılık için en önemli unsur. Günümüzde doğru aktüeryal çalışmalar yapılsa dahi rekabet nedeniyle olması gereken fiyat ile poliçe satılamıyor. Verilen düşük fiyatlar, özel şartlar ve ek hizmetler sağlık sigortacılığına darbe vuruyor. Ayrıca sunulan haklar, bir sigorta şirketinden diğerine taşınıyor ve her geçen yıl bu haklara yenilerinin eklenmesiyle şirketlerin yükümlülükleri artıyor. Sağlık branşında son yıllarda artan fiyat rekabeti, sektöre olan güvene de zarar verir boyutlara geldi. Primlerin aktüeryal esaslar çerçevesinde belirlenmesi ve her şirketin, bu prime sadece kendi hizmet ve altyapı maliyetlerini ekleyerek primlerini oluşturması önemli. Ancak bu sayede sektör, sadece hizmetlerin yarıştığı, kârlı bir şekilde büyüyen bir trendi yakalayabilir.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?