Öncelik listesi

İş insanlarının ajandasında yeni döneme dair hangi başlıklar öne çıkıyor? Bu başlıklarda nasıl stratejiler geliştiriyorlar? Zor dönemin önlemleri neler? İşte CEO’ların “Acil listesinde” yer alanlar…

6 KASIM, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik listesi

AKSİYON ZAMANI MI?

Acil önlem listesine göre harekete geçen şirketlerin devreye aldığı birçok uygulama da var. İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, alacak kalitesinin korunmasında özellikle banka garantisine yöneldiklerini, DBS (Doğrudan Borçlandırma Sistemi) limitlerini bütün müşterileri ve yetkili satıcıları için artırmaya odaklandıklarını söylüyor. Aldıkları diğer tedbirleri şöyle anlatıyor: “Hazır değerler içindeki nakit oranını yükseltmek için de nakit koruma tedbirlerini uygulamaya koyduk. Tedariklerde ek vadeler almaya, buna karşılık banka garantisi vermeye, zorunlu olmayan faaliyet giderleri alt kalemlerinde gibi ikinci onay şartını uygulamaya başladık. Bu şekilde zorunlu olmayan harcamalar erteleniyor veya iptal oluyor.” Hasçelik Yönetim Kurulu Başkanı Naci Faydasıçok, faizlerin artmasıyla daha önce 120 gün olan vadeleri 90 güne çektiklerini belirtiyor. “İhracat pazarlarına daha fazla odaklanıyoruz, yabancı para pozisyonumuzu daha sıkı yönetiyoruz” diyor. Erham Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Hamdullah Ceylan, şirketleri olabildiği kadar likit tutup fırtına bitene kadar limanda beklemeyi düşündüklerini söylüyor. Eğretli Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Galip Eğretli, “Kârlılığımızı ve tahsilat performansımızı anlık takip edebilmek adına yeni raporlamalar geliştiriyor, hedeflerimize ulaşabilmek adına yeni fikirler üretiyoruz. Feka Automotive Müdürü Bülent Sevinç, almayı planladıkları aksiyonları şöyle açıklıyor: “Proje sayısını artırmak, kendi iş alanımızda daha agresif yerli ve yabancı müşteri portföyü oluşturmak, işçiliklerimizi azaltmak.” 

FIRSAT PEŞİNDEKİLER! 

Fark Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahu Büyükkuşoğlu Serter de yurt dışı faaliyetlerine ağırlık veriyor. Tayland’da bir joint venture yaptıklarını belirten Serter, sözlerine şöyle devam ediyor: “Tayland’da fabrikamızı kuruyoruz. Amerika ve Avrupa’da satın alınabilecek şirketleri araştırıyoruz.” Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, satışlarında ödeme güvenceli sistemleri artırdıklarını ve yeni ihracat pazarlarına yöneleceklerini anlatıyor. Gürallar Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Esin Güral Argat, farklı alanlarda sürekli yatırım fırsatları kovaladıklarını söylüyor. “Özellikle yurt dışında yatırıma ilgimiz yüksek. Katma değerli işlere girmeyi önceliğimiz olarak gördüğümüzden bu yönde çalışmalarımız devam ediyor” diyor. Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, üretim ve satış planlarına odaklanırken finansal planlamalara ağırlık veriyor. Ulusoy, AR-GE faaliyetlerini de işin odağına aldıklarını söylüyor. 

TÜKETİCİYLE YAKINLAŞMA

Bazı sektörler ise tüketiciye yönelik önlemler alıyor, dijital dönüşüm ve tüketici beklentilerine yönelik aksiyonlarla yeni döneme hazırlanıyor. Unico Sigorta CEO’su Cenk Tabakoğlu, “Tüketiciler basit, anlaşılabilir ve ulaşılabilir sigorta ürünleri istiyor. Biz de bu ihtiyaca cevap vermek için çalışıyoruz. Tüketicilerin günlük hayatta kullanabileceği önleyici ve hasar getirmeyecek ürünler doğrultusunda projelerimizi geliştiriyoruz.” diyor. MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, veri analitiği kullanarak mağazalarına gelen ziyaretçilerini online’da ve mağazalarda takip ediyor, onlara özel ürün ve servisler sunmaya çalıştıklarını belirtiyor. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, müşteriyi daha yakından izlemek ve müşterinin yanında olmak için dijitalleşmenin kendileri için önemli bir fırsat olduğunu söylüyor. Suzuki Türkiye Genel Müdürü Ümit Karaarslan, çevik ve esnek stratejilerle ayakta kalmayı sağlayacak bütçelerle planlar yapmanın, çalışan motivasyonuna ağırlık vermenin yanında sadık müşteriyi elde tutmanın önemine dikkat çekiyor. Yeni müşteri yaratmaya çalıştıklarını anlatıyor. Sianji Group Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır, müşteri memnuniyetsizliğinin üzerinde hassasiyetle durduklarını bir konu olduğunu anlatıyor. Çakır, aynı zamanda turizmde gelirlerini artırmak için 12 ay boyunca hizmet vermelerini sağlayacak sağlıklı yaşam ve detoks programlarına yöneldiklerini açıklıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz