Beyaz eşyada liderliği 3 yılda alırız

Samsung Türkiye Başkanı Yoonie Joung, Samsung’un yeni yol haritasını, yakın ve orta vadede ulaşmak istedikleri hedefleri ilk kez Capital’e anlattı.

3.08.2014 19:37:450
Paylaş Tweet Paylaş
Beyaz eşyada liderliği 3 yılda alırız
Samsung’un Türkiye Başkanı  Yoonie Joung, göreve geleli henüz bir yıl olmadı. Ancak oldukça iddialı hedeflere sahip. Orta vadede Samsung’u Türkiye’nin en sevilen markası yapmayı amaçlıyor.

Cep telefonu ve TV’de lider oldukları Türkiye’de beyaz eşyada da ilk sıraya yerleşmeyi planlıyor. Teknoloji ve tasarımda güçlü olmalarına rağmen bu alanda bayileşmede geri kaldıklarını itiraf eden Joung, “Çoğu insana ulaşamadık, kendimizi tanıtamadık.

Şimdi herkes Samsung markasını tanıyacak. 3 yıl içinde liderliği alacağız” diye konuşuyor. Teknoloji devi Samsung, Türkiye’de atağa geçmek için hazır. Cep telefonları ve TV’de pazar lideri konumundaki şirket, şimdi beyaz eşya ve kurumsal çözümler alanında da liderlik peşinde...

Anadolu Grubu ortaklığı ile yürüttüğü beyaz eşya operasyonunda, 2010 yılında strateji değişikliğine giden şirket, ortaklığa son vererek kendi satış ağını kurdu. Bu yıl bayi ağına ciddi yatırım yapma kararı alan Samsung, servis kalitesini de artırmaya çalışıyor.

Teknoloji ve tasarımda güçlü olmalarına rağmen bayileşmede geri kaldıklarını belirten Samsung Türkiye Başkanı Yoonie Joung, “Çoğu insana ulaşamadık, kendimizi tanıtamadık. Şimdi Samsung Dijital Plazalarla beraber herkes Samsung markasını tanıyacak. 3 yıl içinde liderliği almayı hedefliyoruz” diyor.~

Yaklaşık 1 yıl önce göreve gelen Samsung Türkiye Başkanı Yoonie Joung, Samsung’un yeni yol haritasını, yakın ve orta vadede ulaşmak istedikleri hedefleri ilk kez Capital’e anlattı:

Toplam kaç kategoride faaliyet gösteriyorsunuz? Gelirlerinizin dağılımı nedir?
3 ana kategorideyiz. Birinci kategori cep telefonu ve tabletler. İkincisi televizyon ve beyaz eşya. Üçüncü kategori de kurumsal çözümlerimiz olan B2B işlerimiz.

Cep telefonu ve tabletler, gelirlerimizin yüzde 50’sinden fazlasını oluşturuyor. İkinci büyük işimiz televizyon ve beyaz eşya. Fakat B2B de giderek büyüyor. Bu yıldan itibaren Samsung’da kurumsal çözümün bulunduğunu söylemeye başladık.

Şu anda kurumsal satış, işlerimizin yüzde 3’ünü oluşturuyor. Yıl sonunda bu oran yüzde 10’a, gelecek yıl yüzde 20’ye çıkacak. Bu tablo dünyada da aynı.

Önümüzdeki yıllarda büyümeyi sürükleyecek kategoriler neler olacak?
En çok kurumsal satış tarafı büyüyecek, Bu pazar çok büyük, ancak biz pazara geç girdik. Hızlı büyüyeceğimiz ikinci alan beyaz eşya.

Peki lider olduğunuz kategoriler hangileri? Yakın zamanda liderliği almayı planladığınız kategoriler var mı?
Cep telefonunda ve televizyonda lideriz, Beyaz eşyada Türkiye’de yerli markalar çok güçlü olduğu için, biz biraz zayıfız. Orada güçlü olmaya çalışıyoruz.~

Beyaz eşyada dünyadaki pozisyonunuz nedir?
Türkiye dışında çoğu ülkede birinci ya da ikinci büyük oyuncuyuz. Güney Kore’de, birçok Avrupa, Asya ve Güney Amerika ülkesinde birinciyiz. Özellikle buzdolabı ve çamaşır makinesinde lideriz. Kalitemizden emin olduğumuz için bu pazarda daha iyi büyüyebileceğimizi düşünüyoruz.

Gelirler ve büyüme potansiyeli anlamında Türkiye’nin Samsung için önemi nedir?
Türkiye’de 75 milyon nüfus bulunuyor. Nüfusta gençlerin ağırlıkta olması nedeniyle pazarın büyüme potansiyeli yüksek. Türkler yeni teknolojiye adapte olmada çok hızlı. Bu veriler, bizim gibi teknoloji şirketleri için önemli. Türkiye Samsung’un gelirleri içinde 12’nci sırada, ancak yeni ürünlerin büyüme hızında ilk 5 ülkeden biri...

Türkiye’de beyaz eşyaya sektörüne Anadolu Grubu ile girdiniz... İlk başta hedef neydi bugün neden geride olduğunuzu düşünüyorsunuz?

Teknoloji ve tasarımda güçlüyüz ama bayileşmede geri kaldık. Çoğu insana ulaşamadık, kendimizi tanıtamadık. Şimdi Samsung Dijital Plazalarla beraber herkes Samsung markasını tanıyacak. Bu yıl servis kalitesi de yükseldi.

Bu iki gelişme ile beraber 3 yıl içinde beyaz eşyada liderliği almayı hedefliyoruz. Güçlü ve kaliteli ürünlere sahibiz, o noktada bir sıkıntı yok. Ama Türkiye’de tüketiciler servis konusunda büyük bir beklentiye sahip.

Örneğin, bulaşık makinesi ya da çamaşır makinesi aldıktan sonra hemen ertesi gün ürün gelsin, kurulsun ve nasıl kullanılacağı hakkında da bilgi verilsin istiyorlar. Bu konuda Samsung biraz zayıf kalıyordu.~

Ancak bu yıl servis ağımızı kurduktan sonra artık yerli markalar kadar kaliteli hizmet verebileceğiz. Bu kanalda ihtiyaç duyulan yatırımı ve pazarlama çalışmalarını yapacağız. Bununla beraber 3 yıl içinde büyüyebileceğimizi düşün��yoruz.

Anadolu Grubu ile sizi bir araya getiren neydi, ortaklığı bitiren ne oldu?
Biz bir ülkeye girdiğimizde pazarı çok iyi tanımadığımız için distribütör seçiyoruz. Samsung olarak 2010 yılı Ocak ayında satış şirketimizi kurduk.

Pazarlama ve servis gücümüzü satışla birleştirerek devam etme kararı aldık. Satış ofisi açmadan önce çalışan sayımız 30 iken şimdi 400’e yaklaştı. Sadece bunlarla kalmayıp Türkiye ve Türklerle ilgili analiz de yapıyoruz. Örneğin RT6000 diye bir buzdolabımız var.

Bu buzdolabını Türklere özel tasarladık. Türk halkının yemek alışkanlıklarına uygun, dar ve uzun bir yapıya sahip. Bir de ilk kez global bir reklam kampanyasında Türk yemeklerini kullanarak bir reklam filmi çektik. O reklamı Türkiye’nin ardından başka ülkelerde de göstereceğiz.

Kredi kartına getirilen taksit sınırlaması satışlarınızı etkiler mi?
Tabii ki kredi kartı satışlarına getirilen sınırlamanın ardından şubattan itibaren taksitli satışlar düştü. Ancak biz devletin kararlarına uymak zorundayız. Bu nedenle servise odaklanmaya çalışacağız.~

B2B’de ne tür çözümler sunuyorsunuz? Bu alanda hem global olarak hem Türkiye’de nasıl bir büyüme performansınız var?
Samsung kurumsal alanda yatırıma ciddi şekilde son 5 yılda başladı. Şu anda bütün ürünlerimiz kurumsal pazara yönelik ihtiyacı karşılayacak şekilde mevcut.

2020 yılında elde edeceğimiz 400 milyar dolar cironun dörtte birinin tamamen kurumsal pazardan gelmesini hedefliyoruz. Dünyada her sektörden kurumların ihtiyaçları için geliştirdiğimiz 1000 kadar uygulama var.

Türkiye’de de iş ortaklarımızla birçok alanda uygulamalar geliştiriyoruz. Samsung, X-Ray’den radyolojiye her şeyi üretiyor.

Türkiye’de de yeni çözümlere her ay 10-15 çözüm ekleniyor. Her ay kurumsal satış ekibini büyütüyoruz. Kurumsalda odaklandığımız sektörler, kamu, finans, mağazacılık ve eğitim. Otelcilik tarafında çok kuvvetli çözümlerimiz var.

Mobil cihazlara gelirsek... Bu alanda rekabeti, tüketici talebini değerlendirir misiniz?
Cep telefonunda şu an lideriz ama bu her an değişebiliyor. Biz rakipleri çok düşünmüyoruz. Daha çok tüketici ne istiyor, neye ihtiyaç duyuyor, neyi seviyor onu öğrenmeye çalışıyoruz. ~

Türkiye’deki tüketicilerin çoğu yeni teknolojilerin ve uygulamaların peşinde. Dolayısıyla Galaxy Gear gibi çeşitli özellikleri bir arada barındıran teknolojileri sağlamaya çalışıyoruz. Akıllı telefonlar ve tabletlerde Türk tüketicilerin bedava olarak kullanabileceği film ya da oyun gibi uygulamaları sunuyoruz,

Cep telefonunda nereye ulaşmayı hedefliyorsunuz?
Cep telefonunda pazar payına koşmak yerine farklı bir stratejimiz var. O da şu: Akıllı telefon kullanımının operatörler içinde yüzde 40’ın altında olduğunu biliyoruz.

Türkiye’deki tüketicilerin daha kolay akıllı telefon kullanabilmesi için ucuz olan modelleri de pazara sunup, tüm Türklerin akıllı telefon kullanıcısı olmasını istiyoruz.Öte yandan bizim giyilebilir teknolojilerimiz var. Tüketiciye yeni giyilebilir araçlar sunmaya çalışıyoruz.

Türkiye’de ortalama büyüme hızınız nedir?
2010 yılında satış ofisi olarak açıldıktan sonra iki yıl boyunca yıllık bazda yaklaşık yüzde 30-40 büyüdük. Bu yıl kur artışından dolayı önümüzü görmemiz biraz zor. Bu yıl yeni ürünleri tüketiciye tanıtmak ve premium ürünleri pazara taşımak gibi bir hedefimiz var.

Cirosal anlamda hedefiniz nedir?
Cirosal olarak değil ancak markalaşma anlamında hedeflerimiz var. Turkcell gibi bir marka olmayı hedefliyoruz. Sadece büyümek için değil, sosyal sorumluluk açısından hizmet vermek, kazandığımızı paylaşmak için çalışmalar yapıyoruz.~

Örneğin Samsung Akademi’yi kurduk. Şu ana kadar bu iş için 6 milyon TL yatırım yaptık. Geçen yıl itibarıyla
mezun sayımız 500’dü... Önümüzdeki yıl itibarıyla da 700 tane gencimiz bu akademiden mezun oluyor.

Biz kendi operasyonlarımızda da onları yetişmiş eleman olarak değerlendirmek adına hareket ediyoruz. Bir de bunun yanında Kore gazilerinin torunlarına yönelik bir burs programımız var. 2011’den itibaren 250 öğrenciye burs veriyoruz.

Gelecek yıllarda şirketi nereye taşımayı hedefliyorsunuz?
5-6 yıl sonra Samsung’un Türklerin en sevdiği ve kullanırken en mutlu olduğu marka olmasını istiyoruz. Öyle olduğu zaman otomatik olarak pazar payı elde edeceğini düşünüyoruz.

Aldığınız duyumlara göre yeni Koreli şirketler Türkiye’ye girecek mi?
Türkiye ve Kore arasındaki ticari sözleşmeler nedeniyle birçok Koreli şirket burada faaliyet gösteriyor. Yakın zamanda hangileri gelecek o konuda bir bilgim yok ama şunu söyleyebilirim, Samsung’un güvenlik şirketi Türkiye’ye girmek için hazırlanıyor.

10 başlıkta Samsung’un yol haritası

1- Kurumsal satışların cirodaki payı bu yıl yüzde 3. Gelecek yıl yüzde 20’ye çıkacak.
2- Beyaz eşyada 3 yıl içinde liderliği almayı hedefliyoruz.
3- Tablet alanında Fatih Projesi’ni kazanabilirsek Türkiye’de üretimi düşünüyoruz.
4- Ucuz modelleri pazara sunup, tüm Türklerin akıllı telefon kullanıcısı olmasını istiyoruz.~
5- 5-6 yıl sonra Samsung’un Türklerin en sevdiği marka olmasını istiyoruz.
6- Türkiye’de B2B çözümlere her ay 10-15 çözüm ekliyor, kurumsal ekibi büyütüyoruz.
7- Beyaz eşyada bayileşmede geri kaldık. Bu konuda atağa geçiyoruz.
8- Bu yıl servis kalitesi yükseldi. 300 tane Samsung Dijital Plaza açacağız.
9- Zincir mağazalarda mağaza açarak müşteriye deneyim alanı yaratıyoruz. Şu anda Türkiye’de 40 şehirde varız ve
10- 81 ile ulaşmak istiyoruz.

ANADOLU GRUBU İLE ORTAKLIK NEDEN BİTTİ?
SEÇİLME SEBEBİ

Ben geleli 1 yıl olmadı. Bu nedenle Anadolu Grubu’yla neden ayrıldığımız hakkında detaylı bir açıklama yapamayacağım. Ama Samsung, Anadolu Grubu’nu seçerken hem büyüklük hem finansal anlamda güçlü bir distribütör seçmeye çalıştı. Dolayısıyla uygun gördüğü için Anadolu Grubu ile işe başlandı.

PAZARIN BÜYÜKLÜĞÜ
Ancak satış ofisi açıldıktan sonra otomatik olarak distribütörle ilişkiler bitiyor. Burada merkezle beraber Türkiye pazarına bakıldı. Pazarın çok büyük olması nedeniyle satış ofisi açılmasına karar verildi. Ortaklığı herhangi bir sorun olduğu için bitirmedik. Hatta Anadolu Grubu’nda çalışan bazı insanlar şu an Samsung’da çalışıyor.~

“100 YILLIK ARAYI KAPATACAĞIZ"
YAPILMASI GEREKEN

Beyaz eşyada rakamları artırabilmek için yapılması gereken en önemli şey bayileşme ve penetrasyon artışı. Bu doğrultuda 3 tane büyüme alanımız var: İlk olarak Samsung Dijital Plaza’yı büyüteceğiz. Yaklaşık 300 tane açmayı planlıyoruz.

İkincisi Teknosa, Media Markt gibi zincir mağazalarda “shop in shop” denilen mağaza içinde mağaza açarak müşteriye deneyim alanı yaratıyoruz. Bunun haricinde şu anda Türkiye’de 40 şehirde varız ve 81 vilayete kadar gelmek istiyoruz. Bu pazarda Türkiye’de 100 yıldır var olan rakiplerimiz var.

UZAK BİR HEDEF DEĞİL
Biz ise 2010 yılında kurulduk. 2010’dan 2014’e kadar 4 yılda yapılanlarla çok hızlı bir şekilde 100 yıllık arayı kapatmayı planlıyoruz. Liderlik planımız var. Bu, çok uzak bir hedef değil. Örnek vermek gerekirse... 4 yıl öncesinde cep telefonunda pazar lideri Nokia idi.

Samsung yeni pazara girmişti. Şimdi ise liderlik Samsung’da. Bunun sebebi ürünlerimiz. Aynı şekilde beyaz eşya tarafında da ürünlerimiz çok güçlü, enerji tasarrufunda da çok iyi. Bu nedenle tüketicinin bizi seçeceğini düşünüyoruz.~

“FATİH PROJESİ İHALESİNİ ALIRSAK TÜRKİYE'DE ÜRETİM YAPARIZ"
ÇOK TESİS VAR AMA

Çin ve Vietnam’da yeterli sayıda fabrikamız bulunuyor. Ancak hükümetin Fatih Projesi var. Onu kazanabilirsek tabii ki Türkiye’de üretim söz konusu. Çünkü, Bakanlığın koşullarından bir tanesi Türkiye’de üretmek. Onun için plan yapıyoruz.

FATİH PROJESİ’Nİ BEKLİYORUZ
Fatih Projesi ile 3 yıl içinde 10,6 milyon adet tablet sunulacak. Şu anda orada devlet hangi kurallara uyulacağına dair açıklama yapacak.

Açıklamanın ardından biz ona göre AR-GE kuracağız. Sonra 3 ay içinde Milli Eğitim Bakanlığı’na numune vermek zorundayız. Bakanlık tabletleri denedikten sonra üreticiye karar verecek. Yıl sonunda bütün okullara tablet dağıtımı planlanıyor.

İHALE NASIL ETKİLEYECEK?
Dünyada lider olduğumuz için tablet konusunda çok iddialıyız. İhaleyi almak için elimizden geleni yapıyoruz. Fatih Projesi sadece Türkiye için değil tüm Samsung operasyonu için listenin başındaki ihalelerden bir tanesi.

10,6 milyon adet tablet, dünyanın herhangi bir yerindeki üretici için çok önemli bir miktar. Bakanlığın koşullarından bir tanesi Türkiye’de üretim. Biz gereken tüm hazırlıkları tamamladık.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz