"Niş fırsatlarla ilgileniyoruz"

Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, grubun gelecek vizyonunu ve hedeflerini Capital’e şöyle anlattı...

7.09.2016 14:24:030
Paylaş Tweet Paylaş
"Niş fırsatlarla ilgileniyoruz"
Borusan Holding için 2015, mevcudun korunduğu bir yıl oldu. 4,5 milyar dolarlık dev grup, amiral gemisi olan boru işinde çelik fiyatları dolar bazında yüzde 50 düşünce, iş hacmini artırarak ciroyu başa baş noktasına getirdi. Holding bu yıla ise daha iyi beklentilerle girdi. Grubun yıl sonu hedefi dolar bazında yüzde 7 büyümek. Ancak Borusan Holding CEO’su Agah Uğur’un ajandasında büyümekten çok daha önemli konular var. Uğur, son birkaç yıldır şirketini geleceğe hazırlıyor. Bu kapsamda üç sütundan oluşan tamamlayıcı hedefleri hayata geçirmeye çalışıyor. Bu hedefleri yaptıkları işte daha iyi olmak, yatırımları hayata geçirmek ve kurumsal dönüşümü gerçekleştirmek olarak sıralayan Uğur, özellikle kurumsal dönüşümün üzerinde duruyor. “Amacımız grubu yeni ekonomiye adapte etmek” diyen kaptan, inovasyonla, yeni ürün, hizmet ve iş modeli geliştirdiklerini anlatıyor. Grubun içinde üretim hattı gibi çalışan bir sistem kurduklarını söylüyor. Bu sistem dahilinde Borusan Holding, şu ana kadar 5 şirketi kuluçkalandırıp ticari hale getirdi. Uğur, önlerinde 15-20 proje daha olduğunu belirtiyor, yeni dönemde fırsatlara bakış açısını da şu şekilde dile getiriyor: “Önümüzdeki dönemde enerji, lojistik, distribütörlük ve çelik sektörlerinde boşlukları doldurabilecek B2B ağırlıklı her türlü niş alandaki fırsatlarla ilgileniyoruz. Müşterinin ihtiyaçlarının ve taleplerinin iki ucuna hizmet veren bir şirket olmak istiyoruz.” Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, grubun gelecek vizyonunu ve hedeflerini Capital’e şöyle anlattı:
* 2015, Borusan Holding için nasıl bir yıl oldu? Hedeflerinizi tutturdunuz mu?
 2015’te çok zor şartlar altında çalıştık. Türkiye dahil 11 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Geçtiğimiz yıl bu ülkeler ve sektörlerin genelinde problem vardı. Örneğin Kazakistan’da ve Rusya’da, ekonomik küçülme abartılı boyutta gerçekleşti. Amerika’da ana işlerimizden birisi olmaya çalışan kaya gazı sondaj borularını üretiyoruz. Kaya gazı sektörü çöktü, petrol fiyatlarından dolayı pazar yüzde 70 küçüldü. Bizim genel olarak iş yaptığımız önemli bir sektör de madencilik. Bu sektör de 3-4 yıldır problemli. Şu anda bulunduğu en tepe noktadan yüzde 60 daha küçük durumda. Üstelik Türkiye, dolar bazında da yüzde 25’e yakın devalüasyon yaşadı. Bulunduğumuz sektörlerde ve coğrafyada ciddi sorunların olduğu bir yılda, yılı dolar bazında ciroda ve kârlılıkta aynı seviyede kapattık. Ama büyüme hedeflerimiz vardı. Örneğin çelikte büyümeyi planlıyorduk. Çelik fiyatları dolar bazında tüm dünyada yüzde 50 düştü. İşlerimizin yüzde 45’i çelikten geliyor. Buna rağmen iş hacmimizi ve payımızı artırarak ciromuzu başa baş noktasında koruduk. Onun için hedeflerimiz tutmadı diye üzülmek yerine, böyle bir yılda mevcudu koruduğumuz için kendimizi başarılı sayıyoruz.
* Tüm bu ortamda 2016’ya hangi hedeflerle girdiniz?
 Grubumuzun üç sütundan oluşan birbirini tamamlayıcı hedefleri var. Birincisi, yaptığımız işte daha iyi olmak, yani daha çok pazar payı almak, daha rekabetçi olmak ve ticari cevvaliyeti artırmak. Bu konuda 2016’nın 2015’ten daha iyi olacağını düşünüyoruz. İlk 3 ay bütçelerimize uygun gidiyor, dolar bazında büyüyeceğimizi düşünüyorum. İkinci sütun, yatırımlardan oluşuyor. Yani fiilen geleceğimize yatırım yapmak zorundayız. Burada enerji sektörü ön plana çıkıyor. Boru, lojistik ve iş makineleri sektörlerinde ana büyüme yatırımlarımızı yaptık. Bu yıl ve önümüzdeki yıllar onların karşılığını alma yılları olacak. Örneğin son 7 yılda boru işinde bir transformasyon geçirdik. Önceden inşaat sektörüne daha standart boru üreten bir şirketken otomotiv ve enerji sektörüne çok daha yüksek katma değerli üretim yapan bir şirkete dönüştük. Lojistik işimizde limanımızı 3 misli büyüttük. Şu anda onun kapasitesini doldurma yolculuğumuz var. Lojistikte uluslararası nakliye faaliyetimiz yoktu. 2 yıl önce bir şirket aldık, onu entegre ettik. Caterpillar işimizde Rusya’da bir şirket satın alarak oradaki distribütörlük haklarını elde ettik. Enerjideki büyüme hedefimiz dışında diğer yatırımlarımızı bu şekilde hayata geçirdiğimiz için önümüzdeki 2-3 yıl büyük zıplama yatırımları olmayacak. Üçüncü ayak ise kurumsal dönüşüm. Kurumsal dönüşüm için inovasyon projelerimiz çok iyi gidiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz