Sırada bulutların entegrasyonu var

Özan Türe ve Funda Vural ile Cloudteam’i, Salesforce.com ile sundukları CRM çözümlerini ve hedeflerini konuştuk.

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sırada bulutların entegrasyonu var
Cloudteam, şirketlere bulut bilişim çözümleri sunan salesforce.com’un Türkiye yetkili satıcısı. şirketin hedefinde, önümüzdeki 5 yılda türkiye’de salesforce.com’u kendi alanında bir numara yapmak var. Bulut bilişimden önce firmaların en başarılı yazılımları alıp birbiriyle entegre ederek kullandığını hatırlatan Cloudteam Genel Müdürü Özan Türe, önümüzdeki yıllarda en önemli konulardan birinin farklı bulut çözümlerinin birbiriyle entegrasyonu olacağını söylüyor.

Geçen yıl kasım ayında kurulan Cloudteam, dünyada ilk kurumsal bulut çözümünü sunan Salesforce.com’un yetkili satıcılığım yürütüyor. Şirket, satış gücü otomasyonu, müşteri hizmetleri yönetimi, sosyal medya dinlemesi, kurum içi ve dışı iletişim yönetimi, özel uygulama geliştirme platformu ve bu uygulamaların yer aldığı pazar yeri çözümlerine yönelik satış, danışmanlık, eğitim ve teknik destek hizmetleri veriyor.

Salesforce.com’un dünyanın bir numaralı sosyal dinleme platformu olan Radian6 ve sosyal mecralar üzerinden kampanyaların duyurulmasını sağlayan Buddy Media ile önemli bir farklılık yarattığını belirten Cloudteam Genel Müdürü Ûzan Türe, AppExchange ve Chatter uygulamalarının da benzeri bulunmayan çözümler olduğunu hatırlatıyor. Bulut CRM ile çok küçük firmaların , salı dahi çok büyük yatırımlar gereken donanım ve yazılımı kullanabildiğini hatırlatan Türe, böylece herkesin eşit fırsata sahip olduğunun da altını çiziyor. Cloudteam Genel Müdürü Özan Türe ve Cloudteam Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Funda Vural ile Cloudteam’i, Salesforce.com ile sundukları CRM çözümlerini ve hedeflerini konuştuk:

Şirketiniz hakkında bilgi verir misiniz?
ÖT: Cloudteam Kasım 2012’de Türkiye Pazarı’nda önemli bir bulut bilişim şirketi olmak üzere Experteam ve Funda Vural’ın bir araya gelmesi ile kuruldu. Experteam, 13 yıllık bir firma ve Oracle’ın Türkiye’deki en çok proje geliştiren iş ortağı. Son iki yıldır müşterilerimizin CRM’le ilgili isteklerine çözüm bulmak arayışmdaydık.~ Funda Vural da Oracle Türkiye ve Orta Asya’dan sorumlu CRM Satış Müdürü olarak çalışmaktaydı. Salesforce.com’un CRM pazarındaki lider konumu, başarısı ikimizin de dikkatini çekti ve birlikte Cloudteam’i kurup Salesforce.com’un Türkiye yetkili satıcılığını aldık.

Salesforce.com’un müşterilerine sunduğu çözümler neler?
ÖT: Salesforce.com’un aslında 4 ana ürün ailesi var. Sales Cloud, hem saha satış ekipleri hem merkezi satış için kullanılan uygulaması. Satış sonrası hizmetler tarafında Service Cloud var. Marketing Cloud, sosyal medya takibinde dinleme tarafı... Dünyanın bir numaralı sosyal dinleme platformu olan Radian6 ve sosyal mecralar üzerinden kampanyaların duyurulmasını sağlayan Buddy Media ürünlerini içeriyor. Bunların yanı sıra
AppExchange üstünde de diğer iş ortaklarının sunduğu uygulamalar var. Sonuncusu da Chatter. Bu da tüm ürün aileleriyle birlikte çalışan bir işbirliği, bilgi paylaşımı ortamı... Biz bütün bu ürünlerin kurulumu, eğitimi ve danışmanlığıyla ilgili hizmet sunuyoruz.

Sunduğunuz çözümlerle nasıl bir fark yaratıyorsunuz?
FV: Salesforce.com dünyadaki ilk kurumsal bulut çözümleri sunan firma, bu işin kurumsal alandaki yaratıcısı. “Her şirketin satış fonksiyonu var. Ben öyle bir sistem kurmalıyım ki şirketler nasıl CRM yapacaklarına değil müşteriye ürünlerini nasıl daha iyi satacaklarına, hizmeti nasıl daha kaliteli sunacaklarına odaklansın” diyen Salesforce.com, 1999 yılında satış gücü otomasyonuyla yola çıkıyor. Ardından satış ve servisi birleştiriyor.

Şirketler minimum yatırımla faydaya çok hızlı sürede ulaşıp satış ve servis fonksiyonlarını devreye alabilir hale geliyor. Salesforce.com’un birinci farklılığı bir donanım ya da yazılım yatırımı yapmıyorsunuz. Bütün bunlar size sunuluyor ve abonelik modeliyle kullanılıyor, kaç kişi kullanıyorsa ona göre ödeme yapıyorsunuz. Makine, cihaz bağımlılığınız yok. Çünkü Salesforce.com bütün işletim sistemlerinde ve mobil cihazlarda çalışıyor. Bu ciddi bir maliyet avantajı ve özgürlük getiriyor.

Ne kadar zamanda bir güncelliyorsunuz?
FV: Salesforce.com yılda üç kez yeni versiyon sunuyor. Klasik yapılarda baktığınızda yılda bir ya da iki yılda bir yeni versiyona güncelleme yapmanız ve çok ciddi proje süreleri tanımlamanız gerekir. Salesforce.com yılda üç kez önceden bildirilen kısa bir kesintiyle güncelleme yapıyor ve siz de yeni özelliklere hiç zahmetsiz kavuşmuş oluyorsunuz. Bu da abonelik hizmetinin içinde sunuluyor. Şirketinize özgü geliştirdiğiniz uygulamalar olabilir. Bunlar da güncellemede üst versiyona taşınıyor, endişelenmenize gerek yok. Verileriniz çok güvenli bir ortamda saklanıyor. Salesforce.com dünyada kabul edilen çok önemli 8 güvenlik sertifikasının en üst versiyonuna sahip. Ayrıca Salesforce.com kurum içi ve dışında da kullanılabilen Chatter adlı bir iletişim ortamı da sunuyor.~
Bunu kurum içi Facebook ve Twitter’ın birleşilmiş kullanımı gibi düşünebilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili fırsatları, proje dokümanları, videoları, kayıtlarını buradaki iletişim ortamında takip edebiliyorsunuz. Yetkinlik grupları oluşturup en yetkin kişilerin sorularınıza anında cevap vermesini, müşterilerle ilgili yapacağınız paylaşımları buradan yönetmeyi sağlıyorsunuz. Bu size müthiş bir hız ve verimlilik artışı sağlıyor.

Benzerlerinizden nasıl farklılıklar sunuyorsunuz?
FV: Sistem sezgisel kullanım sunuyor. Sistemin başına oturduğunuzda neyi, nasıl yapacağınız konusunda sizi bilgilendiriyor, günlerce süren kullanıcı eğitimleri gerekmiyor. Salesforce.com, sosyal medyayı tüm süreçlerinin içine dahil ediyor. Çünkü kullanıcılar şikayetlerini, mutluluklarını, kızgınlıklarını sosyal medyada paylaşıyor ve bu paylaşımlar tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük kitlelere yayılabiliyor. İki yıl önce Radian6 adlı sosyal medya dinleme çözümünü satın alan Salesforce.com, bugün yaklaşık 550 milyon sosyal mecrayı dinliyor ve her hafta buna 5 milyon mecra ekleniyor. Dolayısıyla sosyal medya dinlemenin CRM süreçlerinde kullanılması anlamında da ayırt edici çözümler sunuyor. Salesforce.com ile sosyal medyadaki paylaşımları şikayet ya da satış fırsatı olarak tanımlayabiliyorsunuz. Ayrıca kişinin Linkedin, Facebook, Twitter profili, iletişim ağındaki kişiler gibi bilgilere de ulaşma imkanı sunuyor. Salesforce.com başka hiçbir CRM çözümünde olmayan ve Appstore, Google Play benzeri bir pazar yeri sunuyor. AppExchange dediğimiz bu platformda 1700 firma Salesforce.com teknolojilerini kullanarak çeşitli uygulamalar geliştiriyor, uygulamalar Salesforce.com platformuyla entegre olarak çalışıyor.

CRM alanında bulut çözümleri neden bu kadar önemli?
ÖT: Bulut çözümleri ölçek sıkıntısını ortadan kaldırıyor. Çok küçük bir firma dahi çok büyük yatırımlar gereken donanım ve yazılımın kabiliyetlerini kullanır hale geliyor. Ayrıca bunun ödemesini de kullandıkları kadar yaptıkları için hem tasarruf hem nakit akışı kolaylığı sağlıyor. Yüzlerce çalışanı olan firmayla aynı yazılımı kullanıyor. Dolayısıyla herkes eşit fırsata sahip oluyor.

Sizce buluttan sonraki adım ne olacak?
ÖT: Bulut ortaya çıkmadan önce firmalar satış için ayrı, muhasebe ya da satın alma için ayrı kendi alanında en başarılı yazılımları alıp bunları entegre ediyordu. Hal böyle olunca sistem entegratörlerine önemli iş düşüyordu ve bu yazılımların entegresyonu için çeşitli platformlar ortaya çıkmıştı. Şimdi ise bulutun buluta entegrasyonu söz konusu olacak. Bu hafta Salesforce.com CEO’su Marc Benioff ve Oracle CEO’su Larry Ellison bulutların entegrasyonunda çok önemli bir adım atıldığını açıkladı. Böylece Salesforce.com CRM Bulutu ve Oracle ERP-HCM Bulutları’nın entegrasyonu için çalışmalar başladı. Biz de Experteam ve Cloudteam olarak her iki alandaki yetkinliğimiz ile Türkiye’de bu alanda öncü ve lider olmak için gerekli adımları atacağız.~

FV: Internet of things (şeylerin interneti) denen bir kavram var. Hepimiz bir şekilde internette, Twitter ya da Facebook’tayız, milyarlarca cihaz var. 2016 yılında 6 milyar cihazın internete bağlı olacağı öngörülüyor. Dolayısıyla kurumsal çözümlerle bu şeyleri birbirine bağlamak gerekecek. Bunu şöyle bir örnekle açıklayabilirim: Salesforce.com’un Toyota ile yaptığı Toyota Friends adlı bir projesi var. Otomobil, otomobilin sahibi ve servis arasında üçlü bir bağlantı kuruyor.

Otomobil bakım zamanı geldiğinde size ve servise haber veriyor ya da “Benzinim bitiyor” diye sizi Facebook’tan uyarıyor. GA, uçak motorları üreten ve dolayısıyla dünyadaki en büyük yakıt tüketimini oluşturan firmalardan. Yüzde 1 bile daha az yakıt tüketmesinin muazzam bir önemi var. Salesforce.com Chatter yardımıyla uçak motorlarını AR-GE ve servis departmanlarına bağlıyor. Havadaki bir motor yüzde 1 daha az yakıt tükettiğinde ya da verimli çalıştığında hava sıcaklığı şu, hızımız bu, pilot şu kadar zamandır bu hızla gidiyor, şu kadar metrede uçuyor gibi veriler anında ARGE birimine iletiliyor. Bu birim de buna göre yeni motorlar geliştiriyor.

Önümüzdeki 5 yıl için hedefleriniz nedir?
ÖT: Hedefimiz, Türkiye’de Salesforce.com’u bir numaralı CRM çözümü haline getirmek.
Müşterilerimizden her birinin de bir başarı öyküsü olsun ve her yıl ABD’de düzenlenen Salesforce.com toplantılarına Türkiye’den bir başarı hikayesiyle katılalım istiyoruz.
FV: Bulut bilişim işine Salesforce.com ile girdik ancak bu ilk adımdı. Ardından IT yardım masası ve sorun yönetimi hizmeti sunan Remedyforce’un iş ortaklığını aldık. Brezilya menşeili bir firma olan ValueNet’in yine Salesforce.com platformunda sunduğu, özellikle perakende ve havayoluna odaklanan sadakat sistemi Fielo ile iş ortaklığımız başladı. Bu tür iş ortaklıklarını geliştirip firmalara istedikleri ana bulut bileşenlerini sunmayı hedefliyoruz.

JEAN-LOUIS BAFFIER SALESFORCE.COM EMEA BÖLGE BAŞKAN YARDIMCISI
“SAAS KULLANIMI YÜZDE 40 ARTACAK”

Pazarda lider durumdayız Dünyanın en yenilikçi şirketi olan Salesforce.com CRM’de pazar lideri konumunda. Dünya SaaS CRM Uygulamaları alanında da bir numarada yer alıyoruz. Yıllık gelirimiz 3 milyar doları geçmiş durumda. Gartner’ın öngörülerine göre 2013 yılı itibarıyla SaaS kullanımı yüzde 40 artacak, 2016 itibarıyla ise yüzde 50’yi aşacak ve CRM pazarının çoğunluğu SaaS çözümleri kullanacak. Her şeyi dönüştüren bir bilişim devriminin ortasındayız. Bu yeniliğin hızı öngörülemiyor. Ana güçlerin transformasyonu (sosyal, mobil, büyük veri, nesnelerin interneti ve daha fazlası) şirketleri, kendi markalarına dokunan herkesle temas ediş şekillerini tekrar kurgulamaya zorluyor. Artık firmalar müşterileri, çalışanları, is ortakları ve hatta ürünleriyle tamamen yeni yollarla iletişimde olmaları gerektiğini fark etti.~
GEREKEN ARAÇLARI SAĞLIYORUZ
Salesforce.com sadece bir CRM çözüm sağlayıcısı değil. Salesforce.com kurumsal bulut bilişim alanında satış, servis, sosyal pazarlama ve bulut platformları çözüm sunucu. Salesforce.com’un dört ana ürün ailesi (satış, servis, pazarlama ve altyapı) firmaların satış, servis, pazarlama ve yenilikçilik alanındaki iş yapış biçimlerini değiştirmeleri için gereken araçları sağlıyor. İşte bu nedenle firmalar müşterileri, iş ortakları, çalışanları ile ilgili daha derin ve etkili iletişim kurmak için Salesforce.com’dan destek istiyor. İşte bu Salesforce.com’un en büyük farkı.

“KURUMSAL BULUT YÜZDE 206 BÜYÜYECEK”
GERÇEK BİR BULUT ŞİTKETİYİZ

Biz yüzde 100 bulut şirketiyiz, gerçek bulut! Salesforce.com’un sunduğu bulut bilişim modeli, müşterilerin yenilikçiliğe ve işlerini büyütmeye odaklanmasını sağlıyor. Bunlara ek olarak bağımsız şirketler tarafından rastlantısal seçilen binlerce müşterimize anketler yapılmasını sağlayarak, müşterilerimizin işlerine çözümlerimizin etkisinin ölçümlemesini alıyoruz. Ortalama olarak Salesforce.com satış gücü otomasyonu kullanan müşteriler, satış verimliliğinde yüzde 32 artış, satış tahmini yapmada da yüzde 44 tutarlılık ve satışlarda yüzde 27 artışa ulaşıyor. Servis yönetimi kullanan müşterilerimiz destek maliyetlerinde yüzde 36 azalma, müşteri temsilcisi verimliliğinde yüzde 36, müşteri memnuniyetinde yüzde 34 artış görüldüğü bildirdi. Ancak önemli olan bu başarının sürdürülebilir olması.
YENİ PLATFORM YARATTIK
Gartner’a göre 2017 yılı itibarıyla CMO’ların BT harcamaları ClO’larınkini aşacak! Son 2 yıl boyunca, pazarlama departmanlarına yönelik hizmetlere yatırım yaptık ve geçtiğimiz sonbaharda pazarlama bulutu adıyla yeni bir ürün ailesi başlattık. Pazarlama bulutu, CMO’ların en çok tercih ettiği platform oldu. Salesforce.com’un ExactTarget’ı satın alması, satış, servis ve pazarlama fonksiyonlarında dünyanın önder CRM platformu olma misyonuna büyük katkıda bulunacak.
ODAĞIMIZDA NE VAR?
 Pazarlama hizmetlerine odaklanmaya devam edeceğiz. Bu platform stratejimizin de anahtar bileşenlerinden biri. Salesforce.com platformu, tüketici uygulamalarındaki patlamayı sağlayan hizmetleri, altyapıları ve uygulama pazarını kurumlara sunarak, uygulama devrimini iş dünyasının ayağına getiriyor. Yaptığımız bir araştırmaya göre, kurumsal uygulama ekonomisi Avrupa’da ekonomik büyüme için giderek yükselen bir alan haline geldi.~
Bu ekonominin 2018’de yüzde 206 oranında bir büyüme gerçekleştirerek 3,2 milyar Euro’ya ulaşacağı tahmin ediliyor. Kurumsal uygulamalara olan talebin önümüzdeki 5 yılda Avrupa’da bulut uygulama geliştiricilerine duyulan gereksinimi yüzde 159 artıracağı bekleniyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz