"Fikirleri gerçeğe dönüştürmek"

Yerel şirketlerin sıkıntıya girdiği zor zamanlarda genç girişimcilerin hevesi kırılabilir.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Fikirleri gerçeğe dönüştürmek
Son zamanlarda bu durumda olan gençlerin çoğu tavsiye alma ihtiyacı hissediyor. Bazıları fikirlerini yeni işlerde hayata geçirip geçirmeyeceklerini sorarken, bazıları da ilk şirketimi kurduğumdaki ekonomik koşulları bugünle kıyaslamamı istiyor. Bu sorular üzerine düşündüğümde dünya genelinde birçok yeni girişimcinin benzer bir sorun karışımıyla karşılaştığını görüyorum. Tıpkı 1960'lar-da benim ve arkadaşlarımın Student Dergisi'ni çıkardığımızda yaşadığımız gibi... Burada kilit noktalardan bazıları, şirketinizi farklı kılacak güçlü bir niş alan bulma ihtiyacı, fikirlerinizin peşinden koşma cesareti, daha başta sıkletinizin üzerinde dövüşebilme yeteneği ve şirketin büyümesini sağlayacak fonları bulabilmektir. Öte yandan, benim kuşağımın aksine bugünün girişimcileri büyük bir avantaja sahip: Yerel ve ulusal pazarların yanı sıra yabancı pazarlara ulaşabilme yeteneği. Bu ayın başında işlerini büyütmeye istekli bir grup yeni şirket sahibiyle buluştum. Toplantılar sırasında, İngiltere'den gelmiş olan iki genç girişimci Ashley Rae Tapping ve Amman Ahmed karşılaştıkları bazı acil sorunları ortaya koydu. Londralı bir tasarımcı olan 23 yaşındaki Tapping, 14 yaşından beri işi için sermaye biriktiriyordu. Bir moda markası ve moda odaklı bir medya sitesi için para biriktirmek amacıyla aynı anda birden fazla işte çalışmıştı. En büyük engellerinden birisinin, bir şirketin nasıl yönetileceği konusundaki bilgi eksikliği olduğunu söyledi. Aynı zamanda, çok genç olduğu için insanların onu ciddiye alması konusunda da sıkıntılar yaşıyordu. Manchesterlı Ahmed, 24 yaşında ve üniversiteyi bitirir bitirmez şirketini kurmuş. Ancak kendisinin "kaçık" bir fikir dediği iş için insanların uyumasına ve gevşemesine yardım edecek müzik downloadları ve CD'ler üretmek için fon bulma konusunda başarısız olmuştu. Bu kayıtları otellere, havayolu şirketlerine ve mağazalara satmayı denemiş, ancak ilgi görmemişti. Bunun üzerine müşterilerle doğrudan temas kurabileceği sosyal medya markasını yaratmak amacıyla online kanala dönmeye karar vermişti. Bu tecrübeleri aklımızda tutarak, yeni kurulan bir şirketin düşebileceği tuzaklarla ilgili beş kılavuz ilke şunlardır:

1- ZOR DÖNEMLERİN YARATABİLECEĞİ BOŞLUKLARI BULUN
Çalkantılı ekonomik koşullarda büyük şirketlerin hayatta kalma sorunuyla boğuştuğu, inovasyonu ve değişimi yavaşlattığı sıklıkla görülür. Bu durum yeni ve açıkgöz şirketler için boşluklar yaratır ve yeni şirketlerin büyümesi için istisnai fırsatlar sunar. Emlak daha ucuzdur, işgücü çok rahat bulunabilirdir ve hammaddeler makul fiyatlardadır. Ve unutmayın, cüzdanı kabarık yatırımcılar bulmak her zaman cevap değildir. Bu ortamda Ahmed'in doğrudan pazarlama çabası akıllıcı bir girişim olurdu. Maliyetleri düşürme derdinde olan komisyoncuların varlığı durumunda çabalarını, ürününü gerçekten satın alacak olanlara kaydırması konusunda tavsiye alması doğru bir yaklaşım olurdu.

2- FİKİRLERİNİZİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRÜN
Hem Ahmed'in hem Tapping'in kendi şirketlerini kurma kararları alışılmadık ölçüde cesur kararlardır. Çok sayıda iyi fikir hayata geçememektedir, çünkü sahipleri başlama cesaretine sahip değildir. Birçoğu da başarısız olur, çünkü insanlar bunu zor dönemlerde yapabilme kararlılığına sahip değildir. Cesaretinizi toplayın, atılım yapın ve işin sonunu getirin.

3- GLOBAL DÜŞÜNÜN
Yerel olanın ötesine geçin ve imalat, tedarik, dağıtım ve satış için ulusal ve uluslararası pazarları keşfedin. Harika bir başlangıç noktası, yurtdışındaki meslektaşlarınızın kendi şirketlerini nasıl kurduklarına bakmanızdır. Tapping, Güney Afrika'dayken ülkede kendi yaratmak istediği moda tarzına yakın üretim yapılıp yapılmadığını merak etti ve kendi giysi imalatı için malzeme tedarik edebileceğini keşfetti. Aynı zamanda iletişim teknolojisinin ve globalleşmiş iş dünyasının diğer ülkelerde pazar bulmanızı kolaylaştırdığını unutmayın. Bu pazarlara ürün veya hizmet sunabilme yeteneklerinizin varlığına emin olduğunuzda, potansiyel müşterilerinizi aramaya başlayın.

4- AĞ, AĞ, AĞ
Tapping'in durumunda, en zorlayıcı soruların birçoğu moda ve medya sektörlerinde tecrübeli insanlarla yapılacak tartışmalarla çözülebilirdi. Bir sorunla karşılaşırsanız, benzer alanlarda iş kurmuş ya da çalışmış insanlarla konuşmak en iyi çözümü bulmanızda yardımcı olacaktır. Genç bir girişimci olarak bir havayolu şirketi kurduğumda, (şimdi feshedilmiş olan) Laker Airways'in kurucusu Freddie Laker'ın paha biçilmez tavsiyelerini aldım. Daha en başında bize pazarlama yaklaşımımızı şekillendirme konusunda yardım etti.

5- BÜTÜN MESELE HAYATTA KALMAK
Başlangıçtan itibaren ilk birkaç yıl yaşamak zordur ve birçok girişimci bu süreçte başarısızlığa uğrar. Aksilikleri göğüslemek ve yola devam etmek için kendinize ve fikirlerinize inancınız olmalıdır. İşinizi nerede ve ne zaman kurduğunuza bağlı olmaksızın, kendi şirketinize sahip olmak sonsuz bir meydan okumadır. Kendinize ve kendi amaçlarınız için çalışıyorsanız, başarının elde edilmesi en ödüllendirici unsurdur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz