HARCAMALAR ERİDİ
Gezi Parkı protestoları, reklam sektörünü de önemli ölçüde etkiledi. Nar Ajans’ın verilerine göre günlük bazdaki reklam durumuna bakıldığında, tansiyonunun yükseldiği 31 Mayıs ve ertesindeki 1 Haziran’da televizyon reklamlarının ciddi bir erozyona uğradığı açıkça görülüyor. Ajansın yaptığı çalışma hem süre hem spot adedi olarak televizyon reklamlarının sadece bir gecede yüzde 19 civarında eridiğini ortaya koyuyor.
MARKALARIN TAVRI
Peki bu duruma Reklamcılar Derneği Başkan Alper Üner ne diyor? Tüm dünyada markaların olağanüstü
hallerde iletişim stratejilerini gözden geçirdiğini belirten Üner, reklamda yaşanan erimeyi de bu duruma bağlıyor. “Yaşananlardan dolayı bazı markalar medya planlarını hafifletti. Nielsen Adex verileri, henüz tam manasıyla elimize ulaşmadı. Ancak medya yatırımlarının normal seyrine dönmekte olduğunu söyleyebiliriz” diyor.
SOSYAL MEDYANIN ANLAMI
Özellikle yaşanan protestoların bir numaralı mecrası olan sosyal medyanın gücü de son birkaç haftada iyice gün yüzüne çıktı... Üner bu noktaya da değiniyor. Yakın zamana kadar gençler arası eğlence ve sosyalleşme alanı olarak görülen sosyal medyanın, tüm bu süreçle birlikte anlamının ve öneminin farklılaştığını ifade ediyor. “Bunun bir vadede yatırımlara da yansıyacağını söyleyebiliriz” diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?