Nine West'in yaratıcısının öyküsü

"Tasarımı İtalya'dan, finansı Japonya'dan üretimi Brezilya'dan alıyoruz"

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Nine West'in yaratıcısının öyküsü

Genç Amerikalı girişimci, 1970'lerin ortalarında Japon Sumitomo'nun tedarikçilerinden Jerome Fisher ile yeni tanışmış, farklı bir yolculuğa çıkmıştı. Ortak şirketlerini kurmuş, kendilerini , "Tasarımı İtalya'dan, finansı Japonya'dan üretimi Brezilya'dan alıyoruz" stratejisiyle tanıtıyorlardı. İşleri gelişince 1979'da daha büyük bir ofise, New York'ta "9 West 57. Cadde"ye taşındılar. Belli bir büyüklüğe ve bilinirliliğe gelmişlerdi. Artık daha iyi, kendilerini geleceğe taşıyacak bir markaya ihtiyaçları vardı. Ortağı ile birlikte isim arayışını sürdürüyorlardı.
Bir gün ofisinin penceresinden dışarıya bakarken "9 rakamını" gördü. Tam bir "euraka" anıydı ve içinden aradıkları marka ismini buldukları geçiyordu. Bu nedenle hemen dönüp ortağına teklifini patlattı: "Bundan sonra kendimize Nine West" adını verelim.

GERÇEKTEN SIRA DIŞI BİR GİRİŞİMCİ
Türkiye'de de çok yakından bilinen Nine West markasının bulunuşunu ve kurucusunun ilginç öyküsünü daha önce duymamıştım. Çocukluktan başlayan ve "girişimci" ruhla desteklenmiş bir yaşam, sürekli yeni fikirlerle yoluna devam etmiş. Vince Camuto'nun hayatına şöyle bir bakınca, başarı
öyküsü kendini daha iyi gösteriyor:

- Bütün çocukluk ve gençlik yılları New York'ta geçti. Liseden sonra bir mağazada çalıştı ve kadınlara ayakkabı ile aksesuarlar sattı.
- Artık belli bir çevresi vardı. 20'li yaşlara geldiğinde kendi ayakkabılarını tasarlamaya başladı. Artık adından sektörde söz edilmeye başlanmıştı. Bu nedenle Miami merkezli National Store adlı şirketten teklif aldı. Ardından batan bir fabrikayı kurtarma başarısı geldi.
- Kariyerini etkileyen işlerden biri de New York'taki Bank of Sumitomo'dan aldığı, Brezilya'da ayakkabı tasarlama ve şirket markası ile satma teklifiydi.
- Ardından Jerome Fisher ile tanışması ve Nine West markasını yaratması geldi. Amaçları, "Kadınlara mükemmel tasarımı, ulaşılabilir fiyatlarla" sunmaktı. Kısa sürede tanınan marka haline geldiler ve hızla mağazalaştılar.

10 YIL SONUNDA YENİ BİR İŞ DAHA GELİYOR

Kuruluşun 10'uncu yılında ise kendilerini "yüksek gelir" sahibi müşterilere yönelik marka olarak "yeniden" konumlandırdılar. Bu büyüme döneminde sadece 1 yılda 125 mağaza açma başarısını gösterip, 1999 yılında piyasa değerinde 2 milyar doların üstünü yakaladılar. Aynı yıl da Jones Grubu'na satıp yeni iş için başka fırsatlara baktılar. Camuto'nun sonraki işi arkadaşı Alex Dillard ile ortaklık oldu. 2001'de yola çıktılar, 2002'de, 4 ayakkabı markasıyla, 5 milyon çift üretimini yakaladılar. 2005'te Jessica Simpons markasını aldılar. 2010'da ise 25 milyon çiftlik ayakkabı üretimini yakaladılar. Bununla da 2,5 milyar dolarlık bir ciroya ulaştılar. Şöyle geriye dönüp bakarsak... 1979-99 arasındaki 20 yılda 2 milyar dolarlık bir değer yaratmayı başardılar. 2001-2010 arasındaki ise 10 yılda şirketleri 2.5 milyar dolar ciroya ulaştı. Toplam 32 yıl için gerçekten göz kamaştırıcı bir başarı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz