Sağlıklı büyüme taraftarıyız

İlerleyen yıllarda Camper'in Türkiye'ye ilişkin daha büyük planları var.

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sağlıklı büyüme taraftarıyız
ULAŞ DİVARCI / Camper Türkiye Genel Müdürü
Camper dünyanın en büyük niş markalarından... Toplam 49 ülkede faaliyet gösteren markanın yıllık cirosu 700 milyon Euro, 2004 yılında Unitim Grubu ile Türkiye'ye giriş yapan Camper, 2009 yılında Unitim Grubu'ndan Türkiye'deki operasyonu satın alarak pazarda doğrudan yer alma kararı aldı. Markanın tekrar Türkiye'de yapılanmasına başından itibaren liderlik eden Camper Türkiye Genel Müdürü Ulaş Divarcı, bugün toplam 21 mağazaya sahip olduklarını belirtiyor. 90'dan fazla satış noktasında da ürünlerinin satıldığını anlatıyor. ”6 ilde varız, Yılda 150 bin çift ayakkabı getirip satıyoruz. 3 yıl içinde 9 mağazalık bir iş planımız var, Her yıl 3 mağaza açacağız. Bu oranla da yılda yüzde 15'lik büyüme kaydederek ilerleyeceğiz” diyor.

Türkiye'de son yıllarda perakendede faaliyet gösteren markalar hızlı bir büyüme yolculuğu yaparken Camper'in bu noktada daha yavaş ilerlemesinin nedenlerini Divarcı, şöyle açıklıyor: "Birincisi çok seçiciyiz, Olabileceğimiz yerleri seçmeye gayret ediyoruz, Daha seçkin projelerde olmaya çalışıyoruz, ikinci neden de finansal, Camper ucuz bir marka değil. Bu nedenle adım adım sağlıklı büyümek için çaba sarf ediyoruz. Sağlıklı büyüme taraftarıyız,” Ancak ilerleyen yıllarda Camper'in Türkiye'ye ilişkin daha büyük planları var. Türkiye'de milli gelirin artmasıyla birlikte şirket pazarda daha önemli büyümeler kaydetmeyi planlıyor. Artan gelirin ayakkabı tüketim oranları üzerinde de etkisi olduğuna dikkat çeken Divarcı, daha önce kişi başına ayakkabı tüketiminin yılda 2 çift olduğunu ancak bugün bu oranın 3'e çıktığını ifade ediyor."Avrupa'da bu oran 7, Amerika'da 12 çift, Bu durum da bizim gideceğimiz daha çok yol olduğunu gösteriyor” diyor.

OTEL İÇİN YER BAKIYOR
Camper, grup olarak sadece ayakkabıda değil aynı zamanda turizmde de faaliyet gösteriyor. Şirketin Barselona'da ve Berlin'de 2 tane tasarım oteli bulunuyor. Ancak turizmde büyük şehirlerde büyümek isteyen grup, önümüzdeki 5 yılda 5 büyük metropolde daha otel yatırımı yapmayı planlıyor, incelenen şehirler arasında New York, Paris, Londra ve Tokyo olduğuna değinen Divarcı, ”5 şehir arasında İstanbul'un da adı geçiyor. Şu anda yer bakıyoruz, 5 yılda bu yatırım gerçekleşecek” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz