GÜNDEM TAKİP EDİLMELİ
Son
dönemin en sıcak konularından biri sosyal medyada kriz yönetimi. Artık
markalar sosyal medyada kriz yönetmenin kritik öneminin farkında. Peki
bu alanda nasıl hareket etmek gerekiyor? Konunun en yetkin isimlerinden
Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz’la geçtiğimiz günlerde bir araya
geldiğimizde ben de bu
soruyu sordum. Alaz, madde madde yanıt verdi.
Alaz’a göre öncelikle şirketteki herkesin sosyal medya okur yazarı
olması şart. Yani çalışanlar kriz durumunda anlık olarak konuşulan
konuları ve gündemi takip edebilmeli.
İLİŞKİ GELİŞTİRİLMELİ
İkinci
nokta marka dostlarının sayısını yüksek tutmak. Tüm markaların sosyal
ortamda kendi dostlarını edinip ilişki geliştirmesi gerektiğini savunan
Alaz, “Sizi, herhangi bir durumda sosyal medyada savunabilecek en etkili
kişiler yine bu marka dostlarıdır. Markalar, proaktif olarak bu süreci
başlatmalı, marka dostlarını bulmalı, onları dinlemeli ve ilişkilerini
güçlendirmeli” diyor. Üçüncü maddede paydaşları tanımak yer alıyor. Yani
müşteriler dışında tedarikçiler, devlet, gazeteciler, yatırımcılar gibi
paydaşların olduğu unutulmamalı.
BİLGİ AKIŞI SAĞLANMALI
Dördüncü
olarak bol kayıtla bilgi akışı sağlamak önemli. “Kriz durumlarında bol
malzeme biriktirmelisiniz” diyen Alaz şöyle devam ediyor: “Örneğin, saha
ekipleri mutlaka bol fotoğraf çekmeli. Özellikle sosyal medya takip
konusunda, olumlu yorumları bulmak, işaretlemek ve bunların daha da
fazla kişiye ulaşmasını sağlamak da iş kalemlerinden birisi.”
DUYARLI OLMAK ZORUNLU
Gelelim
sonuncu maddeye... Sosyal medyada açıklama yapmak sonuncu ve belki de
en zorunlu madde. Krizlerin iyi yönetilirse bir fırsata dönüşebildiğinin
altını çizen Özgür Alaz, önemli bir uyarıda bulunuyor: “Unutmayın,
müşterilerinizin gözünde kriz dönemlerindeki tutumunuzla akıllarda
kalacaksınız. Diğer anlar unutulur, bu kriz anlarındaki tutumunuz
unutulmaz. Kusursuz olmak zorunda değiliz, taraf olmak zorunda değiliz
ama her zaman duyarlı olmalıyız.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?