Tesco’yu global yapan 10 kelime

Sir Leahy, geçtiğimiz günlerde deneyimlerini kitaplaştırdı ve “10 Kelimeyle Yöneticilik” adıyla yayınladı.

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tesco’yu global yapan 10 kelime
Biz adını pek duymamış olsak bile Sir Terry Leahy, Avrupa’da, özellikle de İngiltere’de önemli bir iş insanı olarak tanınır. Geçen yıla kadar ünlü İngiliz devi Tesco’nun CEO’luğunu yürütüyordu. Bu görevi tam 14 yıl başarıyla yaptı. Öyle başarılıydı ki görevden ayrılacağını açıkladığında Tesco hisseleri ciddi şekilde değer kaybetti. 14    yıllık görev süresince Tesco’yu İngiltere’nin en büyük süper market zinciri haline getirmekle kalmamış, aynı zamanda global bir şirkete dönüştürmeyi de başarmıştı. Sir Leahy, geçtiğimiz günlerde deneyimlerini kitaplaştırdı ve “10 Kelimeyle Yöneticilik” adıyla yayınladı. Bu 10 kelimeyi de iki önemli temele dayandırdığının altını çizdi:
- Muhteşem şirketlerin ve organizasyonların temelinde bu 10 madde yer alır.
- Gerçekten başarılı girişimciler ve liderlerde bulunur.
Sir Terry Leahy, bu 10 kelimeyi ve içeriklerini şöyle ortaya koyuyor: Sir Terry Leahy, CEO olarak görev yaptığı 14 yıl içinde Tesco’yu, İngiltere’deki en büyük süpermarket zinciri haline getirmiş ve onu global bir kuruma dönüştürmüştür.

1- GERÇEKÇİLİK
Organizasyonlar gerçeklerle yüzleşme konusunda berbattır. Bir türlü gerçeklerle yüzleşmek istemezler. Çünkü kendi gerçeklik sürümünüzü tanımlamak ve başarı ile başarısızlığı ona göre değerlendirmek çok daha kolaydır. Oysa benim deneyimlerim, gerek başarıya ulaşmada gerekse onun sürdürülmesinde gerçekçiliğin çok önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor.

2- SADAKAT
Aslında her organizasyonda sadakat duygusunun bulunması ve yaygın olması gerekiyor. Yaygın sadakat ve bunun kalıcı hale getirilmesi, şirketler için hedeflerin en iyisidir. Sadakat arayışının kalbinde bir asırlık şu fikir yatar: “Siz diğer insanlarda aradığınız davranış tarzlarını ödüllendirirsiniz.”

3- CESARET
İyi stratejilerin cesur ve cüretkar olması gerekir. İnsanlar, düşündüklerinden daha fazlasını yapabildiği zaman gergin olmak zorundadır. Hedefler heyecan yaratmalıdır ve belki bir parça da korku. Her şeyin ötesinde onların ilham vermesi ve organizasyona bir seçenek sunması şarttır: “Ya ihtiras dolu olun ya da olduğunuz gibi kalın.”

4- DEĞERLER

Başarılı şirketlerin tamamının çalışanları tarafından benimsenen güçlü değerleri vardır. Onlar, yöneticilerine kendi mevkilerine sahip çıkmalarını ve fırtınaya yakalandıklarında kayalar altında kalıp ezilmemelerini sağlayan temel kuralları sunar. Bir şirketin davranış tarzını, nelere değer verdiğini ve bir sorunla karşılaştığında ne yapacağını değerleri belirler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz