Tweet at, blog tut, yorum yap ve başarıyı yakala

Sosyal medyada hiç bir şekilde varlık gösteremiyorsanız, o zaman şirketinizin korkunç bir rekabet dezavantajı var demektir.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tweet at, blog tut, yorum yap ve başarıyı yakala
Sosyal medyada herhangi bir şekilde varlık gösteriyor musunuz? Faydaları saymakla bitmemesine rağmen geçenlerde IBM tarafından yapılan bir araştırmada, müşterilerle ilişki kurulmasında sosyal medyanın en az kullanılan yöntem olduğu ve çoğu CEO'nun işe nereden başlayacağını bilmediği ortaya çıkmış. ister sıfırdan bir şirket kuruyor olun, ister mevcut şirketinizi büyütüyor olun, eğer bir girişimciyseniz ve sosyal medyada hiç bir şekilde varlık gösteremiyorsanız, o zaman şirketinizin korkunç bir rekabet dezavantajı var demektir.

Son birkaç yıl içinde çevrimiçinde gayet güçlü bir şekilde sesimi duyuruyorum ve geldiğim noktayı daha da ileri götürebilmenin yeni yolları hakkında sürekli düşünüp duruyorum. Bunun nedenini, kısmen bu temel kavramlara zaten aşina olmama bağlıyorum. Sonuçta ilk başarılı şirketim medya alanındaydı. Ben 16 yaşımdayken okul arkadaşlarımla birlikte bir Öğrenci Dergisi çıkaran şirket kurmuştuk. Her ne kadar o zamanlar kendime yayıncı unvanını vermemiş olsam da şimdi geriye dönüp baktığımda benim yaptığım iş aslında yayıncılıktı.

Biz bu aylık yayınımızı, gençlere Vietnam Savaşı'nın haksızlığını protesto edebilmelerini sağlayacak bir platform olması ümidiyle çıkarmaya başlamıştık. Oysa bu dergi, çok kısa bir zaman içinde gelecek vadeden yeteneklerin kendi çalışmalarını vitrine çıkardıkları bir mecra haline gelivermişti ve biz Jean-Paul Sartre gibi ateşli düşünürlerin, James Baldwin gibi yaratıcı yazarların ve David Hockney gibi imgesel sanatçıların eserlerini de yayınlamıştık. Bu dergi aslında insanların kendi fikirlerini yaratıcı bir şekilde ifade edebildikleri ve değişimi tetiklemeye çalışan heyecanlı bir forum gibiydi. Şimdi geriye dönüp baktığımızda, onun gerçekte bugün Virgin Group'un üzerinde yükseldiği temel olacağının farkında bile değildik.

Aradan birkaç on yıl geçtikten sonra her ne kadar internet günlüğüm ve diğer sosyal medya kanallarım aracılığıyla da olsa yine yayıncılık işine geri dönmüş durumdayım. Kendilerine avantaj yaratmanın peşinde koşan şirketlerin, halen hikayelerini yerel gazetelerin baş sayfalarına çıkarmaya odaklanmaları gerekir. Basının şirketinizde yaşanan parlak girişimlerle ilgilenmesini sağlayarak çok şey kazanabilirsiniz. Ancak yıllar içinde öğrendiğim tek bir şey varsa o da şirketlerimizden hiçbirini sürekli olarak medyanın odağına oturtmaya çalışmamamız gerektiğiydi.

Bu yüzden vermek istediğim mesajları iletmenin ve müşterilerle ilişki kurmanın başka yollarını bulmam gerekmişti. Günümüzde girişimcilerin kendi şirketlerini sosyal sohbetlerin yapıldığı her yere yani cep telefonlarına, tablet bilgisayarlara ve dizüstü bilgisayarlara kadar taşımaları şarttır. Benim tahminime göre şirketlerin çoğundaki kayıtsızlık tepkisinin temel nedenlerinden biri de onların bu kanallardan nasıl uygun bir şekilde faydalanacaklarını henüz kavramamış olmalarında yatmaktadır. Aşağıda size kendi haberlerinizi ve şirketinizi ayrıştırıp ön plana çıkaracak tavsiye niteliğinde birkaç prensip:~
1- KALİTELİ İÇERİK SUNUN
Her ne kadar arkadaşlarımla birlikte Öğrenci Dergisi'ni çıkarırken muazzam eğleniyorsak da aynı zamanda anlamlı bir mesaj da veriyorduk. Bu günlerde ise sosyal medyadan, hayatımda neler olup bittiğini paylaşmanın ve her türlü enteresan insanla mesaj alışverişi yapmanın yanı sıra hepimizi etkileyen meselelerin altını çizmekte de faydalanıyorum. Çevrimiçindeki bir günlüğe yapılan tek bir yorum bile anında önemli bir tartışmayı başlatabilir ve gerçek dünya üzerinde izler bırakabilir.

2- TEK YÖNLÜ BİR SOKAK DEĞİL
Daima insanlara cevap yazmaya zaman yaratmaya çalışırım. Eğer insanların sizin ve şirketinizin söyledikleriyle ilgilenmelerini istiyorsanız, o zaman sizin de samimi bir şekilde onların gönderdiği geri beslemelerle ilgilenmeniz gerekir.

3- ESPRİLİ OLUN
Her zaman yapmanız gerektiği gibi sakın burada da kendinizi fazla kasmayın. Sosyal medya aracılığıyla insanları güldürmek için elinize sayısız fırsat geçer. Çevrimiçinde yayınladığım yazılarım ve attığım Tweet'ler içinde çok sayıda komik fıkralara, muzır sorulara ve kendimi aptal durumuna düşürdüğüm eski fotoğraflarıma rastlayabilirsiniz.

4- ONLARA ORİJİNAL BİR MAKALE VERİN
Yayınladığınız yazıların ve attığınız Tweet'lerin sadece profesyonel kişiliğinizi değil ama aynı zamanda gerçek sizi de yansıtmasını sağlamaya çalışın. insanların içinde gerçek kişiliğinizle parlarsanız o zaman üzerlerinde olağanüstü bir etki bırakma şansınız da çok artar. Bir kez işe koyulduğunuzda, anında sosyal medyayla kucaklaşmakla müşterilerinizle daha önce hiç olmadığı kadar yakınlaştığınızı, onları bilgilendirdiğinizi görecek ve karşılıklı bu alışverişle kendi şirketinizin ufuklarını genişleteceksiniz. Bu yüzden şimdi hemen bir Merhaba Tweet'i atarak işe başlayın ve ardından kendinizi ve şirketinizi tanıtan bir yazı yayınlayın.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz