Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik

Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik


Capital: Avrupa'daki krize rağmen Carrefour'un Türkiye'deki yatırımları devam edecek mi?
- Avrupa'daki tüketimin gerilemesinin yeni yatırımlar konusunda etkisi olabilir, ancak biz Türkiye'deki pazarın gelişiminden, tüketim harcamalarından son derece memnunuz. Kriz daha derinleşirse, bunun yatırımları ne şekilde etkileyeceğiyle ilgili bugünden yorum yapmak çok doğru değil. Türkiye, birçok Avrupa ülkesine göre önceki yıllarda da küresel ekonomik krizi iyi yönetti. Biz de Türkiye'de yeni yatırım yapmaya devam edeceğiz. Geçen yıl Türkiye'de yeni mağazalar açmaya devam ettik.

Capital: Türkiye'nin Carrefour'un global operasyonunu içindeki payı nedir?
- Carrefour'un gelecek planları içinde Türkiye'nin çok önemli bir yeri var. Grup olarak Türkiye'ye çok büyük önem veriyoruz. Grup olarak baktığınızda ise Türkiye, faaliyet gösterdiğimiz ülkeler içinde 10'uncu sırada. Burada en önemli nokta, güçlü ekonomik performansıyla Türkiye'nin bizim için daha ilginç bir pazar haline gelmeye başlaması. Türkiye, hem genç nüfusu hem de hızla artan tüketim harcamalarıyla grup olarak büyüme fırsatı gördüğümüz en önemli ülkelerden biri. Performansı çok yüksek... Türkiye ekonomisi büyüyor ve Carrefour Türkiye'de büyümeye devam edecek.

Capital: Türkiye'de organize perakende sektöründe büyük satın almalar oldu. Uzun bir aradan sonra lider değişti. Sektörü ve pazardaki rekabeti nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Türkiye'de perakende pazarının büyüklüğü yaklaşık 170 milyar TL civarında. Türkiye'nin en büyük 4'üncü sektörü ... Kıyasıya bir rekabet yaşanıyor ve hala pazarın yüzde 40'ının organize olmuş olması sektörün her açıdan büyümeye devam edeceğini gösteriyor. Biz de CarrefourSA olarak bu sektörün en önemli oyuncularından biriyiz. Pazarda 3'üncü sıradayız.

Capital: Peki CarrefourSA'nın cirosu, pazar payı nedir?
- Halka açık bir şirket olduğumuz için ciro bilgimizi veremiyoruz, ancak pozitif büyümemizi sürdürüyoruz ve her geçen gün pazar payımızı artırıyoruz. Bugün itibarıyla perakende pazarının genelinde yüzde 6'lık pazar payına sahibiz. Yılda, 90 milyon kişi kasalarımızdan geçiyor.

Capital: Uzun yıllar pazarda 2'nci sıradaydınız şimdi ise 3'üncü sıraya gerilediniz. Bu durum neden kaynaklandı? Neden pazarda bir basamak geriye gittiniz?
- 2'ncilikten 3'üncülüğe gerilememiz 2 yıl önce gerçekleşmedi. Sektörde uzun zamandır 3'üncü sıradayız. Migros, Tansaş'ı satın almadan hemen önce CarrefourSA'yla aynı büyüklükteydi. Ancak, Tansaş'ı satın aldıktan sonra, pazarda çok daha büyük bir hale geldi. Daha sonra BİM, indirimli ürün stratejisiyle her yıl çok iyi bir büyüme kaydetti. Son 10 yılın en iyi modelini oluşturdu. Bu yıl da pazar payları çok hızlı büyüdü. Ancak, gelecek yıllar indirim marketleri için çok daha zor geçecek. Bu marketler şimdiye kadar çok fazla indirim yaptı. Önümüzdeki dönemde Türk halkının tüketici tercihlerine indirim marketlerinin sunamadığı ürün ve hizmetler damgasını vuracak. Bu açıdan baktığınızda ürünlerin tazeliği, çeşitliliği ve kalitesinde indirim marketlerinin şansı yok. Müşterilerin yeni tüketim tercihlerinde CarrefourSA, önümüzdeki dönemde çok daha şanslı olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz