Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik

Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik


Capital: Hedeflerinizi gerçekleştiremezseniz B planınız var mı? İşler kötü giderse Carrefour Türkiye'deki yatırımını satıp pazardan çıkar mı?
- Hayır, kesinlikle Türkiye'deki yatırımlarımızı satıp çıkmayı düşünmüyoruz. Her şey tabii ki mükemmel değil. Ancak, Türkiye'de çok iyi olan birçok gelişme de var. En önemlisi müşterilerimiz bizi takdir ediyor. Her zaman Türkiye'yle ilgili pozitif ve iyi düşünüyoruz. Türkiye'de zor bir durum yaşayacağımızı hiç düşünmüyoruz.

Capital: Size göre Türk tüketicisinin alışveriş alışkanlıkları diğer ülkelere göre nasıl?
- Türk tüketicisi ürünlerin tazeliğine büyük önem veriyor. Dondurulmuş gıda tüketimi diğer ülkelere göre çok daha az. Türkiye'de insanlar yemek yemeyi, yapmayı, mutfakta zaman geçirmeyi seviyor. Batı Avrupa ülkeleriyle karşılaştırdığınızda bu durum tam tersi... Avrupalılar masada size göre çok daha az zaman geçiriyor. Yemek yapmayı Türklere göre daha az seviyorlar. Daha pratik ve daha kolay hazırlanan hazır yemekleri tercih ediyorlar. Dolayısıyla, Türkiye'de taze ürün konsepti çok önemli. Bunun dışında Türkler elektronik ürünlerde çok yenilikçi. Yeni ürünleri denemeyi, kullanmayı seviyorlar. Bu da Türkiye pazarında başarılı olmak için kritik nokta.

Capital: Sizi Türkiye pazarında zorlayan en önemli konular neler?
- Bugün, Türkiye'de perakende pazarında zorluklar bitmiş değil. Pazar hala organize olmaya çalışıyor. Daha yapılması ve gelişmesi gereken birçok konu var. En önemlisi ise kayıt dışılık ve haksız rekabet. Ayrıca, Türkiye çok büyük bir ülke... Kuzeyden güneye batıdan doğuya kadar tüketim alışkanları bölgelere göre çok farklı. Bütün bu farklı bölgelerin tüketim alışkanlıklarını iyi anlayıp iyi uyum sağlamak gerekiyor. Bu da bizim için ekstra maliyet gerektiriyor. Örneğin Karadeniz'de uyguladığınız bir strateji Akdeniz'de işe yaramıyor. Her bölge için farklı broşür bastırıp, farklı mağaza konseptleri uyguluyoruz.

Capital: CarrefourSA'nın en güçlü olduğu bölgeler hangileri?
- Mağazaların bulunduğu lokasyon kadar bölgedeki perakende zincirlerinin de geçmişi bu konuda çok önemli bir etken. CarrefourSA olarak İstanbul, Karadeniz ve Akdeniz'de çok güçlüyüz, ancak İzmir'de bunun tam tersi bir durum söz konusu. İzmir'de Kipa'nın etkisi hala hissediliyor. Ankara'da da İstanbul'a göre gücümüz daha az. Bu da Ankara'da yerel zincirlerin çok daha güçlü olmasından kaynaklanıyor.

Capital: Geçtiğimiz yıl en hızlı büyümeyi yerel zincirler sağladı. Siz yerel zincirleri nasıl buluyorsunuz? Gelecekte pazarda büyük oyuncuların yerini alabilirler mi?
- Bazı şehirlerde yerel zincirler çok iyi bir gelişim gösteriyor. Ancak, pazarda ulusal oyuncu olmak yerel oyuncu olmaktan çok daha zor... Çünkü, Türkiye çok büyük bir ülke. Bu da perakendeciler için güçlü bir lojistik altyapısını gerektiriyor. Sonuçta benim hedefim müşterilerimi en iyi şekilde memnun etmek. Yerel zincirlere karşı savaşmak değil. Zaten sektördeki bütün oyuncuların amacı da öncelikle müşteriyi memnun etmek olmalı. Daha sonra zaten müşteriler en iyi hizmet veren perakendeciyi kendileri seçeceklerdir. 4 Üreticiler organize perakende sektöründe giriş ücretlerinden şikayetçi? Siz bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz? Dünyanın her yerinde raf ücreti alınıyor. Bütün markalar mağazanın içinde en iyi yerde ürünlerini sergilemek ister. Biz nasıl mağazaları açarak bir yatırım yapıyorsak markaların da mağazaların içinde yer almak için yatırım yapmaları gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz