Çalışanlar öncelikle “adalet” istiyorlar. Sanıldığı gibi “yüksek” değil, “adil” bir ücret talep beklentileri var.
Sirota, çalışanlarının hemen hepsinin işe ilk başladığında çok çalışmak için hevesli olduğunu, umut taşıdığını ve katkıda bulunmak istediğini belirtiyor. Ancak yöneticiler kısa zaman sonra, hatalı tavır ve tutumlarıyla çalışanların bu hevesini kırıyor ve ortayamutsuz çalışanlar çıkıyor. Bunu önlemek ise son derece basit bir kuralı uygulamak gerekiyor: “Çalışanlara ne istiyorlarsa vermek”.
Çalışanlar ne istiyor?
Bu kuralı uygulayabilmek için ise öncelikle çalışanların ne istediklerini iyi anlamak gerekiyor. Sirota’ya göre çalışanların isteklerini “adalet”, “takdir edilmek” ve “iyi bir ortam ve takım arkadaşlığı” olarak üç ana başlık altında toplamak mümkün.
Çalışanlar öncelikle “adalet” istiyorlar. Sanıldığı gibi “yüksek” değil, “adil” bir ücret talep beklentileri var. İş güvenliği ve sağlık sigortası gibi sosyal adaleti sağlayacak ek faydalar onların motivasyonunu artırıyor. Kendilerine “çocuk” veya “suçlu” gibi değil, “saygın bir insan” gibi davranılmasını talep ediyorlar. Ciddi bir “kariyer yönetimi” sistemi de adil yönetimin ayrılmaz bir parçası.