Başarılı olmak için atlet gibi çalışmalı

Groppel ile günümüz liderliğinin önündeki sorunları ve bunu aşabilmenin yollarını konuştuk...

28.07.2016 13:48:240
Paylaş Tweet Paylaş
Başarılı olmak için atlet gibi çalışmalı
YÜKSEK PERFORMANS İÇİN ATLETLERİ ÖRNEK ALIN
ANTRENMAN ŞART

Kariyerinizde yüksek performans gösterebilmek için altın madalya kazanmış kişilerden çok şey öğrenebilirsiniz. Bu noktada büyük sporculara bakmalısınız. İş dünyasının atletleriyle sporcu atletleri karşılaştırmamız gerek. Sporcular, sürekli ve çok antrenman yapar. Antrenman yaptıkları zamana oranla yarıştıkları zaman çok azdır.
KUTSAL ZAMAN
İş dünyasındakiler ise yarışır, yarışır, yarışır ve çok az antrenman yapar. Anlamamız gereken şey şu, antrenman yapmaya pek zamanımız olmayabilir ama gene de istirahat etmek ve kendimizi toparlamak için gereken o kutsal zamanı ayırmalıyız. Kapasitemizi artırabilmemiz için bu çok önemli.
UZUN SOLUKLU OL
İş dünyası spor dünyasının 50 yıl önce olduğu yerde. Buradaki hikâye şu; 50 yıl önce spora kendinizi toparlamak için ara verdiğinizde size zayıf derlerdi. Bu nedenle de sporcular çok sakatlanırdı ve kariyerleri kısa sürerdi. Bugün ise aynı durum iş dünyasında var; işe mola vermek bir zayıflık olarak algılanıyor.
BİR MOLA VER
ABD’deki veriler, bize yöneticilerin artık hiç tatil yapmadığını gösteriyor. Aynaya bakmalı ve kendimize “Bir mola vermemin bana zararı olur mu?” diye sormalıyız. Ara verdiğimizde vücudumuz zihnen, duygusal olarak ve bedenen kendini toparlar. Sporda bugün istirahat ve kendini toparlama bir sporcunun hayatının çok önemli bir bölümü.

YÜKSEK PERFORMANS İÇİN “KURUMSAL ATLETLİK” DERSLERİ
SPOR VE BESLENME

Gün içinde masanızda bir saatten fazla oturmamak ya da toplantı sırasında ayakta durmak gibi hareketlerle başlamalısınız. Hafta boyunca birkaç kez aerobik, kardiyo ve direnç antrenmanları gibi egzersizler yapmak şart. Aşırı yemekten kaçınmalı ama hiçbir zaman da kendinizi açlığa mahkûm etmemelisiniz. Gün boyunca kan şekerinizi kendinizi rahat hissettiğiniz düzeyde tutmayı sağlayın. Örneğin, yüzde 20 protein, yüzde 40 karbonhidrat ve yüzde 40 çeşitli meyve ve sebze tüketimi sizi bu hedefe ulaştıracaktır.
UYKUYA DİKKAT
Üç ana öğünün her birinde miktar, beş “avuç içi” ölçüsü kadar olmalı. Günlük rutininize bağlı olarak, vücudunuzu gün içinde dengeli ana öğünlerinizin yanı sıra, sadece bir avuç içlik porsiyon kadar iki veya üç kez ara öğünle beslemelisiniz. Örneğin, ara öğün olarak kuruyemiş tüketebilirsiniz. Bir başka önemli etken, uyku. Her kişiye göre farklılık göstermekle beraber, uykuyu yeterince ve kaliteli bir şekilde almış olmalısınız.
KENDİNİ TANI
Gelişebilmek için eleştiriye ve değişime açık olmalısınız. Başkalarının sizi nasıl gördüğünü öğrenmek için 360 derece değerlendirme yöntemi çok faydalı bir araç. Gerçek olan algıdır. Kendinizi nasıl algıladığınız ile başkalarının sizi nasıl algıladığı arasındaki farkı belirleyerek bu makası kapatmak için bilinçli bir çaba göstermelisiniz. Önce kendi hikâyenizi yazmayı unutmayın. HEDEFİNİ BELİRLE
Farkındalığınızı ve adanmışlığınızı artırdığınızda, motivasyonunuzun olumlu yönde nasıl değiştiğini göreceksiniz. Bahaneler üretmek için kendi iç sesinize kulak vermeyin. İç sesiniz sizi olumlu yönde teşvik etsin. Son olarak, sizi değişim ve gelişime teşvik etmesi için hikâyenizi tekrar tekrar yazın. Buradaki amaç, nihai hedefinizi belirleyerek odaklanmak ve hayatınızın geri kalanını bu hedefe ulaşma çabasıyla geçirmek.
MEDİTASYON YA DA DUA
Bu boyut daha kişiseldir. Ancak, neye inanıyor olursak olalım, bu inanç varlığımızın temel ihtiyacıdır. O yüzden pozitif olun! Sahip olduklarınız için şükredin. Gün içinde birkaç kez meditasyon yapın veya dua edin. Bu size iyi gelecek. Benim hayattaki amacım basit: Mutlu et, mutlu ol. Karşılık beklemeden tanımadığınız birinin adına ihtiyaçlarımızdan fedakârlık yapmaya inananlardanım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz