Etkin büyüme formülleri

Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Etkin büyüme formülleri


Capital: Pazar payı kazanmak da bugün giderek zorlaşıyor. Pazar payı elde etmek için mücadele veren şirketlere tavsiyeniz nedir?
- M.K.: Pazar payıyla büyümek ancak rekabet avantajına sahip olmakla mümkün olur. Bunun için gerekenler de ihtiyaç duyulan inovasyonu gerçekleştirmek, gereken ürün kalitesine sahip olmak ve tanıtım konusunda atakta olmaktır. Güçlü dağıtım ve akıllı maliyet düşürme yöntemleri de pazar payı kazanarak büyümede çok önemli avantajlar sağlar.

Capital: Her tür şirket inovasyonla büyüyebilir mi? Ya da sizin özellikle yeni ürün, hizmet ya da deneyimle büyümesi gerekir dediğiniz sektörler var mı?
- M.K: İnovasyon her sektörde yapılabilir. İş modelinde, ürün geliştirmede, pazarlamada, finansta ve insan kaynaklarında... Bu nedenle inovasyon kesinlikle her tür sektörden her tür şirketin büyürken mutlaka yararlanabileceği bir yol. Gelecekte rekabet ortamında var olmak isteyen tüm şirketler, bu yöntemden faydalanmak zorunda.

Capital: Bugünün iş dünyasında hükümetlerle iş yapmak kârlı büyüme açısından iyi bir yol mu?
- P.K.: Dünya genelinde altyapı sektörüne yönelik büyük bir yatırım dalgası var. Türkiye inşaat sektöründe güçlü bir pozisyona sahip. Dolayısıyla kamu projelerinde rekabet etmek için kendine daha iyi bir yol bulmalı. Mesela bu alanda faaliyet gösteren şirketler, taahhüt sektöründe en güçlü oldukları niş alanları saptamakla işe başlayabilir. Bu alanda sahip oldukları avantajları daha da ön plana çıkararak global çapta itibar sahibi olabilirler.

Capital: Uluslararası genişlemeye gitmek isteyen şirketler nasıl hareket etmeli?
- P.K.: Her büyük ve orta ölçekli şirket uluslararası genişlemeye gidebilir. Burada nasıl hareket edileceğini yine şirketin güçlü olduğu alanları net bir şekilde ortaya koyması belirler. Yani önce şirketin güçlü yanlarının ne olduğuna emin olmalılar. Ardından bu güçlü yanlarıyla rekabetçi olabilecekleri yeni uluslararası pazarları belirleyip giriş yapmalılar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz