Anlama yarışı

Şirketler müşteriye temas için milyonlarca dolar harcıyor

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Anlama yarışı

ÇİFT HANELİ BÜYÜYECEK
50 MİLYAR DOLAR

Pazar araştırmalarına yönelik dünya çapında en büyük organizasyon olan Esomar’ın geçen yıl açıklanan raporuna göre 2011 yılında dünya genelinde şirketler müşteri ve pazar araştırmalarına 33,5 milyar dolar harcadı. Bu rakamın, geçtiğimiz yıl 50 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor.
TÜRKİYE’NİN YERİ
Türkiye ise dünyada araştırma harcamalarında 27’nci sırada yer alıyor. Kişi başına yılda araştırmaya 1,74 dolar harcanıyor. 100 civarında araştırma şirketinin faaliyet gösterdiği sektörün büyüklüğünün ise 260 milyon TL seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Sektör, her yıl yüzde 15’in üzerinde büyüyor. Önümüzdeki günlerde de pazarın çift haneli büyümesini sürdürmesi bekleniyor.
BÜYÜK ŞİRKETLER
GfK Türkiye Pazarlama ve İletişim Yöneticisi Hande Akdağ, Türkiye’de daha çok büyük şirketlerin pazara yeni çıkaracakları ürünlerle ilgili araştırma yaptırdığını belirtiyor. Akdağ, “Büyük firmalar yatırımlarının boşa gitme riskine katlanmak istemedikleri için yeni ürün araştırmalarına başvuruyor” diye konuşuyor.
POTANSİYELİ YÜKSEK
Akdağ, Türkiye’de sektörde araştırmaların büyük çoğunluğunun halihazırda pazarda olan ürün ve markalar için yapıldığını söylüyor. Bu durumun sektörün potansiyelini artırdığını söyleyen Akdağ, “Yatırım öncesi araştırma yaptırma konusunda daha gidilecek çok yol var” diyor.

AHMET ÖZOKUR
YILDIZ HOLDİNG ÇİKOLATA GRUBU BSK.YRD
"85 BİN TÜKETİCİMİZİ DİNLİYORUZ"
“KARARLARIMIZIN MERKEZİNDE”

Yıldız Holding olarak tüketiciyi kararlarımızın merkezine koyuyoruz. Onları anlamak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek için bünyemizde yer alan pazar araştırmaları bölümümüz aracılığıyla yılda yaklaşık 85 bin hedef tüketiciyle çeşitli bilimsel araştırma yöntemleri ile temas edip kararlarımızı, onlardan edindiğimiz bilgilere göre şekillendiriyoruz.
“YAKIN TEMASTAYIZ"
Sadece çikolata kategorisi için geçen yıl, 20 bine yakın tüketici teması yaptık. Onların ihtiyaçlarını, beklentilerini dinledik. Bu araştırmalarımız için yılda yaklaşık 5 bin tüketicimizle de birebir karşı karşıya geliyoruz. Evlerini ziyaret ediyoruz, yaşantılarını, alışkanlıklarını izliyor, hissediyor ve derin bir iç görü ediniyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz