Borusan
Holding, 3 yıl önce inovasyon yolculuğuna başladı. Odağına yeni ürün ve
hizmet geliştirmeyi aldı. Grup içinde organizasyonlar oluşturuldu,
proje fikirleri üretildi. Holdingin strateji, iş geliştirme ve inovasyon
genel müdür yardımcısı Lale Ergin Arat, sadece inovasyon konseptini
yaygınlaştırmak ve bunu kültürün bir parçası haline getirebilmek için
yılda 10 milyon dolara yakın bir bütçe ayırdıklarını söylüyor. Yönetici,
bundan sonraki hedeflerini ise "Ticari olarak anlamlı projelerin test
edilip hayata geçirilmesi ve önümüzdeki yıl en az birkaç fikrin ticari
lansmanının yapılması" şeklinde açıklıyor. Önümüzdeki yıl 70’inci yaşını
kutlayacak olan Borusan Holding, inovasyon konusundaki çalışmalarına 3
yıl önce hız verdi. 2010 sonunda 2011-2015 Stratejik Planı hazırlanırken
‘yeni ürün ve hizmet’ geliştirme konusu, Borusan Holding’in iş
mükemmeliyeti, stratejik pazar pozisyonlaması ve kâr büyümesi olarak
belirlenen üç öncelikli stratejik temasına ilave edildi. Ardından
rekabetten kaynaklanabilecek olumsuzlukları kalıcı olarak yenmek için
holdingde yeni ürün geliştirme konusunda gerekli organizasyonel yapı ve
sistem kuruldu. 2012 itibariyle holding bünyesindeki her şirkette,
mevcut organizasyonlara ek olarak yeni ürün geliştirme ve inovasyon
birimleri sistematik olarak çalışmaya başladı. Bugün bu birimler,
inovasyon fikirleri geliştirme, fırsatları ve trendleri takip ederek
yeni ürün fikirleri bulma, bu fikirleri projelendirme ve sonrasında test
edip ölçeklendirerek ticarileştirme alanlarında çalışmalarını
sürdürüyor.
inovasyon sürecinin her aşamasını sistematik bir biçimde yürüttüklerini
söyleyen Borusan Holding Strateji, iş Geliştirme ve inovasyon Genel
Müdür Yardımcısı Lale Ergin Arat, bu yolculukta öğrendikleri en önemli
şeyin, yeni ürün ve hizmet geliştirmenin, aynı satış ya da satın alma
gibi bir üretim hattı mantığıyla yönetilmesi gerektiği olduğunun altını
çiziyor. inovasyonun en temel öğretilerinden birinin olabildiğince çok
fikri inceleyip
sonrasında bunlardan şirketin ticari kriterlerine uygun olanlarını
hayata geçirmek olduğunu hatırlatan Arat, “Bu doğrultuda grup
şirketlerde bu yıl toplamda 100’ün üzerinde iş fikrini incelemeyi;
sonrasında ise bu projelerden müşteri beklentilerine ve inceleme
kriterlerimize en uygun olanlarını seçerek 40’ın üzerinde iş planı
yapmayı ve yıl sonuna kadar her şirketimizde en az 1 projeyi ticari
olarak pazara sunmayı hedefliyoruz.