Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Hasan Alemdar, sürdürülebilirlik uygulamaları ve bunların şirkete sağladığı değerlerle ilgili Green Business’ın sorularını yanıtladı.

1 HAZİRAN, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Sağlık ve güvenlikle ilgili uzun vadeli iş güvenliği hedefimiz sıfır iş kazası. 2015’e kadar dünya genelinde kaza sayısını yüzde 20 azaltmak hedefindeyiz. Enerji ve iklim de 2015 hedefimiz, üretim birimi başına enerji tüketimini ve ona bağlı karbon emisyonunu yüzde 15 azaltmak. Suda önümüzdeki 2 yıl içinde tüketimimizi yüzde 15 düşürmek istiyoruz. Hammadde ve atıklarda ise üretim birimi başına atık ayak izini yüzde 15 azaltmayı planlıyoruz. Ayrıca bu sürece şirket çalışanlarımızı da katmak amacıyla şirket içinde de iç iletişim çalışmaları ile workshop’lar düzenledik. Bu workshop’lar sonucunda 24 aksiyon alınması onaylandı. Bu aksiyonlar su, elektrik otomasyonları, nakliyede verimliliğin artırılması, tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik kampanyalar, üretim alanlarında yapılan geliştirmeler gibi çok geniş konuları kapsıyor. Bu projelerin büyük bir kısmını hayata geçirmiş olmakla birlikte, bu yılın sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz.

Sürdürülebilirlik kapsamında bugüne kadar yaptığınız projelerin geri dönüşü nasıl oldu?
Henkel’in 2012 yılındaki sürdürülebilirlik performansı, şirketin verimliliğini ve emniyeti sürekli olarak iyileştirmek üzere nasıl çalıştığını gösterdi. Son 11 yıl içinde şirket, su tüketimini yüzde 44, enerji tüketimini yüzde 43 ve atık ayak izini ise metrik tonunu çıktı başına yüzde 53 azalttı. Aynı dönem içinde işle ilişkili kazaların sayısını yüzde 86 düşürdü. Bu başarılar, Henkel için 2015 yılına yönelik orta vadeli hedefleri açısından ve 2030 yılı itibarıyla kaynak verimliliğini üç kat artırma yolunda ilerleme sağladı. Ayrıca sürdürülebilir üretim kadar sürdürülebilir tüketim de önemli. Bu konuda tüketicilerimizi bilinçlendiren projelerimiz var. Örneğin, güzellik ve bakım konusunda tüketicilerimizi dünya kaynaklarını bilinçli kullanmaya yöneltmek üzere Diadermine, Syoss ve Theramed markalarımızla bir çalışma gerçekleştirdik. Diadermine Express 3’ü 1 arada temizleme suyu ve sütü ile tüketicilerimize ürün ambalajlarına yazdığımız mesajlar ve mağaza içi aktivitelerle su kullanmadan da cilt bakımı yapabileceklerini, bu şekilde doğanın bize verdiklerini korumak için hayatımızda çok küçük değişiklikler yapmamızın yeterli olduğu mesajını verdik. Syoss saç bakım ürünleriyle saçlarını yıkarken kullandıkları suyun sıcaklığını düşürerek, enerjiden tasarruf edebileceklerini ve aynı zamanda saçlarına da bekledikleri özeni gösterebilecekleri mesajını ilettik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.