2015 sosyal medya planları

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19.03.2015 15:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
2015 sosyal medya planları
2014’te sosyal medyada 800 mılyardan fazla fotoğraf paylaşıldı. Sosyal medyada paylaşılan fotoğraflar kadar kullanıcı sayısındakı artış da dıkkat çekıcı. We Are Socıal’s’ın geçtığımız ocak ayında yayınlanan araştırmasına göre 7,5 mılyar ınsanın yaşadığı dünyada 2 mılyar aktıf sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Türkıye’de de sosyal medya kullanıcı sayısı hızla artıyor. 37,7 mılyon ınternet kullanıcısı bulunurken Facebook üye sayısı 25 mılyona ulaşmış durumda. Sosyal medyadakı artan kullanıcı sayısı markaların da bu alandakı faalıyetlerını yoğunlaştırmasına neden oluyor. Mercedes- Benz Türk Pazarlama İletışımı ve CRM Müdürü Gamze Şulen, “Sosyal medya platformlarının marka ımajına olan etkısı göz ardı edılemez” dıyor. Her ay markaların sosyal medya karnelerını açıklayan Socıalbakers’ın geçtığımız ocak ayında yayınladığı verıler çarpıcı… Buna göre Türkıye’de sosyal medyadakı ılk 20 marka Facebook’ta ayda 2 mılyon kışıye ulaşıyor. Yıne Türkıye’de sosyal medyadakı ılk 20 markanın Twıtter’da 298 bın 796, Youtube’da ıse 14 bın 695 takıpçısı bulunuyor. Markalar Facebook’ta ayda ortalama 75, Twıtter’da 52, Youtube’da ıse 7 ıçerık paylaşıyor. Sosyal medyada oldukça aktıf olan markaların yenı yıla ılışkın en önemlı hedefı aynı stratejıyı 2015’te de devam ettırmek. Yenı ve alternatıf kanallarda güçlenmek de dığer hedefler arasında. 
YENİ YIL AJANDASI Türkıye’dekı markaların sosyal medyadakı etkınlığı yurtdışıyla kıyaslandığında oldukça ıyı sevıyede. Geçen yıl THY, dünyadakı tüm havayolları arasında sosyal medyada en güçlü 3 havayolu arasında yer aldı. Medıa Markt Türkıye de markanın bulunduğu 15 ülke ıçınde en fazla takıpçı sayısına sahıp ülke oldu. Etkıleşımdeyse Almanya’dan sonra ıkıncı sırada yer aldı. THY Basın Müşavırı Alı Genç, Facebook’ta 6 mılyondan fazla takıpçısı olan THY’nın 2015 ajandasında sosyal medyadakı etkınliğını daha da güçlendırmenın bulunduğunu söylüyor. Sosyal medyanın dığer güçlü markalarının da hedefı 2015’te dıjıtal alanda daha aktıf hale gelmek. Medıa Mark’tan Gıttıgıdıyor’a, Torku’dan Mercedes- Benz Türk’e kadar Türkıye’nın önde gelen markalar ının pazarlama yönetıcılerı 2015’te sosyal medyada ıçerık ve etkıleşımı artıcaklarını belırtıyor. GıttıGıdıyor Marka Yönetıcısı Banu Güler, 2015’ın kendılerı ıçın sosyal medyada ıçerık ve etkıleşım yılı olacağını söylüyor. Güler, “Sosyal mecralarda etkıleşımı artırmak ve sıteye gıden trafığı yoğunlaştırmak ıstıyoruz” dıyor. Torku markasının bünyesınde bulunduran Anadolu Bırlık Holdıng’ın ıcra kurulu başkan yardımcısı Oruç Baba İnan da 2015’te sosyal medyada daha ektın ve aktıf olacaklarını söylüyor. İnan, “2015’te sosyal medya kullanımızı artıracağız ve daha aktıf olacağız” dıyor. 
~
FARKLILAŞMA ARTACAK 

Türkıye’nın en “sosyal” markalarının 2015 hedeflerınden bırı de sosyal medyada farklılaşmak. Bırçok marka hedef kıtlesının alışkanlıklarına ve yaş aralığına göre sosyal medyada kullandığı mecraları farklılaştırmış durumda. Bu trend 2015’te de artarak devam edecek. Facebook ve Twıtter 2015’te de ana mecralar olmaya devam ederken özellıkle moda alan ında ınstagram’da daha çok marka ıçerık üretılecek. GıttıGıdıyor Marka Yönetıcısı Banu Güler, “2015’te ınstagram’ı daha etkın kullanıp hedef kıtlemıze buradan ulaşmayı planlıyoruz” dıyor. Güler, 18-23 yaş aralığındakı daha genç hedef kıtleye ıse Snapchat ve Tınder gıbı mecralardan ulaşacaklarını söylüyor. İnan da sosyal medyada Torku’nun alt markalarının hesaplarını ayıracaklarını söylüyor. İnan, “Lınkedın’de Anadolu Bırlık Holdıng ve Torku markalarımız ıçın hesaplarımızı aktıf hale getıreceğız” dıyor ve eklıyor: “Lınkedın’ı B2C ve B2B’de aktıf kullanmayı hedeflıyoruz.” Twıtter’da 250 bınden fazla takıpçısı olan Teknosa’nın pazarlama dırektörü Cem Cemal Işık da 2015’te Facebook, Twıtter ve ınstagram gıbı aktıf oldukları kanallar ın yanı sıra var oldukları dığer platformlarda da büyümeyı sürdüreceklerını söylüyor. Işık, “Bunun sonucunda sosyal medyada takıpçılerımızle etkıleşımımızı artıracağız” dıyor. Işık, önemlı hedeflerınden bırının de mağazaları onlıne mecrada daha aktıf hale getırmek olduğunu söylüyor. Işık, “300’e yakın mağazamızı onlıne mecralarda daha aktıf olarak kullanmak adına Swarm bizim için önemli bir mecra olacak"diyor. 
KANAL SAYISI ARTTI 
Farklılaşma stratejisi markaların sosyal medyadaki kanal sayısını da artırmış durumda. Tüm Türkiye’yi hedefleyen markalar, sosyal medyada mutlaka Facebook ve Twitter gibi kanallarda bulunurken son dönemde Instagram, Foursquare, Linkedin, Vine gibi kullanıcı sayısını hızla artıran mecralar da tercih ediliyor. Media Markt Türkiye’nin Facebook, Twitter, Youtube, Foursquare, Google+, Instagram ve Vine olmak üzere toplam 7 farklı sosyal medya kanalı bulunuyor. Media Markt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Nurçin Koçoğlu, “Yeni kanallara yatırım yapmayı sevdiğimiz için Vine’da yaratıcı işlere imza attık ve bu kanalda daha da eğlenceli işler yapmayı sürdüreceğiz” diyor. Markafoni de Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube, Dailymotion, Vimeo ve izlesene. com olmak üzerinde 9 sosyal paylaşım ve video sitesinde aktif olarak yer alıyor. Markafoni’nin Facebook sayfasında 1 milyon 797 bin, Twitter’da ise 105 bin’i aşkın takipçisi bulunuyor. Markafoni Grup Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Akdağ, “Facebook ve Twitter aracılığıyla kullanıcılarımızla sıcak iletişim kurup ödüllü yarışmalar düzenliyoruz. Instagram’daki 76 binin üzerindeki takipçimizle de kampanya ve moda trendlerini paylaşıyoruz” diyor. Akdağ, Pinterest’te yer alan 86 board’la da 2 bin 200 takipçiye ulaştıklarını söylüyor. 
~
YEREL AĞ YATIRIMI
Markaların hedef kitlelerinin farklılaşması kadar yurtdışında farklı pazarlarda faaliyet göstermeleri de kanal sayısını artırıyor. THY Basın Müşaviri Ali Genç, küresel bir marka olarak sosyal medyada Facebook, Twitter, G+ ve Youtube’un ana mecraları olduğunu ancak 2015’te Instagram, Foursquare, Linkedin, Vine, Pinterest gibi platformlarda da aktif olarak bulunacaklarını söylüyor. Genç, 2015’te yerel ağlarda da etkinliklerini artıracaklarını belirterek “2015’te Rusya ve Ukrayna’da Vkontakte, Odnoklassniki, Çin’de ise Sina Weibo, Renren ve Youku gibi yerel sosyal medya platformlarında varlığımızı güçlendirmeye devam edeceğiz” diyor. 2015’te sosyal medyada yerel ağlara daha fazla yatırım yapacak bir diğer marka da LC Waikiki olacak. Yurtdışında önemli sayıda mağazası olan LC Waikiki halihazırda yurtdışında faaliyet gösterdiği 22 ülkeden 8’inde yerel dilde etkileşim sağlıyor. LC Waikiki Stratejik Planlama Direktörü İbrahim Arıt, önümüzdeki dönemde bu sayıyı artıracaklarını söylüyor. Arıt, “Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter ve LinkedIn başta olmak üzere önde gelen bütün mecralarda varız. Bunu sürdürmeye devam edeceğiz. Ayrıca bazı ülkelerde lokal olarak daha çok kullanılan VK veya ODN gibi mecralar var. Buralarda da aktif olarak yer almaya devam edeceğiz” diyor.
YENİ TRENDLER 
2015’in önemli sosyal medya konuları arasında içerik pazarlama, sosyal ticaret ve cevaplama sürelerini kısaltmak bulunuyor. Eğlenceli yarışmalar, içerikler ve videolar hazırlamak, blog’larda etkinliği artırmak da öncelikli hedefler arasında yer alıyor. Özellikle Facebook organik erişimi azalttığı için içerik pazarlama markaların öncelikli konuları arasında bulunuyor. Bu nedenle markalar sosyal medyada daha yaratıcı ve etkileşimli içerik üretmek zorunda kalacak. 
Mercedes-Benz Türk Pazarlama İletişimi ve CRM Müdürü Gamze Şulen de bu yıl mevcut ve potansiyel müşterilerinin sosyal medya etkinliklerini daha fazla satışa yönlendirecek aksiyonlar yapacaklarını söylüyor. Şulen, “2015’te sosyal medyada en önemli hedefimiz özel projeler, yarışmalar ve uygulamalarla daha önce yapılmamış olanı yaparak marka algımızı pekiştirmek olacak” diyor. Trendyol’un Kurucusu Demet Mutlu da sosyal medya hesaplarında pazar günü yaptıkları yarışmaları gelenek haline getirmeyi hedeflediklerini söylüyor. Mutlu, “Her pazar günü, Trendyol sosyal medya hesaplarında ‘Pazar keyfi’ hashtag’iyle yarışmalar yapıyoruz ve takipçilerimize hediyeler veriyoruz. Bunu bir gelenek haline getirmek istiyoruz” diyor. Media Markt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Nurçin Koçoğlu da 2015’te sosyal medyada eğlenceli ve bilgi verici içerikler hazırlamanın önemli hedefleri arasında olduğunu söylüyor. Sosyal medyada cevaplama süresini kısaltmak da öncelikli hedefler arasında…Sosyal medyada ortalama cevaplama süresini 45 dakikanın altına indiren THY şikayet yönetimi tarafında da desteklediği dil adedini 2 katına çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca THY seyahat bloğunu da güçlendirmeyi planlıyor. 
~
BÜTÇELER NE OLACAK? 

Markalar sosyal medyaya ayırdıkları bütçeleri açıklamasalar da bu alanın pazarlama bütçeleri içinde giderek artan bir paya sahip olduğu bir gerçek. 2015 trendleri de markaların tanıtım ve pazarlama bütçelerinin daha çok dijitale kaydığını gösteriyor. DeFacto Pazarlama Direktörü Kemal Ömerci, neredeyse tüm markaların profile sahip olduğu Facebook’ta milyonlarca paylaşım arasında öne çıkmak için sosyal medya reklamlarına ayırdıkları bütçeyi artırdıklarını söylüyor. Ömerci’nin verdiği bilgiye göre Defacto’nun sosyal medyaya ayırdığı bütçe geçen yıla göre tam 3 kat artmış durumda. Anadolu Birlik Holding İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Oruç Baba İnan da sosyal medyanın pazarlama bütçelerindeki payının artacağını söylüyor. Bu artışın normal bütçe artışları paralelinde olmayacağını belirten İnan, “Hedefimiz geçen yılki sosyal bütçemizi 4 katına çıkararak toplam pazarlama bütçemizin yüzde 10’unu sosyal medyaya vermek” diyor. Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Cemal Işık da 2015’te sosyal medyaya ayırdıkları bütçeyi geçen yıla oranla yüzde 20 artırmayı planladıklarını belirtiyor. Sosyal medyanın dünyada bir numaralı tanıtım ve pazarlama aracı haline geldiğini söyleyen Liv Hospital Grup Koordinatörü Meri İstiroti, 2015 için bir önceki yıla oranla çok daha ciddi bir sosyal medya iletişim planı ve bütçesi hazırladıklarını belirtiyor. İstiroti, “Outdoor, reklam ve tanıtım bütçemizin yüzde 60’ını sosyal medya ve dijital pazarlamaya ayırdık” diyor. Mercedes-Benz Türk Pazarlama İletişimi ve CRM Müdürü Gamze Şulen de dijital mecraların toplam pazarlama bütçeleri içindeki payının son birkaç yıldır artış göstermekte olduğunu söylüyor. Şulen, “Bizimle etkileşime giren kitlenin yoğun ilgisi ve artan satışa dönüşüm oranları nedeniyle 2015 yılında da bu bütçe trendini sürdüreceğimizi söyleyebiliriz” diye konuşuyor.
~
KEMAL ÖMERCİ / DeFACTO PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“Snapchat ve Vine’da gençleri yakalayacağız”
İLK 10’DA
Socialbakers verilerine göre Facebook sayfa takipçi sayısı açısından hazır giyim sektöründe lideriz. Tüm sektörler sıralamasındaysa ilk 10’da yer alıyoruz. 2015’te de Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarımıza aynı önemi vermeye devam ederken gençlerin ağırlıkta olduğu Snapchat ve Vine kampanyalarımızla da yeni nesli yakalamaya çalışacağız. 
İYİ HİKAYE Dijital dünyada da iyi hikayecilik çok önemli. Gerçek zamanlı pazarlama bu sene daha da önem kazandı. Sosyal medyada gündemini takip ederek ve gündeme uygun aksiyonlarla paylaşımlarımızı şekillendiriyoruz. 
CEO İLETİŞİMİ Sosyal medyada kurumsal iletişimimize ayırdığımız alan da gün geçtikçe büyüyor. CEO ve lider iletişimimiz bu yıl hız kazanan konular arasında yer alıyor. Video, sosyal medyada önem kazanıyor. Artık YouTube dışında farklı sosyal medya platformlarında paylaşılan videolar çok daha fazla kişiye ulaşıyor. 
FARKLI MECRA Bu yıl Twitter’da video yayınlamak ya da Vine, Instagram gibi farklı mecralarda da takipçilerimize videolarımızı ulaştırmayı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl etkileşimi oldukça yüksek olan bu kanallarda TV reklam filmlerimizi paylaşarak 1 milyon izlenmeye ulaştık. Blogger ve Influencer’larla işbirliği yaparak önemli işlere imza atacağız.

BİLGE ÇİFTÇİ / VODAFONE TÜRKİYE MARKA VE PAZARLAMA STRATEJİSİ DİREKTÖRÜ
“Markamızı daha insanlaştıracağız” 

ARTIŞ YAKALADI Son 5 yıldır uyguladığımız sosyal medya stratejimiz sayesinde markamızın bilinirliğinin ötesinde tavsiye edilebilirliği gibi kritik iş sonuçlarında önemli artışlar kaydettik. 2015’te sosyal medyada markamızı daha insanlaştıracağız. Sosyal medyada tüketiciye yakın, samimi bir dilde iletişim kurabilen bir ton kullanacağız.
HANGİ KANALLAR? Tüketicilerimizin sosyal medyada hayatlarını kolaylaştıracak içerikleri üretmeye devam edeceğiz. 2015’te de Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus ve Youtube kanallarını kullanmaya devam edeceğiz. Markamızı seven kitleler üzerinden iletişime geçeceğiz ve onların tavsiyeleri üzerinden marka güvenirliği yaratacağız. 

MURAT GÖLLÜ / AKBANK KURUMSAL İLETİŞİM BÖLÜM MD.
“Yapılmamış projeleri hayata geçireceğiz”
BİRLİKTE ÜRETİM
Geçtiğimiz yıl, sosyal medyada kullanıcıların yaratma sürecine dahil olduğu içerik projelerine çok ağırlık verdik. Reklam filmimizin finalini Twitter kullanıcıları, festival tişörtlerimizin tasarımınıysa Instagram kullanıcıları belirledi. Şubelerimizde çalacak müziğe ise Deezer dinleyicileri karar verdi. 
2015 HEDEFİ 2015 tüm markalar için sosyal medyada anonstan dialoga geçiş dönemi olacak. Biz de Akbank olarak markayla sosyal medya kullanıcılarının birlikte içerik yarattığı aşamadayız. Şu anda planlarımızda müzik ve video platformları önemli bir yer kaplıyor. 
KANAL SAYISI ARTACAK Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Youtube 2015’te de bol bol iletişim yaptığımız yerler olacak. Ancak konumuza göre kimi zaman Vine’da, kimi zaman Deezer’da yani olası pek çok platformda iletişimlerimizi devam ettireceğiz. Akbank’ı 2015’te sosyal medyada daha önce yapılmamış türden projelerle göreceksiniz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz