2015 sosyal medya planları

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19.03.2015 15:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
2015 sosyal medya planları

YEREL AĞ YATIRIMI Markaların hedef kitlelerinin farklılaşması kadar yurtdışında farklı pazarlarda faaliyet göstermeleri de kanal sayısını artırıyor. THY Basın Müşaviri Ali Genç, küresel bir marka olarak sosyal medyada Facebook, Twitter, G+ ve Youtube’un ana mecraları olduğunu ancak 2015’te Instagram, Foursquare, Linkedin, Vine, Pinterest gibi platformlarda da aktif olarak bulunacaklarını söylüyor. Genç, 2015’te yerel ağlarda da etkinliklerini artıracaklarını belirterek “2015’te Rusya ve Ukrayna’da Vkontakte, Odnoklassniki, Çin’de ise Sina Weibo, Renren ve Youku gibi yerel sosyal medya platformlarında varlığımızı güçlendirmeye devam edeceğiz” diyor. 2015’te sosyal medyada yerel ağlara daha fazla yatırım yapacak bir diğer marka da LC Waikiki olacak. Yurtdışında önemli sayıda mağazası olan LC Waikiki halihazırda yurtdışında faaliyet gösterdiği 22 ülkeden 8’inde yerel dilde etkileşim sağlıyor. LC Waikiki Stratejik Planlama Direktörü İbrahim Arıt, önümüzdeki dönemde bu sayıyı artıracaklarını söylüyor. Arıt, “Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter ve LinkedIn başta olmak üzere önde gelen bütün mecralarda varız. Bunu sürdürmeye devam edeceğiz. Ayrıca bazı ülkelerde lokal olarak daha çok kullanılan VK veya ODN gibi mecralar var. Buralarda da aktif olarak yer almaya devam edeceğiz” diyor.
YENİ TRENDLER 
2015’in önemli sosyal medya konuları arasında içerik pazarlama, sosyal ticaret ve cevaplama sürelerini kısaltmak bulunuyor. Eğlenceli yarışmalar, içerikler ve videolar hazırlamak, blog’larda etkinliği artırmak da öncelikli hedefler arasında yer alıyor. Özellikle Facebook organik erişimi azalttığı için içerik pazarlama markaların öncelikli konuları arasında bulunuyor. Bu nedenle markalar sosyal medyada daha yaratıcı ve etkileşimli içerik üretmek zorunda kalacak. 
Mercedes-Benz Türk Pazarlama İletişimi ve CRM Müdürü Gamze Şulen de bu yıl mevcut ve potansiyel müşterilerinin sosyal medya etkinliklerini daha fazla satışa yönlendirecek aksiyonlar yapacaklarını söylüyor. Şulen, “2015’te sosyal medyada en önemli hedefimiz özel projeler, yarışmalar ve uygulamalarla daha önce yapılmamış olanı yaparak marka algımızı pekiştirmek olacak” diyor. Trendyol’un Kurucusu Demet Mutlu da sosyal medya hesaplarında pazar günü yaptıkları yarışmaları gelenek haline getirmeyi hedeflediklerini söylüyor. Mutlu, “Her pazar günü, Trendyol sosyal medya hesaplarında ‘Pazar keyfi’ hashtag’iyle yarışmalar yapıyoruz ve takipçilerimize hediyeler veriyoruz. Bunu bir gelenek haline getirmek istiyoruz” diyor. Media Markt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Nurçin Koçoğlu da 2015’te sosyal medyada eğlenceli ve bilgi verici içerikler hazırlamanın önemli hedefleri arasında olduğunu söylüyor. Sosyal medyada cevaplama süresini kısaltmak da öncelikli hedefler arasında…Sosyal medyada ortalama cevaplama süresini 45 dakikanın altına indiren THY şikayet yönetimi tarafında da desteklediği dil adedini 2 katına çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca THY seyahat bloğunu da güçlendirmeyi planlıyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz