Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı


Kimi için de diyoruz ki “Bu kriz değildir, kişisel fikridir, söylemek en doğal hakkıdır.” Zaten içeriğe müdahale etmek gibi bir şansımız ve hakkımız yok. Tek yapmaya çalıştığımız şey, birileri hakkımızda bir şey söylüyorsa anında haberdar olalım, uygun aksiyonu alalım. Nazar değmesin çok büyüyebilecek krizleri böylece iyi bir şekilde bertaraf ettik.

O işi başlatan kişiler de “Evet, sizi anlıyoruz” dediler. Olabildiğince şeffaf durmaya çalışıyoruz ve bence o samimiyet ve şeffaflık insanları ikna ediyor.

Peki müşteriyle bu yoğun sosyal medya iletişiminin size geri dönüşü ne oluyor?
Etkileşime girenler, gerçekten doğru ve dürüst bir yaklaşımla karşılaştıklarını hissederse markaya olan bağları artıyor. Dolayısıyla bu bizim için bir fırsat. Bizi beğenmeyen her insanı geri kazanabilmek, bizim önemli anahtar performans göstergelerimizden biri.

O insanlar, genelde bu süreçten daha ikna olmuş olarak çıktıkları için bizim elçimiz oluyor. Satış olarak da bir faydası var. Bazen bakkal müşterilerimiz, “Yeni ürününüz dün geldi, bugün bitti” diye mesaj atıyor. Satışın da haberi var ama aynı zamanda pazarlama departmanımız da biliyor ki tahminimizden çok daha hızlı giden bazı ürünler var.

Onu takip edebiliyorlar. Bir de bize şöyle bir faydası da oldu, eskiden bir ürün çıkardığınızda işe yarayıp yaramadığını, tüketicinin ürünü bilip bilmediğini anlamak 6 ayınızı alırdı. Şimdi artık her şey o kadar anlık ki bizim bir sürü sürecimizi de kısaltmamızı sağladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz