"Anlık etkileşim süreçleri kısalttı"

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı
PepsiCo Türkiye, ağırlıklı olarak Facebook ve Twitter'ı kullanıyor. Strateji ise markaların ihtiyacına göre geliştiriliyor. Bazen iletişim öne çıkıyor bazen reklam. Bazen de ürün tamamen tüketicinin ellerine bırakılıyor. Örneğin Doritos'un yeni ürünleri Çıtıros ve Maços, tüketicinin sosyal medyadaki yönlendirmeleriyle yaratıldı.

Sosyal medyanın anlık etkileşime imkan verdiğini söyleşen şirketin yiyecek pazarlama direktörü Alpagut Çilingir, "Eskiden bir ürün çıkardığınızda işe yarayıp yaramadığını anlamak 6 ayınızı alırdı.

Şimdi artık her şey o kadar anlık ki bizim bir sürü sürecimizi de kısaltmamızı sağladı" diyor. Pepsi Türkiye, sosyal medyayı aktif kullanan şirketlerden biri. Doritos, Lay’s, Cheetos, Ruffles, A la Turca ve Çerezza ile pazar lideri konumunda olan şirket, her markaya farklı bir sosyal medya stratejisi uyguluyor. Ağırlıklı olarak Facebook ve Twitter’ı kullanan şirket, bu kanallardan 1 milyonu aşkın müşteriye ulaşıyor.

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir, pazarlama bütçelerinde hala aslan payını TV gibi geleneksel kanalların aldığına dikkat çekiyor. Ancak, sosyal medyanın pazarlamada pek çok uygulamayı da değiştirdiğini anlatıyor.

“Eskiden tüketicinin yeni ürünü bilip bilmediğini anlamak 6 ayınızı alırdı” diyen Çilingir, sosyal medya ile bunun değiştiğini, aldıkları anlık tepkilerle çok sayıda sürecin kısaldığına dikkat çekiyor. PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk:

Nasıl bir sosyal medya stratejiniz var?
Sosyal medya stratejimizi, her marka için ayrı ayrı oluşturuyoruz. Sonuçta sosyal medya bizim tüketiciye ulaşmak için kullandığımız yöntemlerden biri. Kimi markalar için bu daha fazla iletişim odaklıyken kimi marka için daha interaktif bir süreç olabiliyor. Markanın o andaki ihtiyaçları doğrultusunda şekillenen bir strateji uyguluyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz