PepsiCo Türkiye, ağırlıklı olarak Facebook ve Twitter'ı kullanıyor.
Strateji ise markaların ihtiyacına göre geliştiriliyor. Bazen iletişim
öne çıkıyor bazen reklam. Bazen de ürün tamamen tüketicinin ellerine
bırakılıyor. Örneğin Doritos'un yeni ürünleri Çıtıros ve Maços,
tüketicinin sosyal medyadaki yönlendirmeleriyle yaratıldı.
Sosyal
medyanın anlık etkileşime imkan verdiğini söyleşen şirketin yiyecek
pazarlama direktörü Alpagut Çilingir, "Eskiden bir ürün çıkardığınızda
işe yarayıp yaramadığını anlamak 6 ayınızı alırdı.
Şimdi artık her şey o kadar anlık ki bizim bir sürü sürecimizi de
kısaltmamızı sağladı" diyor. Pepsi Türkiye, sosyal medyayı aktif
kullanan şirketlerden biri. Doritos, Lay’s, Cheetos, Ruffles, A la Turca
ve Çerezza ile pazar lideri konumunda olan şirket, her markaya farklı
bir sosyal medya stratejisi uyguluyor. Ağırlıklı olarak Facebook ve
Twitter’ı kullanan şirket, bu kanallardan 1 milyonu aşkın müşteriye
ulaşıyor.
PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir,
pazarlama bütçelerinde hala aslan payını TV gibi geleneksel kanalların
aldığına dikkat çekiyor. Ancak, sosyal medyanın pazarlamada pek çok
uygulamayı da değiştirdiğini anlatıyor.
“Eskiden tüketicinin yeni ürünü
bilip bilmediğini anlamak 6 ayınızı alırdı” diyen Çilingir, sosyal medya
ile bunun değiştiğini, aldıkları anlık tepkilerle çok sayıda sürecin
kısaldığına dikkat çekiyor. PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama
Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve
stratejisini konuştuk:
Nasıl bir sosyal medya stratejiniz var?
Sosyal medya stratejimizi, her marka için ayrı ayrı oluşturuyoruz.
Sonuçta sosyal medya bizim tüketiciye ulaşmak için kullandığımız
yöntemlerden biri. Kimi markalar için bu daha fazla iletişim odaklıyken
kimi marka için daha interaktif bir süreç olabiliyor. Markanın o andaki
ihtiyaçları doğrultusunda şekillenen bir strateji uyguluyoruz.