Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı


"40 BİN BAŞVURU GELDİ"
BİRLİKTE ÜRETTİK

Bizim portföyümüz çok geniş bir nüfusa seslendiği için her kampanyamızı sosyal medyaya yediriyoruz. Ama baktığınızda ön plana çıkan iki kampanyamız var: Bunlardan biri, bu yıl içinde yaptığımız, "co-creation". Tüketicilere, "Bu gıdalar, atıştırmalıklar bizim olduğu kadar sizin de gıdanız. Gelin bir sonraki Doritos'u beraber yapalım" dedik ve bunun karşılığında da 1 milyon lira gibi de bir ödül verdik.

MÜŞTERİYE HAVALE
Ürünün şeklinden tutun da aromasının tadına kadar her şeyi tüketiciye bıraktık ve bunun inanılmaz faydasını gördük. Çok ciddi bir etkileşim oluştu. "Şu şekilde olsun, ismini şu koyalım, tadı böyle olsun" diye 30-40 bin başvuru geldi.

Bir pazarlama departmanı olarak ne yapıyorsak bütün o işi tüketiciye havale etmiş olduk. Bu çapta bir kampanya, Türkiye'de ilk defa yapıldı ve tüketici de gerçekten ürünü kendi ürünü gibi hissetti.

DOST GİBİ
İkincisi anlık ödüller. Örneğin Ruffles'ta düzenli olarak sosyal medyadan futbol takımları için bilet veriyoruz. Maalesef pazarlama biraz al ver ilişkisine döndü. Biz o döngüyü kırıp aynı dostluk ilişkilerindeki gibi insanlara karşılıksız iyilik yapmayı önemsiyoruz.

Markalarımızın, tüketicilerimiz için böyle bir yere gelmesini istediğimiz için insanları karşılıksız ödüllendirmeye çalışıyoruz ve bunun sevgi olarak bize geri döneceğine inanıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz