En heyecanlı yarışmalar!

Mesajını hızlı ve eğlenceli şekilde vermek isteyen markalar, hedef kitlesine ve amaca yönelik tasarlanan yarışmalarla sosyal medya üzerinden beklentilerine kavuşmaya çalışıyor. Bu heyecanlı yarışmaların markalara yaptığı katkılar ise uzmanlara göre saymakla bitmiyor...

1.06.2014 13:08:100
Paylaş Tweet Paylaş
En heyecanlı yarışmalar!

Başarı için doğru mecra seçimi önemli
FACEBOOK ÖNCÜ
Boomerang İstanbul Sosyal Medya Direktörü Hamza Özgören, sosyal medya yarışmalarının genelde kullanıcı sayısının fazlalığı ve geniş teknik imkanları nedeniyle Facebook üzerinde gerçekleştiğini anlatıyor; "Gelişmiş bir reklam modelini de barındırması, Facebook'u yarışma düzenlemek için cazip kılıyor. Onu Twitter takip ediyor. Twitter'ın yapısı gereği küçük kampanyalarla hızlı etkileşim yaratmak ve geri dönüş almak mümkün.

SOSYO-EKONOMİK SEÇİM
Creasoup Sosyal Medya Ajansı Takım Lideri Müge Yıldırım da ulaşılmak istenen hedef kitlenin mecrayı belirleyen ana etken olduğunu söylüyor: "Örneğin, sosyo-ekonomik açıdan ağırlığı C1 olan bir kitleye ulaşmak istiyorsak Facebook, yenilikleri takip eden ve B'ye daha yakın duran, A'ya özenen genç bir kitleye ulaşmak istiyorsak da Twitter, Instagram ve Vine gibi mecraları ya da mikrositeleri tercih ediyoruz."

KİŞİSELLEŞTİRME ÖNEMLİ
Dekatlon Buzz yönetici ortağı Vadi Efe ise tüketiciye kişiselleştirme üzerinden dokunan sosyal medya yarışmalarının hedefine ulaştığını şu sözlerle anlatıyor: "Örneğin, kampanyaya katılan kişinin isim ve soyadı, arkadaşları ve ilgi alanları gibi kişisel bilgilerini alıp interaktif bir videoya veya görsele dönüştüren kampanyalar, sosyal bağları son derece iyi kullanıp başarılı oluyorlar."

NEVGUL AMBARLILAR / YILDIZ HOLDİNG PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
Dinamik kalmak için 81 milyon çıtırtı topladık
ISSIRIK YARIŞI

Ülker Çikolatalı Gofret, tüketicinin zihninde ürünün tazeliğine işaret eden çıtırtısıyla yer etmiş bir marka. Bu çıtırtının temsil ettiği mutluluğu ön plana çıkarmayı hedeflediğimiz "Türkiye'nin Gofreti, Türkiye'nin Mutluluğu"kampanyasının merkezinde Facebook üzerinden oynanan basit bir multiplayer oyun vardı. Kullanıcıların gofret yeme yarışına girdikleri bu oyunda ortadaki gofretten daha çok ısırık alan kişi bir üst tura geçiyordu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz