Güçlü olmanın 8 etkili yolu

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

19.03.2015 16:14:410
Paylaş Tweet Paylaş
Güçlü olmanın 8 etkili yolu

3 TEKNOLOJİDEN FAYDALANIN Içeriği zamanında verebilmek için teknolojiden faydalanabilirsiniz. Örneğin Excel, sizin istediğiniz içeriği istediğiniz insanlara iletme imkanı veriyor. Google Docs ise sizi takım üyelerinizle gerçek zamanda biraraya getiriyor. Herkes birçok farklı araçtan buraya bağlanıp içeriği görebiliyor. En önemlisi de kişilerin yayınladığınız post’u beğenip yorum yapması. Örneğin LinkedIn Pulse, iş içeriğini liderlerin oluşturduğu bir platform ve iş dünyasını biraraya getiriyor. Gündemde ne varsa veya popüler olan konu neyse onunla ilgili içeriğin yakalanması gerekiyor. Örneğin New York Times, BBC, CBS, NPR ve Los Angeles Times en fazla e-mail atılan kaynaklar arasında. Çünkü en popüler konuları her zaman bu kaynaklarda bulabilirsiniz. 
4 MESAJINIZLA DİKKAT ÇEKİN Çoğu şirket takipçilerinin neye ilgi gösterdiğini bilmeden içeriğini paylaşıyor. Bu yapılan en büyük yanlışlardan da biri. Yani benim sosyal medyada vermem gereken mesaj sadece girişimcilik, inovasyon ve teknolojiyle mi ilgili olmalı? Motorola sadece Motorola ile ilgili hikayeleri mi paylaşmalı? Cevap “Hayır.” Böyle yapmak çok sıkıcı olur ve bu da sosyal medyanın etkisini sıfıra indirir. Örneğin, Motorola, Android hayranları için 2014’ün en iyi 100 Android uygulamaları ya da 6 en önemli Android ipuçları diye farklı içerikler yaratmalı. Anlatmak istediklerinizi istediğiniz gibi açıklamalısınız. Örneğin daha fazla kadının CEO pozisyonuna gelmesi gerektiğini düşünüyorsanız bunu cesaretli şekilde paylaşabilmelisiniz. Kişiler sizi gönülden isteyerek takip etmeli ya da paylaştıklarınızı beğenmiyorsa sizi takip etmeyi bırakmalı. Skyword’un araştırmasına göre bir içerik tabloyla ya da konuyla ilgili fotoğrafla birlikte post edildiğinde yüzde 94 daha çok takip ediliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz